Тема: Весна. Рослини навесні. Охорона здоров’я навесні.

Про матеріал

Мета: виявити зміни, що стались навесні в неживій природі, в житті рослин, у праці людей. З'ясувати причини , що зумовлюють ці зміни. Розкрити значення перебування на свіжому повітрі для зміцнення та охорони здоров'я. Розширювати поняття «дерева» , «кущі» «трав'янисті рослини». Ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони. Розвивати спостережливість. Виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

Тема: Весна. Рослини навесні.  Охорона здоров’я  навесні.

 

Мета: виявити зміни, що стались навесні в неживій природі, в житті рослин, у праці людей. З’ясувати  причини , що зумовлюють ці зміни. Розкрити значення перебування на свіжому повітрі для зміцнення та охорони здоров’я. Розширювати  поняття  «дерева» , «кущі» «трав’янисті рослини». Ознайомити з ранньоквітучими   рослинами, які потребують охорони. Розвивати спостережливість. Виховувати естетичні  почуття, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: мікрофон, гербарний та ілюстративний матеріал, кольорові квітки для самооцінки.

Хід уроку

1. Організація класу.

Вправа «Привітання»

Доброго дня вам, мої малята,

Любі хлопчики й дівчата.

Щирою посмішкою всіх вас вітаю,

доброго настрою на весь день бажаю.

За руки один одного   візьмем –

і дружно привітаємось.

Разом: Добрий день!

 

Вправа « Що візьмемо на урок? »

- Для чого вам потрібні знання?

Хай  перешкоди вас не лякають,

й труднощі не зупиняють.

Хто шлях     важкий обирає,

Той справжнього успіху  досягає.

 

2. Актуалізація опорних знань.

Створення проблемної ситуації.

1) Відгадування загадки.

привітанням журавля

я пробуджую поля, та заквітчую гаї.

Відгадали, хто вона,

Ця красуня чарівна? (Весна)

 

2. Технологія «Мікрофон»

- Скільки є пір року? Назвіть їх.

Як називаються весняні місяці?

Які зміни  у неживій природі ви помітили на цьому тижні7

-Скільки було ясних днів?

- Як змінився сніг особливо на дорогах?

- Які зміни ви помітили на бруньках дерев, кущів?  Чому?

- Як змінилася поведінка птахів?  Чому? 

- Що цікавого про природні явища ви дізналися за останній час?

Природа пробуджується від зимового сну. А як ви думаєте, чому?

 

4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

5. Вправа „Очікування”

3. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1) Технологія  « Незакінчене речення  » 

Піднялося вище ... (сонечко)

Сонце пригріло …

Стали довшими …

Весело звдзвеніли …

Розстав …

На лісових галявинах з'явилися …

Прокинулися від зимового сну ...

Прилетіли з теплих країв ...

Яка чудова пора! Це ...(весна).

- Чим пахне весна?

- Які асоціації  у вас виникають, коли ви чуєте це слово?

2.)  Технологія „Асоціативний кущ ” ( Весна)

3)  Інформація „ Довідкового бюро ”

а) – Весна у наш край приходить тихо  і непомітно. Спочатку сонце  піднімається вище на небосхилі, а тоді  з кожним днем посилає все більше і більше тепла. Сонечко тихесенько, ніби матуся, пробуджує природу від зимового сну. Небо стає синим - синим. По ньому пливуть яскраво-білі пухнасті хмаринки. Іде перший весняний дощ.

б) Минає кілька днів, і весна стає сміливішою, гомінкою. Починає танути сніг, а під ним дзюрчить вода. На річці сердито тріщить лід. Крижинки з гуркотом штовхають одна одну. На горбах з’являються перші проталини.

- Струмочки, проталини, перші дощі, довгі дні – це є прихід весни.

 

4. Постановка проблемного питання:

- Чи спостерігали ви, де сніг починає танути швидше? А чому?

5. Поетична хвилинка:

 Ще вітер зимовий з дощем загуде,

 Ще сніг острівцями блищить де-не-де,

 Береза сережки свої розпускає.

 Чи ви здогадались, коли це буває?

   Де вона приходить,

   Там травиця сходить,

    Квіти розцвітають,

   Солов’ї співають.

6. Постановка проблемного питання:

Дерева перебувають у стані спокою взимку, а весною – ні. Вони пробуджуються. Чому?

- Так, з приходом весни дерева прокидаються після тривалого зимного сну. Коріння рослин вбирає з грунту вологу. Вода розчиняє поживні речовини, що відклалися у стовбурі, і несе їх до бруньок. Вони починають набухати і готуватися до того, щоб стати листочками й квіточками. Минає кілька днів, і до сонечка тягнуться ніжні зелені листочки, які тремтять від найменшого подиху вітру.

 

7. Відгадування загадок.

Тільки вчора теплий вітер

Вість приніс нам від весни,

А сьогодні дивні квіти

крізь замети проросли

 Ну а я за ним у квітні

 Голубим намистом квітну.

 Не одну вже квітку маю –

 Сім до неба піднімаю.

- А які квіти є провісниками весни?

Послухайте легенду.

8. Розповідь легенди.

 Колись давно у світі тривала довга-довга зима. Сніг товстою ковдрою вкривав землю. Дуже холодно було людям. Вони із нетерпінням чекали приходу весни. Щоб зігріти людей надією на кращі часи, кілька сніжинок перетворилися на тендітні і ласкаві квіти-підсніжники, які відтоді стали провісниками тепла, символом сподівань на краще майбутнє, квітами надії. Ось так розповідає легенда.

- А які квіти ще з’являються у березні?

 

9. Розповідь  любителя квітів:

 У природі є квіти, які заявляють про себе спочатку квіткою, ніби поспішають прикрасити землю, бо бояться, що не встигнуть продовжити свій рід. До таких рослин належить мать-й-мачуха. Своєю квіткою вона схожа на сонячний промінчик. Ще не зійшов сніг, а рослинка пробивається до сонечка. За квіткою з’являються листя, зверху гладеньке, а знизу пухнасте, м’якеньке й тепле. Саме за це прозвали рослинку мати-й-мачуха. Рослина має ще й іншу назву – тусілато, від латинського слова  „тусіс” – кашель. Саме з неї готують ліки від кашлю.

 

10. Фізкультхвилинка:

- А зараз ми с вами промедитуємо.

„Я – дерево”. Я росту у весняному лісі. Мої ноги – то коріння у прохолодній землі. Моє тіло -  міцний стовбур. Мої руки – тонкі гілочки. Вони піднімаються до неба, відчувають сонячне тепло, вбирають його, воно розливається по всьому тілу.  Я – дерево. Граюсь з вітром, який гойдає мої тоненькі гілочки. Я вмиваюсь краплинами дощу і радію його прохолоді.

 

Метод „Прес”

- Яким деревом ви себе уявили. Чому?

- А що потрібно для вашого росту?

(Відповіді учнів за технологією „Прес”: я думаю... тому що... наприклад...отже...)

 

11. Робота з гербарним та ілюстративним матеріалом:

- Виберіть гілочки дерев.

-  За якими ознаками ви їх розпізнали?

- Яким деревам вони належать?

- У якому стані дерева тепер? Чому?

- Знайдіть ці рослини на таблиці

- Що характерне для зовнішньої будови дерева?

 

- Знайдіть серед рослин гілочки кущів.

- Який їх зовнішній вигляд?

- Знайдіть кущі на таблиці.

- Який вигляд має кущ?

- Які зміни відбулися з кущами? Чому?

- Які кущі почали квітнути раніше?

- Коли на цих кущах дозрівають плоди?

 

- Назвіть трав’янисті рослини.

- За якими ознаками вони відрізняються від дерев і кущів?

- Розкажіть про їхню зовнішню будову.

- Які ще трав’янисті рослини ви знаєте?

- Чому навесні вони швидка ростуть?

 

- Ранньоквітучі рослини мають видозмінені підземні органи ( цибулини, кореневища, бульби), де відкладаються поживні речовини. Завдяки їм рослини починають рости і рано квітнути.

 

12. Постановка проблемного питання:

- Що буде, якщо навесні рано вдарить мороз?

 

13.Бесіда для  осмислення нового матеріалу.

- Де раніше розпустилися бруньки: на гілочках, що стояли у склянці з водою, чи в природі? Пояснить це.

- Чому ранньоквітучі рослини зацвітають рано навесні?

- Які почуття викликає у вас рослина?

 

13. Гра „Ти – мені, я – тобі” ( придумати запитання екологічного змісту)

 

14. Хвилинка природолюбів:

 Повертаючись із прогулянки, люди несуть цілі оберемки квітів. Особливо багато знищують пролісків, дзвоників, під сніжників. Буває, що не донісши додому, їх викидають, або на сонці зірвані квіти швидко в’януть. Звичайно, кожному хочеться набрати квітів. Тільки не треба їх рвати так багато. Пам’ятайте самі і поясніть іншим, що, зриваючи багато лісових квітів, ми нівечимо природу. Є рослини, яких в природі залишилось дуже мало, їм загрожує зникнення. Тому їх занесено до Червоної книги.

- Які рослини занесено до Червоної книги?

 

4. Закріплення знань.

1. Виконання завдань у зошити з печатною основою.

2. Експрес-тест:

* Із приходом весни день стає:

а) коротким                             б) довшим

* навесні птахи:

а) виводять пташенят             б) готуються до відльоту

* мати-й-мачуха квітне:

а) навесні                                   б) влітку

 

3. Технологія „Мікрофон”

- Яку користь  приносять рослини?

 

5. Підсумок уроку:

Експрес - інтерв’ю:

- Яку тему ми сьогодні розглядали?

- Коли з’являються перші проталини?

- Які  дні навесні?

- Які квіти приносять весну?

- Як пробуджуються дерева?

 

- Які птахи першими приносять на крилах весну?

- Які звірі  навесні пробуджуються від зимової сплячки?

- Як ти допомагав бабусі посадити город?

- Що ти допоміг дідусеві зробити в саду?

 

Рефлексія:

- Що нового для себе ви відкрили на уроці?

- Чи були  у вас труднощі?

- Що сподобалось?

 

6. Самооцінка учнів своїх навчальних досягнень:

Діти піднімають квіти різного кольору.

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку