Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.

Про матеріал
Тема. Змінювання прикметників за родами і числами. Мета. Формувати поняття про змінювання прикметників родами і за числами у сполученні з іменниками, ознайомитися з родовими закінченнями прикметників.Розвивати зв’ язне мовлення.
Перегляд файлу

Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.

Мета.  Формувати поняття про змінювання прикметників родами і за числами у сполученні з іменниками, ознайомитися з родовими закінченнями прикметників.Розвивати зв’ язне мовлення.

Обладнання. Підручники, презентація,мультимедійна дошка, ноутбук, цеглинки LEGO.Диференційовані завдання,кубик Блума.

Хід уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

   - Візьміться за руки, посміхніться один до одного, побажайте собі удачі та злагоди в роботі.

      Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної праці.

                  

ІІ. Актуалізація знань, умінь і уявлень учнів.

1) Повторення правильної посадки, вміння тримати ручку.

2) Запис числа і класної роботи.

Каліграфічна хвилинка.

оз  им  ов   ий   зимовий 

-До якої відомої вам частини мови належать ці слова?

- Доведіть, що прикметники.

-Яке значення цих слів?

- Запишіть їх каліграфічно у зошит

Зі словом   зимовий  побудуйте і запишіть речення   Зранку подував холодний зимовий вітер. ( підкресліть сполучення іменника з прикметником)

3. Гра «Так чи ні?».

  Вчитель озвучує твердження. Діти, якщо погоджуються, сидять спокійно, якщо ні – підносять руку і виправляють.

- Прикметник – це службова частина мови.

- Прикметник – це самостійна частина мови.

- Прикметник називає предмет.

- Прикметник називає ознаку предмета.

- Прикметники відповідають на питання який? яка? яке? які? як?

- Прикметники в реченні зв’язані з дієсловами, з іменниками.

- Питання треба ставити від прикметника до іменника.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Заповнення таблиці ЗХД (знаю, хочу дізнатись, дізнався)

У кожного із вас на парті лежить таблиця. Заповніть  З і Х колонки.

IV. Оголошення теми, мети і завдань уроку

 Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати прикметники за родами і числами.

V. Вивчення нового матеріалу

Розгляньте малюнки і опишіть предмет за кольором, розміром , смаком. формою

 

Фрукти та ягоди: купити в Рівному та передмісті в роздріб з доставкоюФрукти. Міні картки односторонні. 27 шт. 8*12 см. (ID#598362101), цена: 32  ₴, купить на Prom.uaЛистопадова смакота. Про сезонні овочі та фрукти . Медицина - Новини  Рівного та області — Рівне Вечірнє

Банан який?  (жовтий, солодкий, довгий)

Полуниця яка? ( Червона, соковита, запашна)

Гранат який ?  (червоний, круглий , солодкий)

  •          Визначимо рід  кожного предмета .

Прикметники зв’зані з  іменниками, тому вони вживаються в тому самому роді , що і іменники.

  •          А тепер поставимо їх у множині.
  •          Чи можна визначити  їх рід у множині?рід ( у множині рід не визначається)

Висновок: Прикметники змінюються за числами, а в однині за родами. Прикметники завжди вживаються тому числі і роді, що й іменник, з яким він зв’язаний.

VI.Осмислення нових знань і вмінь

Колективна робота з таблицею (впр.1,с.13)

  • Зверніть увагу на закінчення прикметників .Зачитуємо прикметники.
  • Виділяємо закінчення.Зверніть увагу на закінчення прикметників в кожному роді, а також у множині

VII. Закріплення ,систематизація та узагальнення знань учнів

Робота в парах

Доповніть таблицю прикладами з довідки та власними прикладами

 

Фізкульхвилинка


Робота з презентацією  до вправи 2 (с.14) підручник «Українська мова та читання (2 частина)

Поясніть ,як утворилися прикметники. Запишіть словосполучення іменника з прикметником. Визначте число і рід прикметників.

Робота з підручником.

Уявіть, що в різних будинках усі його частини та всі меблі зроблено з такого саме матеріалу, як і будинок. Складіть і запишіть речення за зразком. Визначте число і рід іменників.

Зразок. У солом’ яному будинку є солом’ яний диван, солом’ яна шафа. Соло-м’ яне ліжко, солом’ яні двері.

VIII. Контрольно-коригувальний етап

Диференційоване завдання (на різнокольорових аркушах). Робота з деформованим реченням.

  •          Пропоную вам самостійно обрати рівень складності наступного завдання:
  •          Початковий рівень – завдання на зеленому аркуші.
  •          Середній рівень – завдання на жовтому аркуші.
  •          Складний рівень – завдання на червоному аркуші.

Утворіть і запишіть правильне речення з деформованого тексту. Підкресліть сполучення прикметника з іменником. Визначте їх рід.

Взаємоперевірка

Обміняйтесь зошитами та зробіть взаємоперевірку.

Речення на зеленому аркуші:

Почав,білий, сипати, землю, сніжок,на. (На землю почав сипати білий сніжок.)

Речення на жовтому аркуші:

сипати, сніжок, землю,білий, почав, на, дрібний, чорну. (На холодну землю почав сипати дрібний, білий сніжок.)

Речення на червоному аркуші:

Білий, чорну, сніжок, землю, почав, на,  сипати, дрібний, зранку. (Зранку на чорну землю почав сипати дрібний білий сніжок.)

 

 IX. Підсумок уроку

  1. Робота з Кубиком Блума:
  • Поясни (що таке прикметник?)
  • Назви (прикметники)
  • Проаналізуй (як змінюються прикметники)
  • Застосуй (за допомогою чого ми можемо визначити рід і число прикметників?)
  • Запропонуй (змінити за родами будь-який прикметник)
  • Оціни (свою роботу на уроці за допомогою цеглинок LEGO

Зелена – всі завдання були легкими і зрозумілими;

Жовта – деякі завдання виявились складними;

Червона -  всі завдання були дуже складними.

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку