Тематична контрольна робота для 10-ого класу "Лексикологія"

Про матеріал

Тематична контрольна робота для 10-ого класу "Лексикологія".

Контрольна робота складається з двох частин: у 1-ій - 12 тестових завдань, у 2-ій - 4 завдання відкритого характеру.



Перегляд файлу

10 клас

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА  РОБОТА  

Лексикологія

В-1

Завдання 1.


  1. Синонімічний ряд утворюють слова:

А   огорожа, паркан, тин, пліт

Б   мужній, героїчний, величний, урочистий

В   хороший, злий, добрий, поганий

Г   сніг, іній, град, дощ

  1. Багатозначне слово містить рядок:

А  поезія ночі – поезія Сосюри

Б  захід сонцяорганізований захід

В  біла чайка дубова чайка

Г  склад зброїнаголошений склад

  1. Неправильно дібрано відповідник до запозиченого слова в рядку:

А   виразний – експресивний

Б   негайно – екстрено

В   полісемія – багатозначність

Г   міграція – в’їзд

  1. Усі слова є старослов’янізмами в рядку:

А   владар, страждання, порох

Б   мислитель, крадькома, глас

В   злочин, хист, предтеча

Г   храм, сущий, восхвалити

  1. Усі слова належать до стилістично забарвленої  лексики в рядку:

А   афікс, опозиція, волоцюга

Б   увага, завтра, хотіти

В   рибчина, варнякати, краса

Г   рюмсати, вітрюган, вітер

  1. Діалектне слово є в реченні:

А   Жили при палаці священики, ченці, свічкогаси /П.Загребельний/.

Б   Свистять шаблі, гармат гуде яса /А.Малишко/.

В Крикнув Довбуш по Карпатах: „Леґені, гуляй!” /О.Кононенко/.

Г Попереду сотні йшов хорунжий із шляхтичів /М.Глухенький/.

  1. Усі слова є власне українськими в рядку:

А   навпростець, вовк, зайвий

Б   галушки, зимовий, колій

В   громада, мабуть, дошкуляти

 

Г   негаразди, навмисне, скриня

  1. Помилково вжито слово в рядку:

А    протягом року

Б    поставати в уявленні

В    особисті речі

Г    наповнити вщерть

  1. Редагування потребує словосполучення:

А   чинне законодавство                  

Б   глузлива усмішка

В   обсяг програми

Г   згідно з наказом

  1. Редагування  НЕ  потребує словосполучення:

А   не дивлячись на хворобу

Б   здібний заробляти

В   здобути поразку

Г   запобігти хворобі

  1. Виділене слово вжито у невластивому йому значенні в реченні:

А   Караул — це збройний підрозділ для охорони військових об'єктів або для віддання військових почестей.

Б   Військові навчальні заклади існують в усіх розвинутих країнах світу.

В   Навесні сорок четвертого воєнний злочинець вимушений був покинути Волинь.

Г   Воєнний аташе — посадова особа дипломатичного представництва з воєнних питань.

  1. Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні:

А   З нагоди ювілею Віталію Григоровичу вручили вітальну адресу.

Б   У контракті про працевлаштування повинна бути вказана фірма, її власник, поштова адреса, телефон.

В   Міський голова вручив Тихону Архиповичу ордер на квартиру, привітальний адрес і квіти.

Г   Лист британського солдата дійшов за адресою через роки після відправки.

 

 

 


Завдання 2.

1. Продовжіть речення «За вживанням лексика української мови ділиться…»

 

2. Укажіть фонетичні й словотворчі особливості старослов’янізмів: град, повелитель, чрево, єдиний, грядущий, доброчинець.

 

3. Доберіть до поданих архаїзмів сучасні відповідники: тать, лобзати, вої, спудей, пря, перст.

 

4. Визначте вид омонімів: роман – Роман, стан – стан, інею – і нею, лисички – лисички, мила – мила, íрис – ірúс.

 

10 клас

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА  РОБОТА

Лексикологія 

В-2

Завдання 1.


  1. Багатозначне слово містить рядок:

А  захід сонцяорганізований захід

Б  поезія ночі – поезія Сосюри

В  біла чайка дубова чайка

Г  склад зброїнаголошений склад

  1. Неправильно дібрано відповідник до запозиченого слова в рядку:

А   виразний – експресивний

Б   міграція – в’їзд

В   полісемія – багатозначність

Г   негайно – екстрено

  1. Синонімічний ряд утворюють слова:

А   огорожа, паркан, тин, пліт

Б   мужній, героїчний, величний, урочистий

В   хороший, злий, добрий, поганий

Г   сніг, іній, град, дощ

  1. Усі слова належать до стилістично забарвленої  лексики в рядку:

А   афікс, опозиція, волоцюга

Б   увага, завтра, хотіти

В   рибчина, варнякати, краса

Г   рюмсати, вітрюган, вітер

  1. Усі слова є старослов’янізмами в рядку:

А   владар, страждання, порох

Б   мислитель, крадькома, глас

В   храм, сущий, восхвалити

Г   злочин, хист, предтеча,

  1. Усі слова є власне українськими в рядку:

А   навпростець, вовк, зайвий

Б   галушки, зимовий, колій

В   громада, мабуть, дошкуляти

Г   негаразди, навмисне, скриня

  1. Діалектне слово є в реченні:

А   Жили при палаці священики, ченці, свічкогаси /П.Загребельний/.

Б   Свистять шаблі, гармат гуде яса /А.Малишко/.

В Крикнув Довбуш по Карпатах: „Леґені, гуляй!” /О.Кононенко/.

Г Попереду сотні йшов хорунжий із шляхтичів /М.Глухенький/.

  1. Редагування потребує словосполучення:

А   чинне законодавство                  

Б   глузлива усмішка

В   обсяг програми

Г   згідно з наказом

  1. Редагування  НЕ  потребує словосполучення:

А   не дивлячись на хворобу

Б   запобігти хворобі

В   здобути поразку

Г   здібний заробляти

  1. Помилково вжито слово в рядку:

А    протягом року

Б    особисті речі

В    поставати в уявленні

Г    наповнити вщерть

  1. Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні:

А   Лист британського солдата дійшов за адресою через роки після відправки.

Б   У контракті про працевлаштування повинна бути вказана фірма, її власник, поштова адреса, телефон.

В   Міський голова вручив Тихону Архиповичу ордер на квартиру, привітальний адрес і квіти.

Г   З нагоди ювілею Віталію Григоровичу вручили вітальну адресу.

  1. Виділене слово вжито у невластивому йому значенні в реченні:

А   Караул — це збройний підрозділ для охорони військових об'єктів або для віддання військових почестей.

Б   Військові навчальні заклади існують в усіх розвинутих країнах світу.

В   Навесні сорок четвертого воєнний злочинець вимушений був покинути Волинь.

Г   Воєнний аташе — посадова особа дипломатичного представництва з воєнних питань.

 

 


 

Завдання 2.

1. Продовжіть речення «За походженням лексика української мови ділиться…»

 

2. Укажіть фонетичні й словотворчі особливості старослов’янізмів: прах, благодать, вождь, брег, роботящий, восхвалити.

 

3. Доберіть до поданих архаїзмів сучасні відповідники: бранець, піїт, лицедій, зигзиця, всує, глагол.

 

4. Визначте вид омонімів: три – три, Любов – любов, лавка – лавка, на став – настав, áтлас – атлáс, ліра – ліра.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Рибак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Клюй Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бородіна Ганна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Броска Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
12 серпня 2018
Переглядів
37701
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку