Укр. мова 2 клас. . Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки
Мета: закріплювати знання учнів про типи речень за метою висловлювання; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати вміння узагальнювати, порівнювати; виховувати бажання допомагати пернатим друзям.
Укр. мова 2 клас. . Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для висловлення думки
Мета: закріплювати знання учнів про типи речень за метою висловлювання; вчити інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для висловлення думки; розвивати вміння узагальнювати, порівнювати; виховувати бажання допомагати пернатим друзям.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 93, вправа 238)
— Прочитайте записане речення.
Робото в парі
Один учень ставить запитання із вправи 238, а інший — відповідає.
2. Робота над загадкою
• Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке? м'ясо... Вовку — братку я сестриця, А зовуть мене... (лисиця).
3. Гра «Знаки загубилися»
— Лисичка бігла, хвостиком махнула, знаки в реченнях зачепила. Відновіть текст, розставте розділові знаки. Запишіть текст у зошити.
Ми ходили до зимового лісу... Дерева і кущі виблискують на сопці від морозу...
Хто ж це їх пофарбував... Та це ж чарівниця — зима...
— Прочитайте розповідні неокличні речення.
— Прочитайте питальне речення.
— Прочитайте розповідне окличне речення.
4. Гра «Мікрофон»
— Що виражає речення?
— Які речення називаються розповідними?
— На які групи за інтонацією діляться розповідні речення?
— Які речення називаються питальними?
— Який знак ставиться в кінці питального речення?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ И МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми продовжимо працювати над розповідними і питальними реченнями. Вчитимемося виділяти в реченні слова, які є найважливішими для вираження думки.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виконання вправи 239 (с. 93)
— Прочитайте виразно вірш.
— Кого побачила автор біля годівниці?
— Що її здивувало у поведінці горобчика?
— Прочитайте питальні речення. Виділене слово вимовляйте з більшою силою голосу.
— Дайте повні відповіді на запитання.
— Запишіть їх у зошити.
Висновок. Коли ми запитуємо, то підвищуємо голос на тому слові, яке показує, про що запитуємо.
— Як ви допомагаєте пташкам узимку?
2. Творче завдання
— Прочитайте текст. Поставте запитання до виділених слів, використовуючи слова-«чомучки»: Хто? Де? Хто? Які?
Один учень запитує, інший відповідає, і навпаки.
Славко захворів. Він лежить у лікарні. Петрик і Наталка допомагають йому вчити уроки. Гарні друзі у Славка!
— Запишіть питальні речення.
3. Фізкультхвилинка
4. Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовки спочатку повільно, а потім — швидко (с. 93, вправа 240).
— Яке слово в скоромовці однаково читається зліва направо і справа наліво?
— Які інші слова, що так само читаються, ви знаєте? (Алла, Пилип, око, корок, піп, тут, зараз)
5. Інтонування питальних речень. Учись виразно читати! (с. 93-94, вправа 241)
— Прочитайте питальне речення так, щоб одержати відповідь, подану в дужках.
Учора малята проводили ранок казок? (Так, проводили.) Учора малята проводили ранок казок? (Так, учора.) Учора малята проводили ранок казок1? (Так, ранок казок.) Учора малята проводили ранок казок? (Так, малята.)
— Спишіть питальне речення.
— Запишіть одну з відповідей, яка вам найбільше сподобалася.
6. Гра «Зачаровані слова»
V. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Інтонаційне виділення в реченнях слів
— Які речення називаються питальними?
— Що ставимо в кінці питального речення?
— Чим відрізняється питальне речення від розповідного?
— Який вид роботи вам найбільше сподобався на уроці?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 94, вправа 242.
— Прочитайте завдання до вправи.
— Чи зможете ви дібрати до кожного речення розділовий знак?
— Удома запишіть їх у зошити.