28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Тематичне планування гуртка "Юні друзі природи"

Про матеріал

Документ містить тематичне планування гуртка "Юні друзі природи". План розрахований на 70 год (2 год. на тиждень). Відповідно до програми заплановано екскурсії, практичні заняття тощо.

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування гуртка «Юні друзі природи»

Розрахований на 2 год. на тиждень

№ заняття

Дата

Тема заняття

Примітки

  1. Вступ

1

 

Ознайомлення гуртківців з планом роботи. Значення знань з природознавчих дисциплін природоохоронній діяльності людини. 

 

2

 

Людина – частина природи. Значення природи в житті людини. Вплив людини на природу.

 

3

 

Ознайомлювальна екскурсія в кабінети, куточок живої природи, на навчально-дослідну земельну ділянку.

 

4

 

Екскурсія до міського парку. Знайомство з природою.

 

  1. Сезонні зміни в природі. Ведення фенологічних спостережень

 

5

 

Основні правила ведення фенологічних спостережень. Календар природи та щоденник фенологічних спостережень: Значення сезонних явищ для господарської діяльності людини.

 

6

 

Осінь у лісі. Відліт птахів. Підготовка тварин до зими. Осінні зміни в житті водоймищ.

 

 

7

 

Осіння екскурсія на природу. Зміни в неживій природі та їх вплив на живу природу. Листопад. Зміна забарвлення листків. Збирання природного матеріалу.

 

8

 

Екскурсія до місцевого парку з метою визначення дереві кущів у безлистому стані.

 

9

 

Дарунок осені – гриби. Різноманітність грибів. Правила  їх збирання. Перша допомога при отруєнні грибами.

 

 

10

 

Життя тварин узимку. Визначення слідів на снігу. Природоохоронна робота Участь у великому зимовому обліку птахів. Виготовлення годівниць.Пташина їдальня. Підгодівля птахів.

 

11

 

Життя під водою.

 

 

12

 

Зимова екскурсія на екологічну стежку з метою вивчення пристосувань рослин до зими.  Особливості хвойних дерев і кущів.

 

 

13

 

Рослини-первоцвіти.  Ранньоквітучі весняні рослини та їх охорона.      Природоохоронна робота. Виготовлення листівок на захист первоцвітів.

 

14

 

Тварини навесні. Народження малят у тварин.  

 

15

 

Приліт птахів.   Природоохоронна робота. Участь у проведенні свят: «День зимуючих птахів», «День зустрічі птахів».

 

16

 

Комахи весною.

 

17

 

Весняна екскурсія до місцевого парку. Пробудження дерев і кущів від зимового сну. Сокорух, розпускання бруньок.

 

18

 

Літо на порозі. Вивчення розвитку земноводних на прикладі жаби.

 

  1. Рослинний світ рідного краю

19

 

Різноманітність рослинного світу. Рослини-гіганти та рослини-карлики.

 

 

20

 

Основні ознаки рослин. Роль і значення рослин у природі та в житті людини. Дослідницька робота. Спостереження за проростанням насіння квасолі та розвитком сходів пшениці.

 

21

 

Екскурсія в парк з метою вивчення ознак дерев, кущів і трав’янистих рослин, розташування рослин та їх угруповань.

 

22

 

Практична частина. Ознайомлення з гербаріями та натуральними живими наочними   об’єктами з метою визначення пристосувань рослин до життя в природі.

 

23

 

Культурні та дикорослі рослини. Кімнатні рослини. Правила догляду за ними. Дослідницька робота.              Вивчення впливу світла, тепла, води на розвиток рослин на прикладі кімнатних рослин.

 

24

 

Отруйні рослини: блекота, дурман. Перша допомога при отруєнні.

Рослини-символи України.

 

  1. Тваринний світ України

 

25

 

Різноманітність тварин. Значення тварин у природі та в житті людини. Як тварини пристосувалися до життя в природі. Відмінні ознаки тварин і рослин.  

 

 

26

 

Практична робота. Спостереження за змінами видового складу птахів восени та навесні. Участь у всесвітніх днях спостережень за птахами.

 

 

 

27

 

Зв’язок між рослинним і тваринним світом. Ланцюг живлення. Причини, які порушують ланцюг живлення: вплив неживої та живої природи, дії людини. Практична робота. Ведення щоденника спостережень за особливостями поведінки тварин живого куточка.

 

28

 

Природоохоронна робота. Конкурс малюнків на захист безпритульних тварин.

 

29

 

Ознайомлення з тваринним світом краю (типові представники, їх характеристика).

 

30

 

Свійські та дикі тварини. Правила догляду за свійськими тваринами.

 

31

 

Ознайомлення із професіями у тваринницькій галузі. Тварини у творчості українського народу.

 

32

 

Демонстрація навчальних відеофільмів.

 

33

 

Проведення екологічних ігор.

 

34

 

Природоохоронна робота. Участь в акції «Птах року».

 

35

 

Проведення екологічних ігор.

 

 

 

 

 

5. Ліс — зелене багатство країни, його збереження й охорона

36

 

Ліс і його значення в природі та житті людини. Типи лісів. Охорона лісів.

 

37

 

Природоохоронна робота. Участь у «Міжнародному дні Землі».

 

 

38

 

Екскурсія в парк для ознайомлення з основними породами дерев і кущів навколишньої місцевості, їх характеристикою, розповсюдженням, біологічними властивостями та господарським значенням.

 

 

39

 

Природоохоронна робота. Проведення екологічних ігор: «Загадковий ліс», «Звуки лісу».

 

6. Охорона природи

40

 

Охорона природи в Україні.

 

41

 

Державні постанови про охорону природи.

 

42

 

Пам’ятні природні місця України.

 

43

 

Причини скорочення чисельності тварин і рослин на Землі.

 

44

 

Червона книга – сигнал тривоги.

 

45

 

Поняття «природні ресурси», «вичерпність», «використання природних ресурсів».

 

46

 

Роль заповідників у збереженні та відновленні рідкісних і зникаючих видів рослинного і тваринного світу.

 

47

 

Правила поведінки в природі.

 

48

 

Що таке повітря? Який його склад? Значення повітря в житті організмів.

 

49

 

Причини забруднення повітря. Охорона повітря.

 

50

 

Поняття «ґрунт». Роль ґрунту в житті рослин. Тварини – ґрунтоутворювачі (кріт, дощовий черв’як).

 

51

 

Пристосування цих тварин до життя в ґрунті. Сміття, ґрунт і людина. Як захистити ґрунт від ерозії?

 

52

 

Вода - основа життя. Вода - середовище існування живих організмів. Охорона і раціональне використання водних багатств.

 

53

 

Що забруднює воду? Вплив забруднення навколишнього середовища на здоров’я людини.

 

54

 

Практична робота. Упорядкування території парку.

 

 

55

 

Природоохоронна робота

Інсценування екологічних казок. Виявлення причин забруднення водоймищ, що знаходяться поблизу.

 

56

 

Інсценування екологічних казок. Виявлення причин забруднення водоймищ, що знаходяться поблизу.

 

57

 

Екскурсія на природу з метою виявлення і визначення пам’яток природи.

 

58

 

Демонстрація навчальних відеофільмів.

 

7. Наш рідний край

59

 

Загальне поняття про клімат. 

 

60

 

Основні кліматичні фактори та їх вплив на поширення рослин і тварин.

 

61

 

Клімат України.

 

62

 

Характерні особливості природи нашого краю.

 

63

 

Виявлення впливу господарської діяльності на зміни ландшафту.

 

64

 

Природно-заповідні об’єкти області: заказники, пам’ятки природи, краєзнавчі музеї.

 

65

 

Демонстрація навчальних відеофільмів.

 

66

 

Практична робота. Проведення спостережень за місцевою погодою та завбачення її змін.

 

67

 

Практична робота. Передбачення погоди за місцевими ознаками.

 

68

 

Практична робота. Збирання матеріалів про місцеву природу та її охорону.

 

 

69

 

Екскурсія на природу з метою вивчення типових ландшафтних зон рідного краю. Встановлення взаємозв’язків між компонентами ландшафту (рельєфом, кліматом, ґрунтом, водою, рослинним і тваринним світом).

 

9. Підсумкове заняття

 

 

 

70

 

Чого ми навчились за рік? Завдання на літо.

Завдання на літо

1. Ведення літніх фенологічних спостережень за погодою, рослинами і тваринами.

2. Перевірка народного календаря.

 Проведення спостережень:

 які комахи сідають на які рослини;

 поведінка мурах у мурашнику;

 цикл розвитку білана капустяного.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку