ТЕМА: «ЗБЕРЕЖЕМО ЕНЕРГІЮ СЬОГОДНІ – ЗБЕРЕЖЕМО ПРИРОДУ В МАЙБУТНЬОМУ!» (розробка заняття гуртка еколого-природничого спрямування)

Про матеріал

Дана розробка може бути використана на занятті гуртка еколого-природничого спрямування з метою формування в учнівської молоді уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння необхідності бережливого ставлення до енергоносіїв.

Мета: поглибити знання учнівської молоді про енергозберігаючі технології; ознайомити вихованців гуртка з сучасними методами та перспективами енергозбереження; розвивати допитливість, формувати мотивацію до збереження ресурсів та енергії; виховувати навички економічно стійкого та безпечного стилю життя.

Перегляд файлу

Розробила: Кравченко Людмила Володимирівна, Вельбівська ЗОШ І-ІІ ступенів

 

ТЕМА: «ЗБЕРЕЖЕМО ЕНЕРГІЮ СЬОГОДНІ – ЗБЕРЕЖЕМО ПРИРОДУ В МАЙБУТНЬОМУ!»

(розробка заняття гуртка еколого-природничого спрямування)

       Дана розробка може бути використана на занятті гуртка еколого-природничого спрямування з метою формування в учнівської молоді  уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння необхідності бережливого ставлення до енергоносіїв.

Мета: поглибити знання учнівської молоді про енергозберігаючі технології; ознайомити вихованців гуртка з сучасними методами та перспективами енергозбереження; розвивати допитливість, формувати мотивацію до збереження ресурсів та енергії; виховувати навички економічно стійкого та безпечного стилю життя.

Обладнання й матеріали: слайди мультимедійної презентації, відеофільм «Енергія і середовище», картки-завдання, схеми, малюнки, кольорові олівці, папір формату А3, пам’ятки «Як стати грамотним користувачем електроенергії», плакат «Енергозбереження – крок у майбутнє!».

Девіз: «Збережи енергію – врятуй світ!», «Заощаджуй енергію – зберігай довкілля!».

«Ніхто не може зробити все, але кожен може зробити щось, і можемо багато чого досягти разом!»

ХІД ЗАХОДУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Керівник гуртка. Доброго дня, дорогі діти!

Ми зустрілись знову разом,

Працювати час настав,

Тож часу дарма не гаймо,

Заняття наше розпочинаймо!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Керівник гуртка. Сьогодні ми працюємо під таким девізом: «Заощаджуй енергію – зберігай довкілля!».

        Сьогодні  ми  попрацюємо над питаннями¸ які так чи інакше є невід’ємною частиною нашого життя. Це питання впровадження ідей сталого розвитку на Полтавщині.

ІІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Керівник гуртка. Що ж таке енергія? (Відповіді учнів). Це те, що змушує матерію рухатися, виконувати певну роботу. А тому енергія  це основа існування Всесвіту, кожного живого організму.

      А зараз я пропоную вам переглянути мультимедійну презентація та дізнатися цікавинки про економію енергії.

«Хвилинка-цікавинка»

  • Безцільне горіння лампочки (потужністю 40 Вт) за добу затрачає 1кВт енергії, що дорівнює енергії, необхідній для випікання 36 кг хліба, або виробництва 17 кг цукру, або 23 кг борошна, або 6 кг олії.
  • Заощаджуючи 1% електроенергії ми зберігаємо 200 млн тонн вугілля, або ж 100 млн тонн нафти.
  • Для того аби дин щодня протягом року горіла одна лампочка потужністю 100 Вт), необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок цього в атмосферу викидається 425 кг вуглекислого газу.
  • А чи знаєте ви, що закриваючи на ніч штори можна зменшити втрати тепла через вікна?
  • Зменшення рівня споживання гарячої води на 50 л за добу дозволяє щорічно заощаджувати 100 л мазуту.
  • Регулярний ремонт кранів (кран, що протікає призводить до втрат 7 000 літрів води на рік). При витіканні води тоненькою цівкою – 30 000 л на рік.

Керівник гуртка.  Ви вже здогадалися, що споживання енергії тісно пов’язане з усіма видами діяльності людини. А саме: з опаленням наших будинків, приготуванням їжі, рухом транспортних засобів, сільськогосподарським та промисловим виробництвом.

     Джерела енергії класифікують таким чином:

  •  викопне паливо (а саме: вугілля, горючі сланці, нафта, природний газ);
  • ядерна та термоядерна енергія;
  • відновлювальні енергетичні ресурси України (вода, вітер, сонце, термальні води, деревина).

        (Демонстрація фрагменту відеофільму «Енергія і середовище).

Керівник гуртка. Пропоную вам вписати свої асоціації до поняття «енергозбереження». (Усі учасники по черзі називають свою асоціацію до запропонованого терміна та вписують його до пелюсток квітки).

       Поняття «енергозбереження» тісно пов’язане із поняттям енергоефективності. Як ви розумієте поняття «енергоефективність»?

Керівник гуртка.  Сьогодні у ЗМІ часто згадується про доцільність використання альтернативних джерел енергії, дружніх до довкілля. Що ж означає альтернативне джерело енергії? (Відповіді учнів).

Гра «Енергопатруль»

Завдання: дослідити можливості економії електрики вдома та в школі. Зобразити відповідь у вигляді презентації .             

Гра «Зберігаючи енергію – врятуй світ»

Завдання: скласти план заощадження енергії у своїй школі.

       Наші правила щодо енергозбереження в школі:

  • виключати всі електроприлади, які не використовуються;
  • вмикати світло лише в тому випадку, коли при денному світлі працювати вже неможливо;
  • постійно розповідати батькам та друзям, знайомим та однокласникам щодо енергоощадливих дій.

Керівник гуртка.  Діти, найважливіше  - «Ніхто не може зробити все, але кожен може зробити щось, і можемо багато чого досягти разом!». Пам’ятайте  про це!

Гра «Збереження електроенергії – справа кожного громадянина»

Завдання: скласти пам’ятку енергозбереження в дії.

  • Закриваючи на ніч штори, можна зменшити втрати тепла через вікна.
  • Економити електроенергію за рахунок кольору стін (біла стіна відбиває 80% спрямованого на неї світла, а темно-зелена -  лише 15%, чорна – 9%.
  • Долучитися до акції «Подаруй другу енергозберігаючу лампу!».

Керівник гуртка. Дорогі діти! Давайте подумаємо, яким чином ми можемо робити свій вклад у збереження та економії електроенергії.

Вправа «Мозковий штурм»

Завдання: Скласти схему:

           

Керівник гуртка.  Використовуймо джерела енергії, дружні до довкілля!

ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ. РЕФЛЕКСІЯ

Керівник гуртка. Дорогі мої юннати! Запам’ятайте, що енергозбереження – це поєднання трьох основних компонентів: моніторингу споживання електроенергії, регулювання витрат енергії, теплоти, води, підвищення мотивації населення до заощадження ресурсів. Лише поєднання всіх цих компонентів дає позитивний ефект.

Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

Мені цікаво знати:

1. Що вам найбільше сподобалося на нашому сьогоднішньому занятті?

2. Що вам найбільше запам’яталося?

3. Що нового ви дізналися?

Керівник гуртка. На цьому наше заняття добігає завершення. Дякую вам за співпрацю і увагу, за завзяття і відвагу, за веселий, щирий сміх, що підтримував нас всіх!

       Завершити сьогоднішню нашу зустріч я хочу такими словами: «Енергію сонця, друже, обирай – це збереже твій рідний край!

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку