Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Про матеріал

Дати учням уявлення про власні і загальні слова – назви предметів; вчити писати з великої букви імена, по батькові і прізвища людей; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення , увагу, творче мислення; виховувати повагу до старших.

Перегляд файлу

Тема. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей.

Мета: дати учням уявлення про власні і загальні слова – назви предметів; вчити писати з великої букви імена, по батькові і прізвища людей; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення , увагу, творче мислення; виховувати повагу до  старших.

 Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Робота в групах.

 1-ша група

Завдання

Запишіть назви багатьох предметів.

Один: дуб, дощ, горобець, джерело, учень, буря.

Багато:

2-га група

Завдання.

Виписати у дві колонки за питаннями:

   Хто?                  Що?

Пролісок, соловей, гриб,суниця, півень, дерево, моряк, журавель,учень, календар.

3-тя группа.

Завдання

До слів, які відповідають на питання хто? доберіть слова, які відповідають на питання що?

Моряк –                                                 читач –

Садівник –                                             школяр -

Лікар -                                                   льотчик –

4-та група

Завдання

Запишіть назви одного предмета

Багато: ліси, снігурі, пісні, будинки, хмари, люди.

Один:

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відгадати загадку.

Всі хочуть як народиться дитина,

Щоб я було красивее і дзвінке,

Бо носить все життя мене людина

І відгадайте- но, що я таке? (Ім’я).

2. Повідомлення теми уроку.

Усі предмети , що нас оточують мають своє імя. Так і люди. Як тільки маленька дитина появила ся на свт батьки дають ій імя.

- Які імена хлопчиків і дівчаток ви знаєте?

А от дорослих людей, ваших батьків, вчителів кличуть не просто по імені, а й по батькові.

3.Казка про велику букву.

  1. Робота з підручником.

а) вправа 214 – усно.

б) вивчення правила с.100

5. Каліграфічна хвилинка.

Єв  Ів ич Євген Іван

-  Які звуки чуємо у слові Євген? 

-  Скільки складів у слові Іван?  Чи можна це слово перенести з рядка в рядок?

6. Тренувальні вправи

а) вправа 215 – підкреслити прізвища

б) вправа 216 – вибіркове списування.

7. Довідкове бюро.

а) Розповідь про імена і по батькові.

Імена батьки вибирають дітям самі, а до імені додається ім’я батька.

- Чи знаєте ви, що означає ваше ім’я?

Богдана – Богом дана.

Юлія – кучерява, пухнаста.

Павло – добра, чуйна людина.

Дмитро (Димитра) – богиня землі і родючості.

Тетяна – татова дочка.

Анастасія – повернення до життя.

Анжела – ангельська.

Григорій – бадьорий, хлібороб.

Вікторія – перемога, переможниця.

Марія – піднесена.

Максим – найбільший, великий.

Владислав – володіти славою.

Ігор – сила, юний воїн.

Сергій – високий, шановний.

Володимир – мирний.

Людмила – мила людям.

Ірина – мирна, спокійна.

б) Розповідь про прізвища.

-  Залежно від пори року, характеру, назв тварин чи рослин, зовнішніх рис давали прізвища.

Зима, Сокіл, Крикун, Скакун.

- Від назв професій: Швець, Кравець, Пекар, Слюсарчук.

- Від імен: Петро – Петрук, Петренко, Петровський.

8. Логічна загадка. Вправа 217.

Сергій Петрович.

9.  Жарт-роздум.

Одного хлопчика запитали, як звуть його бабусю.

А він і не знає.

- А як же ти дідуся кличеш?

- Діду, дайте меду.

- Що порадите цьому хлопчику?

ІV. Підсумок уроку.

1. Вправа «Незакінчене речення» + «Мікрофон».

Імена, по батькові і прізвища людей …

Назвіть своє прізвище , імя і по батькові.

     2. Утворіть імена і по батькові дітей, коли вони виростуть.

Імя дитини                               Імя батька

Сашко          Галинка               Михайло

Василько     Оксанка               Степан

Петрик         Іринка                  Борис

Юрасик        Марійка               Петро

v. Домашнє завдання.  Вправа 218, правило с 100.

 

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку