Мета інтегрованих уроків – формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація їх пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; створення творчої атмосфери в колективі учнів; виявлення здібностей учнів та їх особливостей; формування навичок самостійної роботи школярів з додатковою довідковою літературою, таблицями міжпредметних зв'язків, опорними схемами; підвищення інтересу учнів до матеріалу, що вивчається; ефективна реалізація розвивально-виховної функції навчання.
Інтегрований урок у 2 класі з природознавства,математики і образотворчого мистецтва
Тема.Звірі навесні.Закріплення таблиці множення й ділення на 6.Виконання тематичної композиції «Весна прийшла».
Мета:розширити й уточнити знання учнів про весняні зміни в житті тварин,їх особливості життя і поведінки,пристосування до умов середовища;закріпити таблицю множення і ділення на 6, формувати вміння розв’язувати задачі;вчити учнів творчо працювати над тематичною композицією «Весна прийшла»;розвивати спостережливість,пам’ять,мислення,навички табличного множення та ділення;виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання:смайлики настрою;таблиця «Весна»;малюнки вовка,лисиці,зайця;кліпи «Звірі навесні», «Весняний настрій»,картки для дидактичної гри,заготовки малюнків «Весна прийшла»,зошити з природознавства Л.Мечник до підручника І.Грущинської
Хід уроку
I.Організація класу
1)Рефлексія настрою.
-Сьогодні чудова погода!
-Чи впливає вона на ваш настрій? Як саме?
-Покажіть смайлик,що відповідаї вашому настрою.
2).Вправа «Синоптична хвилинка»
-Яка зараз пора року?
-Який місяць? Число?
-Який стан неба?
-Яка температура повітря?
-Чи є на вулиці вітер?
-Чи були протягом дня опади?
II.Актуалізація опорних знань.
Гра «Знайди помилку»
Завдання.Послухати речення,виправити помилки,правильно назвати ознаки весни.
-Весною дні коротші,а ночі довші.
-Сонце опускається нижче.
-Небо найчастіше похмуре і сіре.
-Стає на вулиці холодніше.
-З’являються перші сніжинки.
-На деревах опадають листки.
-Часто йде сніг.
III.Повідомлення теми і мети уроку.
1)Загадки.
-Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами. (Вовк)
-Я -маленький,я –вухатий,
Попелястий,волохатий.
Я стрибаю,я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.(Заєць)
-Вона руденька,ще й хитренька.
Невелика й не маленька.
Вона-вовчику сестричка.
Здогадались-хто? (Лисичка)
(розгляд ілюстрацій,що є відгадками до загадок)
-Як одним словом можна назвати слова-відгадки? (звірі). -А яка пора року зображена на таблиці?(весна)
-Отже,ми сьогодні на уроці розширимо свої знання про життя звірів навесні.
(робота в парах)
-Обговоріть,чи потрібні вам знання про життя звірів навесні?
IV.Опрацювання нового матеріалу.
1)Робота над прикладами (підручник «Математика »2клас,М.В.Богданович)
-Щоб отримати цікаву інформацію про життя звірів навесні,ви повинні розв’язати приклади.
Самостійна робота
Iваріант.№776
IIваріант.№777
2)Перегляд кліпу «Звірі навесні» httpS: //www.youtube.com/watch?v=nGnTbyzutmE
3)Обговорення кліпу.Дидактична гра «Підкресли правильну відповідь» (робота в парах)
-ростуть;
-нагулюють жир;
-линяють;
-народжують дитинчат;
-впадають у сплячку;
-доглядають потомство;
-готують запаси на зиму
V.Закріплення вивченого матеріалу.
1)Дидактична вправа «Скільки малят народжується в звірів?» Розв’язування задач про тварин.
Iваріант.У чотирьох вовчиць народилося по 3 вовченят,порівну в кожної.Білка народила у 6 разів менше білченят,ніж вовчиця.Скільки дитинчат народила білка?
IIваріант.У шести зайчих народилося 48 зайченят,порівну в кожної.У лисиці-у 2 рази менше,ніж у зайчихи.Скільки лисенят народилося в лисиці?
Додаткове завдання:зошит з природознавства с.48,завдання 2
2)Виконання тематичної композиції «Весна прийшла»
-У звірів,зображених на малюнку «Весна прийшла»,домалюйте частини тіла,що відсутні і розфарбуйте композицію.
-Які кольори весни будемо використовувати?
(Звучить мелодія кліпу «Весняний настрій» httpS: //www.youtube.com/watch?v=IVOVGGBZPq)
VI.Підсумок уроку.
Закінчити речення:
-Урок змусив замислитися мене над тим…
-Урок дав мені…
VII.Домашнє завдання.
Прочитати статтю підручника «Природознавство»І.В.Грущинської с. 114-115,скласти розповідь про навчання якогось звіра (на вибір) у весняній «лісовій школі».