Тематична контрольна робота з теми "Лексикологія" (Варіант 2)

Про матеріал
Цей матеріал стане у нагоді учителям української мови під час перевірки знань та умінь учнів з теми "Лексикологія"
Перегляд файлу

1. Продовжіть речення омоніми – це ……… .      ВАРІАНТ 2

 

2. Слово вовчий ужито в переносному значенні в рядку

А вовчий хвіст  В вовче життя

Б вовче лігво  Г вовча зграя

 

3. У реченні «Перед очима … безкраї простори ланів» пропущено слово

А стають  Б встають  В повстають   Г постають

 

4. Усі слова в словосполученні вжито в переносному значенні:  

А золоті руки, кришталева совість, рожева сукня

Б сонце посміхається, серце землі, низький зріст

В кошлатий ліс, прозора вода, медовий пряник

Г м’який характер, залізна воля, колючий погляд

5. Знайдіть прислів’я, у якому вжито антоніми:

А Хто ошпарився на молоці, той і на воду дме.

Б Добре роби — добре й буде!

В Книжки не прочитав – розуму не додалося

Г Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.

Д Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

6.  Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А слово, словник, словотвір, словниковий;

Б височина, вершина, високий, височінь;

В мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

Середній рівень

7. Позначити речення, у якому виділене слово вжито в переносному значенні.

А Петрик простяг руку, схопив пиріг і дав кішці, а вона стала їсти.

Б І руки аж висвистують у повітрі.

В В саду порою пізньою співають солов'ї (В. Бичко).

Г Тож ясно нам, що рибакам не треба заважати (В. Бичко).

 

8. Випиши «зайве» слово» . Поясніть.

Славнозвісний, знаменитий, бундючний, відомий, видатний.

 

9. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:

А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

Г заснути — прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.

10. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами слова дбайливий  :

А серйозний, поважний, солідний, статечний;

Б добросовісний, працьовитий, запопадливий, уважний;

В сумлінний, старан­ний, ретельний, пильний;

Г лагідний, тихий, смирний, сумирний.

11. Виділені слова є омонімами у рядку

А Будь високий, як верба, а багатий, як  Земля молодою травицею вкрита, ніжні

   земля.       листочки з набухлих бруньок звільняються

Б Еней був парубок моторний.   То була Варка, дочка одного вербівського                                                                                                                 багатиря, молода й моторна              дівчина.

В Брови довгі і тонкі підкреслювали білизну Жінка намочила в ночвах білизну і заходи-

   крутого дівочого чола.    лася прати.

Г І жаль мене чомусь бере, що вже нема  І ранкові, й вечірні дороги таять у собі

   в річках русалок.                                 таємницю, сподівання і жаль.

12. Лескичну помилку допущено в рядку

А іти по хліб    Б відчинити ворота      В заважати працювати     Г музикальний фільм

 

Достатній рівень

13. Доберіть синоніми до поданих слів (не менше трьох).

Безмежний -  ….,  …..,  ……,  ….  .

Лагідний -  ……, ……,  …..,  …. .

 

14. Немає лексичної помилки в словосполученні

А відношення до батьків    Б перегорнути сторінку     В мені повезло    Г переводити текст
 

15. Укажіть рядок, у якому до складу обох словосполучень входять омоніми:

А кран водопроводу – будівельний кран, вузька смуга – широка смуга.

Б чисте небо – чисті руки, ламати голову – ламати кригу

В старий клен – старі погляди, вершина Карпат – вершина слави

Г гостра коса – дівоча коса, електричний розряд – спортивний розряд

 

 

Високий рівень

 

16. Складіть  із словом    КРАПЛЯ  два речення:

в першому реченні слово  вжито в прямому значенні,

а в другому    в переносному значенні.

 

17 Перепишіть речення. При потребі відредагуйте речення. Виправте помилки.

 

1.  На уроці фізичної культури ми говорили про нашого любимого футболіста.

2. Багато учнів нашого класу пропустили заняття у школі по хворобі.

 

18.  Перепишіть речення, підкресліть головні члени речення та зробіть лексичний розбір виділеного слова.

 

Опівдні з-під небесної синяви ллється пісня жайворонка і  несе радість дюдям.

 

docx
Додано
25 березня 2023
Переглядів
1580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку