Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.
Мета. Формувати поняття про змінювання прикметників родами і за числами у сполученні з іменниками, ознайомитися з родовими закінченнями прикметників.Розвивати зв’ язне мовлення.
Обладнання. Підручники, презентація,мультимедійна дошка, ноутбук, цеглинки LEGO.Диференційовані завдання,кубик Блума.
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційне налаштування.
- Візьміться за руки, посміхніться один до одного, побажайте собі удачі та злагоди в роботі.
Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної праці.
ІІ. Актуалізація знань, умінь і уявлень учнів.
1) Повторення правильної посадки, вміння тримати ручку.
2) Запис числа і класної роботи.
Каліграфічна хвилинка.
оз им ов ий зимовий
-До якої відомої вам частини мови належать ці слова?
- Доведіть, що прикметники.
-Яке значення цих слів?
- Запишіть їх каліграфічно у зошит
Зі словом зимовий побудуйте і запишіть речення Зранку подував холодний зимовий вітер. ( підкресліть сполучення іменника з прикметником)
3. Гра «Так чи ні?».
Вчитель озвучує твердження. Діти, якщо погоджуються, сидять спокійно, якщо ні – підносять руку і виправляють.
- Прикметник – це службова частина мови.
- Прикметник – це самостійна частина мови.
- Прикметник називає предмет.
- Прикметник називає ознаку предмета.
- Прикметники відповідають на питання який? яка? яке? які? як?
- Прикметники в реченні зв’язані з дієсловами, з іменниками.
- Питання треба ставити від прикметника до іменника.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Заповнення таблиці ЗХД (знаю, хочу дізнатись, дізнався)
У кожного із вас на парті лежить таблиця. Заповніть З і Х колонки.
IV. Оголошення теми, мети і завдань уроку
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати прикметники за родами і числами.
V. Вивчення нового матеріалу
Розгляньте малюнки і опишіть предмет за кольором, розміром , смаком. формою
Банан який? (жовтий, солодкий, довгий)
Полуниця яка? ( Червона, соковита, запашна)
Гранат який ? (червоний, круглий , солодкий)
Прикметники зв’зані з іменниками, тому вони вживаються в тому самому роді , що і іменники.
Висновок: Прикметники змінюються за числами, а в однині за родами. Прикметники завжди вживаються тому числі і роді, що й іменник, з яким він зв’язаний.
VI.Осмислення нових знань і вмінь
Колективна робота з таблицею (впр.1,с.13)
VII. Закріплення ,систематизація та узагальнення знань учнів
Робота в парах
Доповніть таблицю прикладами з довідки та власними прикладами
Фізкульхвилинка
Робота з презентацією до вправи 2 (с.14) підручник «Українська мова та читання (2 частина)
Поясніть ,як утворилися прикметники. Запишіть словосполучення іменника з прикметником. Визначте число і рід прикметників.
Робота з підручником.
Уявіть, що в різних будинках усі його частини та всі меблі зроблено з такого саме матеріалу, як і будинок. Складіть і запишіть речення за зразком. Визначте число і рід іменників.
Зразок. У солом’ яному будинку є солом’ яний диван, солом’ яна шафа. Соло-м’ яне ліжко, солом’ яні двері.
VIII. Контрольно-коригувальний етап
Диференційоване завдання (на різнокольорових аркушах). Робота з деформованим реченням.
Утворіть і запишіть правильне речення з деформованого тексту. Підкресліть сполучення прикметника з іменником. Визначте їх рід.
Взаємоперевірка
Обміняйтесь зошитами та зробіть взаємоперевірку.
Почав,білий, сипати, землю, сніжок,на. (На землю почав сипати білий сніжок.)
Речення на жовтому аркуші:
сипати, сніжок, землю,білий, почав, на, дрібний, чорну. (На холодну землю почав сипати дрібний, білий сніжок.)
Речення на червоному аркуші:
Білий, чорну, сніжок, землю, почав, на, сипати, дрібний, зранку. (Зранку на чорну землю почав сипати дрібний білий сніжок.)
IX. Підсумок уроку
Зелена – всі завдання були легкими і зрозумілими;
Жовта – деякі завдання виявились складними;
Червона - всі завдання були дуже складними.