Тема: Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними іменниками. Складання усної розповіді за малюнком

Про матеріал
Мета: Вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число прикметників у зв’язку з іменниками, добирати прикметники-антоніми. Поглиблювати знання про текст. Вчити школярів будувати зв’язну розповідь за малюнком. Розвивати усне мовлення, збагачувати лексичний запас учнів. Виховувати любов до праці.
Перегляд файлу

Тема: Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними іменниками. Складання усної розповіді за малюнком. (Впр. 111 – 115)

Мета: Вдосконалювати вміння учнів визначати рід і число прикметників у зв’язку з іменниками, добирати прикметники-антоніми. Поглиблювати знання про текст. Вчити школярів будувати зв’язну розповідь за малюнком. Розвивати усне мовлення, збагачувати лексичний запас учнів. Виховувати любов до праці.

Обладнання: надруковані слова.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Ось дзвенить уже дзвінок,
Всіх скликає на урок,
Тож і ви часу не гайте,
Вже трудитись починай.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальне опитування

-- Що таке прикметник?

-- Як змінюються прикметники?

-- Які закінчення мають у множині? В однині?

     2. Визначення роду прикметників

-- Допишіть закінчення. Визначте рід прикметників.

Дуб висок__, могутн__, ( __ рід)

Казка народн__, давн__, ( __рід)

Кошеня маленьк__, пухнаст__, (__ рід)

  1. Каліграфічна хвилинка

Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.

-- Як ви розумієте зміст прислівя?

      4. Вибірковий диктант

Виписати прикметники з іменниками, які вжиті у однині.

Сонячний промінь, гарне ім’я, хижий звір, літні дощі, руда білка, запашні волошки, яблуневий цвіт, зелена фарба, срібні зірки, стрункі берези.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо наші знання про рід та число прикметників. А також будемо виконувати вправи на визначення роду та числа.

IV. Закріплення й узагальнення вивченого

  1. Робота над творенням словосполучень, складання речень. ( Впр. 111)

-- Визначте число і рід утворених словосполучень.

      2. Добір прикметників-антонімів ( Впр. 112)

Рання весна – пізня весна

Теплий день – холодний день

Зимовий ранок – літній ранок

Темна кімната – світла кімната.

     3. Робота над текстом ( Впр. 113)

-- Читання тексту.

-- Бесіда за змістом.

-- Вибіркове списування словосполучень. Визначення роду прикметників.

    4. Розвиток мовлення ( Впр. 114)

Складання розповіді за малюнком.

V. Підсумок уроку

-- Які закінчення мають прикметники в однині і множині?

-- Як визначити число і рід прикметника?

VI. Повідомлення домашнього завдання

Впр. 115, с. 51, повторити правила.

 

 

docx
Додано
4 серпня 2020
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку