Словосполучення
Синтаксична одиниця, що утворюється поєднанням двох і більше повнозначних слів (головного і залежного) на основі підрядного зв'язку
Номер слайду 2
Словосполучення Головне слово Залежне слово як? Вчитися старанно
Номер слайду 3
Не є словосполученнями: Прийшла осінь Більш теплий Для тебе День і ніч Буду мріяти Підмет з присудком Складені форми майбутнього часу Складені форми ступенів порівняння прикметників Слова, що мають між собою сурядний зв'язок Поєднання службового слова з повнозначним
Номер слайду 4
Види словосполучень За способом вираження головного слова За видом підрядного зв'язку За будовою За відношенням між головним і залежним словами іменні дієслівні прислів- никові керування узгодження прилягання прості складні Означальні (атрибутивні) Додаткові (об'єктні) Обставинні (релятивні)
Номер слайду 5
утворюються з простих і якогось одного загального значення не мають Здійснити прогулянку до лісу За будовою Складні Слово + слово (повнозначні) Орати землю Слово + складена словоформа Більш густий ліс Слово + лексичне словосполучення Великий білий гриб Слово + фразео- логічний зворот Зовсім втратити голову Прості
Номер слайду 6
За способом вираження головного слова Іменні: іменникові, прикметникові, займенникові, числівникові. Відомий усім (прикметник) Дієслівні Спати сидячи (дієслово) Бажаючий грати (дієприкметник) Співаючи пісню (дієприслівник) Прислівникові Праворуч від нас (прислівник)
Номер слайду 7
Керування мріяти про щастя Прилягання йдучи додому раджу подумати Узгодження широк долин широк долин Види підрядного зв'язку у словосполученнях (алгоритм) Так Ні Так Ні Головне і залежне слова узгоджуються у роді, числі, відмінку (при зміні головного слова змінюється і залежне) Залежне слово є незмінним (прислівник, дієприслівник, незмінний іменник, інфінітив) а а ою ою
Номер слайду 8
Види словосполучень за відношенням між головним та залежним словами Означальні Яке? Котра? зоряне небо, п'ята година, Чия? наша країна Додаткові Кому? Що? добре хлопцеві, вміє грати, Чого? налити води Обставинні Як? Наскільки? сумлінно вчитися, вдвоє вищий, З якою метою? прийшов допомагати