Тема. Застосування комп’ютера у різних сферах діяльності
Мета. 1. Ознайомити учнів з можливостями застосування комп’ютера у різних сферах діяльності.
2. Повторити правила техніки безпеки.
3. Закріплювати уміння працювати з клавіатурою, використовуючи клавіші “Space” (пропуск), “” (до наступної сторінки) і “” ( до попередньої сторінки) та користуватися “мишею”.
4. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.
5. Розширити знання дітей про різні професії та виховувати інтерес до них.
Обладнення : проектор, підручник роздатковий матеріал, ілюстрації, правила поведінки в кабінеті інформатики
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Закріплення правил т/б при роботі з комп’ютером.
1. Гра “Карусель”
Діти стають в коло. Кожен учасник готує запитання по т/б. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусіду за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т.д. Учасник, який не дав відповіді, виходить в коло і просить допомоги у решти гравців. Перемагають ті, що залишаються стояти по колу.
Підсумок гри.
Можливі запитання:
- Як треба заходити до кабінету інформатики?
- Чи можна торкатися руками роз’ємів сполучних кабелів, тильної сторони монітора?
- Чи можна водити пальцем по монітору?
- Чим можна показати об’єкт на моніторі?
- Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?
- Чи можна працювати за комп’ютером в вологому одязі або з вологими руками. І т.д.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. (Перевірити, як діти вміють тримати “мишу” та за допомогою яких пальчиків виконують клацання лівої і правої кнопки “миші”. )
Нагадати, що наша ручка – метелик, два пальчики – його вусика (вказівний і середній )
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
а) Розповідь вчителя.
б) Робота з підручником ( с.8 – 9)
V. Повідомлення теми і завдань уроку.
Сьогодні ми продовжуємо мандрувати по “Сходинках” і зупинимось в країні “Професій”, де використовується комп’ютер.
VI. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
Для того, щоб мандрівка була можливою, нам треба знати функції деяких клавіш на клавіатурі.
Знайдіть найдовшу клавішу Space.
В групі стрілок відшукайте стрілки, які відповідають , .
2. Робота з підручником. с. 9.
Відшукайте призначення даних клавіш.
3. Робота з роздатковим матеріалом ( шаблон клавіатури).
4. Робота з клавіатурою.
VII. Фізкультхвилинка(Веселі вітамінки)
VIIІ. Робота з комп’ютером.
ІХ. Логічна сторінка “Для розумників і розумниць”.
1.Закінчити речення (Підручник, ст.9).
2. Придумати початок речення (Підручник, ст.9).
3. Доповни рядок належною фігурою.
Х. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися?
- З якими клавішами познайомилися?
- Яке їх призначення?
- Чи цікавим був урок?
- Що найбільше сподобалось?
- Що виявилося складним?
XІ. Домашнє завдання. с. 8 – 9.