25 травня о 19:00Вебінар: Виховна робота класного керівника та завершення навчального року в умовах дистанційного навчання

Тема: Відрізок. Вимірювання відрізків.

Про матеріал
Тема: Відрізок. Вимірювання відрізків. Мета: домогтися засвоєння учнями змiсту понять „відрізок”, „довжина відрізка”, а також аксiоми вимірювання вiдрiзкiв, сформувати поняття відстані між двома точками; виробити в учнiв уміння розпізнавати на готовому рисунку вiдрiзки (користуючись означенням) i за готовими рисунками робити записи, що вiдповiдають властивостям вимірювання вiдрiзкiв (математична компетентність); розвивати просторове мислення та уяву, вміння звертатися до власного досвіду; виховувати культуру геометричної мови і графічних записів.
Перегляд файлу

Урок №__________ Дата_________  

Тема: Відрізок. Вимірювання відрізків.

Мета:

домогтися засвоєння учнями змiсту понять „відрізок”, „довжина відрізка”, а також аксiоми вимірювання вiдрiзкiв, сформувати поняття відстані між двома точками; виробити в учнiв уміння розпізнавати на готовому рисунку вiдрiзки (користуючись означенням) i за готовими рисунками робити записи, що вiдповiдають властивостям вимірювання вiдрiзкiв (математична компетентність); розвивати просторове мислення та уяву, вміння звертатися до власного досвіду; виховувати культуру геометричної мови і графічних записів.

 

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.

Обладнання: „Геометрія 7 клас” О.С.Істер, опорний конспект.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

    Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати їх на роботу.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Перевірити наявність завдання в зошитах. Відповісти на питання, які виникли під час виконання завдань.
  2. Фронтальне опитування:

1. Яким прямим належать точки А, В, С, D?

2. Які прямі проходять через точку: А, В, С, D?

3. В якій точці перетинаються прямі:

    а) т і п;   б) т і р;   в) п і q;   г) т і q?

4. В якій точці перетинаються три прямі? Назвіть ці

    прямі?

 

 3.    Геометричний диктант (перевірка засвоєного)

 

1. Точка С належить прямій а.

2. Точка D не лежить на прямій а.

3. Пряма b проходить через точки С і D.

4. Пряма с проходить через точку D і перетинає пряму а в точці

    Е.

       Перевірити правильність виконання за рисунком

 

ІІІ. Формулювання мети й завдань уроку.

       Отже, основними фігурами на площині є точка і пряма. Сьогодні на уроці ми поглибимо знання ще про одну геометричну фігуру – відрізок.

ІV. Актуалізація опорних знань.

            Питання:

1) Пригадайте аксіоми належності точок і прямих.

 

Виконання усних вправ

Чи правильні твердження?

1) Через точку площини можна провести безліч прямих.

2) Сполучивши парами три данi точки площини, завжди дістанемо три прямі.

3) На кожній прямiй можна вибрати принаймні 1000 точок.

4) Із трьох точок на прямiй одна, і тільки одна, лежить мiж двома іншими.

5) Дві рiзнi прямі на площинi можуть мати хоча б одну спільну точку.

 

V.  Засвоєння нових знань.

Рука                  Відрізком називають частину прямої, яка складається з усіх точок цієї прямої, що лежать між двома її точками, разом з цими точками. Ці точки називають кінцями відрізка.

3-1 Таблица 1

    Позначають відрізок: АВ або ВА.

    Точки А і Вкінці відрізка.

    Одиниці вимірювання довжини: 1 мм, 1 см, 1 дм, 1 м, 1 км.

 

  Розглянути малюнки 16 – 18 підручника, стор. 10.

 

Основні властивості (аксіоми) вимірювання відрізків.

 

IV. Кожний відрізок має певну довжину, більшу від нуля.

      Розглянути малюнки підручника 21 – 24.

 

V. Довжина відрізка дорівнює сумі довжин частин, на які він розбивається будь-якою його точкою.

Рука

IV. Відрізок АВ має довжину а, а > 0; АВ = а.

 

 

 

V. Точка С лежить на відрізку АВ, тому АС + СВ = АВ.

 

 

 

Довжину відрізка називають відстанню між його кінцями.

VІ. Первинне усвідомлення нового матеріалу.

        № 13(усно); 16; 18.

 

„Гімнастика розуму”. Вставте пропущене число.

 

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Завдання. Відомо, що CK = CD + DK. Який iз рисункiв вiдповiдає цій умовi?

 

         

 

Закінчи речення:

  1. „Цей урок мені запам’ятався …”,
  2. „На уроці мені сподобалося …”,
  3. „Я б хотів змінити… ”.

 

Оголошення та коментування оцінок.

 

Х.   Домашнє завдання:

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
30 липня 2019
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку