Тема: Закріплення знань про голосні звуки.

Про матеріал
Мета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позначення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння висловлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру.
Перегляд файлу

Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних за значенням (2 клас. Українська мова)

Тема: Закріплення знань про голосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів. Добір слів, близьких за значенням і протилежних за значенням

 

Мета: закріпити вміння учнів перелічувати голосні звуки і називати букви та їх позначення; розвивати логічне мислення; збагачувати мовлення; формувати вміння висловлювати власні думки; виховувати мовленнєву культуру.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Хвилинка каліграфії

Нн на ну ні ен Но Не ин ун он

 

Неділя новий насіння

 

Народитися в сорочці — бути щасливим.

 

— Вимовте голосні звуки у складах.

 

— Вимовте голосні звуки у словах.

 

— Який голосний звук найчастіше вживається у сталому звороті?

 

 

Вправи на повторення

1) Прочитати вірш уголос.

 

Один осел в гніздо осине

 

оберемок сіна кинув.

 

От оказія була —

 

оси жалили осла!

 

— Який звук найчастіше зустрічався?

 

— Який він: голосний чи приголосний?

 

— Якою буквою він позначається?

 

— Випишіть з вірша слова, у яких є буква о. Підкресліть у цих словах букви, що позначають голосні звуки.

 

2) Поділити слова для переносу. Назвати голосні звуки.

 

Пенал, жолудь, журавель, олень.

 

III. Повідомлення теми і мети уроку

 

— Тема нашого уроку «Букви, що позначають голосні звуки».

 

Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

— Скільки голосних звуків в українській мові?

 

— В українській мові шість голосних звуків. Вони позначаються на письмі десятьма буквами.

 

Звуки: [а] [о] [у] [е] [и] [і] — 6

 

Букви: а я о у ю е є и і ї — 10

 

Робота за підручником (с. 11–13)

Вправа 1, стор 11.

 

Прочитайте вірш.

Мати доні молодій

 

Огородик наділила.

 

Розкошує доня мила,

 

Каже неньці — тісно їй:

 

В земляній сиджу коморі,

 

А коса моя надворі.

 

Леонід Глібов

 

— Прочитайте акровірш Леоніда Глібова.

 

— «Зберіть» слово з підкреслених букв. Поділіть його на склади. Вимовте наголошений склад.

 

— Спишіть перше речення акровірша. Доберіть до слова молодій слово, протилежне за значенням.

 

— У якому значенні використано виділене слово? Доберіть до нього слова, близькі за значенням. Запишіть.

 

— Зробіть звуко-буквений аналіз цього слова за зразком.

 

Зразок

 

неньці — [– ● =|= ●] [нен’ц’і]

 

пр. [н, н’, ц’]

 

гол. [е, і]

 

 

МАЙЖЕ КАЗКА

 

А чи знаєте ви, що картопелька, яку ми всі любимо, прийшла до нас з Америки? Вона полюбила українські землі, а ми її. Помідори в Італії називають «золотими яблуками». Спочатку цей овоч потрапив у Росію, а потім прижився й в Україні.

 

А як багато сестричок має капуста! Найвідоміші — брюссельська, цвітна й броколі. А сама вона родом з Іспанії. Я подумав: «Яка щедра українська земля».

 

За Віталієм Тумановим

 

Вправа 3, стор,13.

 

— Поясніть, як ви розумієте подані словосполучення.

 

— Складіть речення з цими словосполученнями. Запишіть.

 

На нашій землі; наша земля; наші землі.

 

Вимовте звуки в підкресленому слові.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

 

Гра «За абеткою»

— Запишіть слова в алфавітному порядку. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.  Олень, дідусь, театр, льон, вуж, метро, диван.

 

Робота в парах

1) Гра «Розгубилися склади».

 

— Запишіть утворені слова. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

 

Вед лиця ве мідь ву сло

 

2) Гра «Шифрувальник».

 

— Розшифруйте слова і запишіть їх. Назвіть одним словом. Підкресліть букви, що позначають голосні звуки.

 

ПАВМА КАБІЛ СУКБОР  КАЛАСТІВ ЛЕКАЛЕ РОКАСО

 

VII. Домашнє завдання

 

С. 12, вправа 4

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку