Тема2: У майстерні скульптора, архітектора й народних мистецтв Урок 1 У майстерні скульптора. Домашні улюбленці

Про матеріал

Тема2: У майстерні скульптора, архітектора й народних мистецтв

Урок 1 У майстерні скульптора. Домашні улюбленці

Перегляд файлу

Курч Ірина Олександрівна,

учитель початкових класів

Звенигородська спеціалізована  школа  

І-ІІІ ступенів №1

Звенигородської районної ради

Черкаської області

 

Тема2: У майстерні скульптора, архітектора й народних мистецтв

 

Урок 1 У майстерні скульптора. Домашні улюбленці

 

Мета: 

  •      ознайомити з поняттям «скульптура як вид мистецтва», ознайомити з матеріалами та інструментами художника-скульптора,
  •      збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості пропорції тіл тварин,
  •      навчити учнів відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення;
  •      розвивати дрібну моторику рук, уяву, фантазію; навички роботи з пластиліном (глиною);
  •      виховувати любов до тварин.

Обладнання: навчальні плакати; репродукції робіт відомих майстрів, навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення тварин, статуетки тварин;

музичний ряд: аудіозапис українських народних пісень про тварин; ТЗН;

матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; дошка для ліплення; пластилін (глина); стеки; простий олівець, фотографії кішки та мишки.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Привітання.

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок.

Будемо дружно ми працювати,

Творити та фантазувати.

 Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  •      Ми з вами сьогодні поговоримо про мистецтво, яке творить образи – образотворче мистецтво.
  •      Діти, які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (живопис,графіка і скульптура)

https://www.youtube.com/watch?v=i2p7nsBzP9o

(Відео «Лунтик. Дітям про скульптуру».)

На дошці ілюстрації монументальної скульптури .

- Чим відрізняється скульптура від живопису? (скульптура має обєм і знаходиться у навколишньому середовищі, серед нас у просторі, а живопис на папері) .

- Що ж таке скульптура? Давайте переглянемо  ролик, який нам розповість все про скульптуру.

https://www.youtube.com/watch?v=o39lIgS735M

 

-Скажіть, твори якого виду мистецтва ви бачили на відео:  живопису чи скульптури? (скульптури)

- Що  на них зображено? (памятники)

- Кого зображають памятники? ( Памятники зображають   людей.)

- Для чого створюють памятники?

  (   щоб  зберегти память про людину  на довгі роки).

 - Які памятники із зображенням людей ви бачили у нашому місті?

- Яких вони розмірів ?  (великі)

- Через такі великі розміри цю скульптуру  так і називають - великою. Частіше всього такі памятники ставлять на площах.

 Велика скульптура також є і  в парках, її так і називають -  «паркова скульптура».

Розгляд слайдів з зображенням паркових скульптур.

 

  •      Ну що, сподобалось? А тепер поміркуємо: хто ж  може бути головним героєм скульптурних творів?

Підводжу дітей до висновку, що виліпити можна все, як реальне, так і фантастичне, казкове (людей, тварин, посуд, казкових персонажів…)

  •      Велика скульптура «живе» на вулиці. Вона не боїться ані снігу, ані вітру, ані дощу, ані спеки. Бо її зроблено з особливого матеріалу: каменю, бетону, металу. Як ви думаєте, для чого  створена паркова скульптура?

(щоб прикрашати села, міста, подвіря)

  •      У мистецтві велику скульптуру називають «монументальною». Давайте разом скажемо це довге слово. А тепер полічимо склади в ньому

мо-ну-мен-таль-на.

-Хочете себе уявити твором скульптури?

Гра «Я – скульптура»

 (діти уявляють себе твором скульптури, учитель відгадує, який образ вони створили)

На столі під покривалом  розставлені скульптури малих форм.

  •      Діти,  я вам щось принесла на заняття. Хочете подивитись? Підійдіть до стола, станьте зручно .

Знімаю покривало.  На столі розміщені скульптури малих форм.

Діти розглядають скульптури.

  • Що кому подобається найбільше?
  •      А давайте знайдемо красу в цих скульптурах ( що приваблює погляд у скульптурі: пластичність, колорит, форма, деталі).

Сова – приваблює погляд своїми деталями. Тут видно кожну пірїночку, вона ніби жива.

Жаба – вона ніби справжня, видно кожну складочку на її зеленому тілі, та ще є краплинки червоного каміння. Якби вони були прозорі, можна було б подумати, що жабка щойно вилізла з води. Пофантазуйте, що це за краплинки такі (жаба-царівна).

Козлик – вирізняється незвичайною формою ріг, як корона.

Глиняна кішка -  мені подобається її пластична форма з цілого шматка глини. Лінії дуже плавні, ніжні, м’які, не колючі, як у справжньої кішечки.

Собака – скульптор дуже вдало передав рух. Зверніть увагу на її лапи, вони кудись біжать.

А ось яка колоритна жіночка. Чим вона привертає до себе увагу? (яскраві кольори, приємна посмішка, справжня українка. Не схожа вона часом на чиюсь бабусю?)

 

Розглядаються всі скульптури. Учитель допомагає зробити висновок: усі скульптури різні, несхожі одна на одну. Ця привертає до себе увагу яскравим кольором, розписом, інша формою, а ця дуже вдало  передає рух.

  • Як би ви назвали скульптуру  таких розмірів  ?
  •      Так. У мистецтві її називають скульптурою малих форм. Бачите, вона розмістилася у мене на столі. Це статуетки. 
  •      Ці скульптури виготовлені з різних матеріалів. Постарайтесь визначити, з яких матеріалів роблять скульптуру? (обстеження виробів: дерево, глина, фарфор, бронза, камінь, скло)
  •      Для чого потрібна  скульптура малих форм? (нею прикрашають інтерєр приміщень)
  •      Зверніть увагу: цю скульптуру можна розглядати з різних сторін: і спереду, і ззаду, і збоку - чи не так? Давайте спробуємо розглянути ось цю кішку .
  • Якою побачив її скульптор?

 (ставлю  обєкт   на демонстраційний столик. Розглядаємо.)

- Бачите, обійшли цю скульптуру по кругу і гарно роздивилися. Тому така скульптура називається круглою. Подумайте і скажіть: тільки мала скульптура може бути круглою? (велика теж)

-Діти, а ви хочете бути скульпторами?

Давайте відберемо скульптуру наших домашніх улюбленців. Візьмемо кішку, щоб детально розглянути її, а ще придумаємо історію, як кішка потоваришувала з мишкою.

Сідайте за парти і розглянемо тваринок детально та визначимо головні характеристики наших героїв.

Відгадування загадки:

Хто з хвостиком і з вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

 І маленькі сірі мишки

Утікають геть від… (Кішки)

  •  У кого вдома є кіт або кішка?
  • Який у них характер?
  • Що вони полюбляють?
  • Як виглядають ваші домашні улюбленці?
  • А в кого дома є такий улюбленець? Відгадайте загадку

У норі хатинку має, хліб, сирочок полюбляє.

По підлозі тишком-нишком

Бігає сіренька… (Мишка)

 

- Може, у когось живе вдома маленька мишка?

-Яка вона?

III. Вивчення нового матеріалу

  •      Усі ми знаємо з мультфільмів, книжок про те, як кішка полює на мишей, а миші дуже її бояться і завжди від неї ховаються. А ще є сміливі мишки.
  •      Чи дивилися ви мультфільми, де головними героями були кішки або мишки? («Том і Джеррі», «Рятівники», «Рататуй», «Кішка, яка гуляла сама по собі», «Кіт у чоботях» тощо).

Іноді у мультфільмах ми бачимо, що миші не тільки не бояться котів, а й воюють з ними.

ХИТРА МИШКА

Мама сварить доню мишку:

— Ти псуєш навіщо книжку?

— Я з малюнка,— мовить та,—

Хочу вигризти кота.

(Леонід Куліш-Зіньків)

Ми спробуємо зробити так, щоб кішка з мишкою подружилися. Ми їх зліпимо. Вони знаходитимуться поряд на наших дощечках для ліплення і потоваришують.

Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=AWBz-3hLzRo

        Весела дитяча пісня – кіт і мишка

ІV. Інструктаж

  •      Спочатку необхідно визначити розміри наших фігурок. Кішка у нас буде більшою за мишку. І у кішки, і у мишки є голова, тулуб, лапки, хвіст, вушка. Але подивіться, як вони відрізняються за розмірами та кольором. Тому будьте дуже уважними під час роботи.

Перед початком роботи добре розімніть пластилін у долонях, щоб він став м’яким та еластичним. Не розкидайте шматки пластиліну, щоб не забруднитися самим та не насмітити у класі.

Сформуйте кульки пластиліну, з яких ви ліпитимете частини тіл кішки й мишки. Пам’ятайте: тулуб кішки більший за тулуб мишки. Так само вушка, лапки, голівки й хвости кішки та мишки різнитимуться за формою та розміром.

ІНСТРУКТАЖ https://www.youtube.com/watch?v=EFvjeNk-aYM

Розгляд  інструкції «Пластилінова киця | Уроки ліпки з пластиліну для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=XZgpcWXs7ec

       Розляд інструкції «Як ліпити мишку з пластиліну | Уроки ліпки для дітей»

V. Самостійна практична діяльність учнів

Ліплення фігурок кішки та мишки

VI. Актуалізація вивченого матеріалу

  • Кого ви сьогодні ліпили?
  • Чи потоваришували ваші кішки та мишки?
  •      Яку б історію ви розказали про ваших мишок та кішок? Що цікавого з ними сталося, що змусило їх помиритися?

VIІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

1.  Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2.  Визначення завдання для підготовки до наступного уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Картинки по запросу Урок ліплення "Домашні улюбленці"

Картинки по запросу котик та мишка з пластиліну

Картинки по запросу котик та мишка з пластиліну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
3017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку