Тема. Вимова слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.

Про матеріал
Метою уроку є : предметні компетентності: Поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні звуки, тренувати у правильній вимові дзвінких та глухих приголосних звуків, показати залежність лексичного значення слів від зміни звуків; розвивати орфоепічну чіткість, фонематичний слух, мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови. Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою( усно і письмово висловлювати свої думки), природнича компетентність ( дотримання природоохоронної поведінки)
Перегляд файлу

Тема. Вимова слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.

Мета. Предметні компетентності: Поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні звуки, тренувати у правильній вимові дзвінких та глухих приголосних звуків, показати залежність лексичного значення слів від зміни звуків; розвивати орфоепічну чіткість, фонематичний слух, мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.                                                                  Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою( усно і  письмово висловлювати свої думки),   природнича компетентність ( дотримання природоохоронної поведінки)

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: самостійна робота, робота з підручником

 Обладнання:  сигнальні картки, музичний супровід фізкультхвилинки, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

І.  Організація класу. Створення психологічної атмосфери.                                             Сіли,  діти, всі рівненько,  Посміхнулися гарненько,  Настрій на урок взяли, Працювати почали.                                                                                                                              ІІ. Актуалізація набутих знань.                                                                                                 - Я пропоную зараз відкрити свої зошити і записати дату сьогоднішнього уроку. Почнемо без зупинки. З каліграфічної хвилинки

1. Каліграфічна хвилинка

Мм  мо  ов  ри  ск  арб  скарб

  • Як ви розумієте слово «скарб»? (Гроші, цінні речі, коштовності).
  •  Але крім матеріальних цінностей, є  духовні і культурні. Наша рідна мова – це теж скарб. Недаремно український письменник Іван Франко написав:  (діти хором читають запис на дошці)                                                                       «Мова – коштовний скарб народу».                                                                            - Запишіть цей вислів каліграфічно у зошити.

Як ви думаєте, чому мову вважають скарбом?

Доберіть спільнокореневі слова до слова «мова». ( мовлення, мовити, мовчати,) Запишіть, позначте корінь.

2. Бесіда

  • Діти, знову зверніть увагу на слово «скарб». Скільки в ньому складів? Як визначили? (Скільки в слові голосних, стільки і складів)

- Скільки голосних звуків в українській мові? (6)

- А які ще є звуки в українській мові, крім голосних? (Приголосні)

- На які групи поділяються приголосні звуки? (Тверді та м`які, дзвінкі та глухі)

- Зробіть звуковий аналіз та звукову модель слова «скарб»

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

Тема нашого уроку «Вимова та правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками». Для вас ця тема не нова. Із дзвінкими та глухими приголосними ви познайомилися ще у 2 класі.  Сьогодні на уроці ми будемо тренуватися у правильній вимові дзвінких та глухих приголосних  та позначенні їх на письмі.

ІV.  Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з таблицею «Дзвінкі та глухі приголосні»

Зверніть увагу на екран. Давайте вимовимо звуки, позначені червоним кольором. При їх вимові   ми чуємо голос і шум. Це – приголосні дзвінкі звуки.

Тепер вимовимо звуки ,позначені зеленим кольором. При вимові цих звуків що ви чули? (Тільки шум). Отже, звуки, які вимовляються тільки  з шумом, називаються приголосними глухими.

Зверніть увагу, деякі приголосні утворили пари. Надалі ви їх будете називати парними.

Зверніть увагу на дзвінкі приголосні, що не мають пари.

Який глухий приголосний не має пари? [ф]

Подивіться уважно, яких приголосних звуків більше: дзвінких чи глухих?(Дзвінких)

І в словах дзвінкі приголосні звуки  зустрічаються частіше.

Робота з підручником  (впра 190 )

Відповіді Українська мова 3 клас Вашуленко. ГДЗ

3. Фізхвилинка для очей

Відповіді Українська мова 3 клас Вашуленко. ГДЗ

4. Робота з сигнальними картками.  Гра «Зворотній зв’язок».                                                             У кожної дитини на парті по 2 смужечки: червона та зелена. Вчитель називає слова.                  Якщо перший звук у словідзвінкий приголосний, діти мають показати червону смужку, якщо глухий – зелену.

Дзвін, ґанок, каток, сиджу, розум, цвіт, шишка, ігршка.

Робота з підручником вправа 192

Відповіді Українська мова 3 клас Вашуленко. ГДЗ

5. Гра «Закінчи слово»

(Перша пара речень опрацьовується колективно. Наступні пари – самостійно за варіантами.)

Учитель читає речення, не називаючи останній звук останнього слова, а діти хором називають його.

- Чи змінилося значення слів? Поясніть. Як треба вимовляти дзвінкі приголосні звуки, щоб не змінювалося значення слова?

Виріс в лісі білий гри… .

Петро хворий на гри…

5. А тепер аналогічне завдання за варіантами. Спишіть речення, вставляючи пропущені літері, зверніть увагу як змінюється значення слів.

І-варіант

За вікном сильна …лива.

У саду дозріла …лива.

ІІ - варіант

На землі пухнастий сні….

Чуємо дитячий смі…

ПЕРЕВІРКА:  назви букви, що вставили. Який звук вони позначають. Як змінилося значення слів?

5. Фізхвилинка

V. Узагальнення й систематизація набутих знань

VІ. Домашнє завдання

Відшукати і записати 3 прислів’я про мову. Підкреслити у словах дзвінкі приголосні однією рискою, а глухі – двома.

VІІ. Підсумок уроку Стратегія «Мікрофон»

-     Як називаються звуки, які вимовляються без голосу, тільки з шумом?

(Глухі). Наведіть приклади.

-  Якщо чуємо і голос і шум, то такі звуки називаються {Дзвінкі). Наведіть приклади.

-     А як ви думаєте чому українська мова така мелодійна та дзвінкоголоса? (Більш дзвінких приголосних звуків).

Домашнє завдання:  впр. 193

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку