29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Тема: Змінювання прикметників за родами у сполучені з іменниками. Родові закінчення прикметників.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з родовими закінченнями прикметників, формувати вміння змінювати прикметники за родами, орфографічні навички; розвивати мовлення, вміння зіставляти, аналізувати, узагальнювати; виховувати любов і шану до творчості Т. Г. Шевченка.
Перегляд файлу

Тема: Змінювання прикметників за родами у сполучені з іменниками. Родові закінчення прикметників. ( впр. 107 -110)

Мета: ознайомити учнів з родовими закінченнями прикметників, формувати вміння змінювати прикметники за родами, орфографічні навички; розвивати мовлення, вміння зіставляти, аналізувати, узагальнювати; виховувати любов і шану до творчості Т. Г. Шевченка.

Обладнання: надруковані слова, таблиці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

-- Що таке прикметник?

-- З якою частиною мови пов’язаний прикметник у реченні?

ІІІ. Словниковий диктант

Весняний, широкий, червоний, великий, дерев’яна, тепленьке, тихенька, легенькі, весела, глибоке, стрибок.

- Яку орфограмму повторюємо? ( Написання ненаголошених голосних у корені слова)

- Яке слово, на вашу думку, зайве? Доведіть. (стрибок)

- Як змінюються прикметники? (за числами, за питаннями)

- Як визначити число прикметника? ( за іменником, пов’язаним з ним)

- Які закінчення мають прикметники у множині?

- Знайдіть серед записаних слів прикметник у множині. (легенькі)

 IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Проблемне питання.

-- Як ви вважаєте, чи змінюються прикметники за родами? Доведіть думку.

-- Прочитайте словосполучення. Які закінчення треба написати в прикметниках і чому?

Блакитн_ небо

Блакитн_ прапор

Блакитн_ вода

  1. Оголошення теми і мети уроку
  2. Пояснення нового матеріалу

1). Спостереження за мовним матеріалом ( Впр. 107)

- Розгляньте таблицю.

- Чи змінюються прикметники за родами?

- Від чого залежить рід прикметника? (від роду іменника, повязаного з ним)

- Які закінчення мають прикметники чоловічого роду? (Закінчення –ий, якщо основа закінчується на твердий приголосний, -ій, якщо основа на м’який приголосний)

- Які закінчення мають прикметники жіночого роду? ( - а, якщо основа закінчується на твердий приголосний, - я, якщо основа на м’який)

-Які закінчення мають прикметники середнього роду? ( - е, - є.)

- Зверніть увагу на прикметники у множині.

- Чи змінюються вони за родами?

2). Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 47)

- В яких випадках прикметники мають закінчення – ій, - я, - є?

( Якщо основа закінчується на м‘який приголосний)

- В яких випадках прикметники мають закінчення – ий, - а, - е?

( Якщо основа закінчується на твердий приголосний)

3). Творення словосполучень ( Впр. 108)

4). Робота над віршем. (Впр. 109)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1). Списування із завданням

- Спишіть речення, дописуючи закінчення прикметників.

- Визначте число і рід прикметників.

                                                Лисичка-сестричка

  У лисички зубки гостр_ , мордочка тоненьк_ . Вушка в неї на маківці, хвостик довг_ , кожушок тепленьк_ . Добре лисичка прибрана: хутро пухнаст_ , золотист_ .

На грудях у неї жилет, а на шиї біленьк_ комірець.

- Якого типу текст? (текст-опис)

VI. Підсумок уроку

- Як змінюються прикметники? ( за числами, в однині – за родами)

- Які закінчення мають?

VII. Повідомлення домашнього завдання

Впр. 110, с.48, правило, с.47

docx
Додано
4 серпня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку