5 кл. мова
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й]; Б [а], [ч], [л]; В [а], [ч]; Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та; Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід; Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість; Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр; Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель; Б зв’язок; В пакунок; Г надземний.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить;
Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.
Г ясен, єгер, доля, сіль.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, ознака, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний;
Г синій, зелений, диво, добре.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос'ба];
Б береговий [береговий];
В пісня [піс’на’];
Г учишся [учес'а].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; А На одну букву більше, ніж звуків.
2 джміль; Б На дві букви більше, ніж звуків.
3 біль; В Кількість букв і звуків однакова.
4 явір. Г На два звуки більше, ніж букв.
Д На один звук більше, ніж букв
5 кл. мова
Контрольна робота № 4
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
II варіант
► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т]; Б [о], [д]; В [а], [о], [д]; Г [а], [о].
2. Позначте рядок, у якому під час перенесення слів допущено помилки:
А зас-віт-ло, прек-рас-ний, ход-жу, сид-жу;
Б ви-вчи-ти, ща-стя, брат-ство, тво-ри-ти;
В іс-то-рич-ний, під-за-лис-тий, пів-яблука, мав-пя-чий;
Г пів-пор-ції, тьмяний, в’я-за-ти, швид-кіс-ний.
3. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;
Б генерал, книжка, рясний, пюре;
В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;
Г платня, мавпеня, порося, черепаха.
4. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається:
А янтар; Б хлопець; В промінь; Г щавель.
5. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:
А тюль, шаль, сіль, ясен; Б тиша, щастя, радість, книга;
В явір, мить, єнот, їжа. Г один, стіл, стань, моя.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад:
А верба, кропива, дочка, петля; Б дошка, кицька, подруга, розвідка;
В решето, спина, середина, олень; Г український, вимова, кілометр, кулінарія.
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає неправильну вимову:
А [молот'ба];
Б [пас:а];
В [бород'ба];
Г [радіст'].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1 дзьоб; А У слові на один звук більше, ніж букв.
2 ящик; Б У слові на один звук менше, ніж букв.
3 рояль; В У слові на два звуки менше, ніж букв.
4 галька. Г У слові однакова кількість букв і звуків.
Д У слові на два звуки більше, ніж букв.
5 кл. мова
Контрольна робота № 4
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
ВІДПОВІДІ
Тип завдання |
Завдання закритої форми |
||||||||
з вибором однієї правильної відповіді |
На встановлення відповідності |
||||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Варіант 1 |
в |
б |
а |
б |
а |
б |
г |
в |
1-В, 2-Б, 3-А, 4-Д |
Варіант 2 |
б |
а |
в |
г |
б |
а |
а |
в |
1-В, 2-Д, 3-Г, 4-Б |
Кількість балів |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |