Тема: Як не втратити друга. Цінність взаємної довіри. Захаріус Топеліус – видатний фінський казкар. З. Топеліус «Казка про старого гнома». (продовження)

Про матеріал
Тема: Як не втратити друга. Цінність взаємної довіри. Захаріус Топеліус – видатний фінський казкар. З. Топеліус «Казка про старого гнома». (продовження)
Перегляд файлу

Тема: Як не втратити друга. Цінність взаємної довіри. Захаріус Топеліус – видатний фінський казкар. З. Топеліус «Казка про старого гнома». (продовження)

Мета:  формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про літературні казки народів світу, удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитанні твори, висловити власне ставлення до прочитаного,оцінювати вчинки дійових осіб.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність ставити перед собою мету і робити в кінці висновки; контролювати й оцінювати свої результати; комунікативні: розвивати зв´язне мовлення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас учнів; соціальної: удосконалювати здатність колективної роботи на уроці, поважати думки інших; загальнокультурної: сприяти дотриманню норм мовленнєвої культури.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: літературні казки.

Обладнання:

Хід уроку

  1. Організаційний момент

а) Прийом розвитку критичного мислення:

Якщо я багато читаю то……

  1. Артикуляційні вправи

а) Робота над скоромовкою.

Гном в гаю гуляв годину,
Назбирав грибів корзину.
Йшла Ганнуся в гастроном,
Їй шагав назустріч гном.
Ніс с грибами він корзину,
Дав Ганнусі половину.

- повільно і тихо

- швидше і голосніше

- швидко і голосно

- хитро, як лисичка

- здивовано

-радісно/ сумно

- наголошення одного слова з рядка

б) Вправа «Хто більше» (читання для себе)

Завдання:  відкрити будь який прозовий текст і під час читання (напівголосно) виконувати пошук слів – склад  «ко» (початок), «ко» (кінець)

  1. Перевірка домашнього завдання

а) «Слова-блискавки» ( до першої частини твору)

Замок, башта,  кицька, павутиння.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Сьогодні ми з Вами продовжуємо працювати над «Казкою про старого гнома».
  • Давайте пригадаємо, чим особлива ця казка і хто її автор? (літературна,  Сакаріаса (Захаріаса) Топеліуса.фінського письменника-казкаря ХIХ ст.)
  1. Вивчення нового матеріалу

а) робота над біографією автора

- Минулого уроку Ви отримали завдання, підготувати факти про цього автора.

(учні зачитують факти з біографії автора)

  • Народився  в 1818 р. у шведській родині.
  • Його батько був відомим лікарем у країні. Багато людей зверталися до нього по допомогу.
  • Його батько збирав народні фінські пісні (руни).
  • Виховувала маленького хлопчика няня-фінка Брита, відома у народі казкарка.
  • Слухаючи казки, Топеліус навчався фінської мови, хоча у родині розмовляли шведською. 
  • У студентські роки він вивчав медицину, потім викладав історію у гімназії, а згодом став професором історії Фінляндії.

б)Фізкультхвилинка

Дивний гном

в)Первинне сприймання тексту ( 2 частина).

- Чи сподобалося Вам продовження?

- Які емоції та почуття переповнювали?

д) Словникова робота

- Значення яких слів Вам невідоме?

Обперезатися — обв'язатися чим-небудь ніби поясом.

Примха — забаганка, дивацтво.

Цебро — велика дерев'яна посудина у вигляді відра або зрізаної діжки.

Смушевий — пошитий із хутра вівці або ягняти.

  1. Закріплення вивченого матеріалу

а) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

— Прочитайте, який вигляд мав гном.

— Чому, побачивши його, Матс мало не впав зі сходів?

— Що гном запропонував Матсові? Як ви вважаєте, чому?

— Опишіть оселю гнома. Чому він назвав смаки людей химерними?

— Що налякало Матса в підземеллі?

— Що він собі пообіцяв, повернувшись з темного підземелля?

 — Як гном довів свою відданість Матсу?

   Чи дотримав слова Матс?

      б)Характеристика персонажів

 

Гном

Матс Мюрстен

Старий-старезний

Сторож у замку

Довга сива борода

Постарівся

Сімсот років

80 років

Найстаріший

Мав гарненьку правнучку на виданні

Добрий домовик

Бідний

Мав свої примхи

 

Щедрий

 

добрий

 

злий

 

Горбатий дідусь

 

Багатий

 

 

в) Робота з удосконалення техніки читання

Виразне читання  другої частини казки. (Читання в особах)

VІІ. Підсумок уроку

  •  Яку казку ми з Вами прочитали на сьогоднішньому уроці?
  • Що вас найбільше вразило в цій казці?

VІІ . Домашнє завдання

Підготувати переказ казки. (будь якого епізоду)

 

 

Розробила: вчитель початкових класів Павленко Олена Миколаївна

 

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку