№ уроку |
Зміст (розділи, теми) |
Кіл-ть годин |
1 |
Тварини. Аплікація з модулів |
2 |
2 |
Пейзаж. Симетричні вирізання. Колективна робота |
2 |
3 |
Сукня для принцеси. Знайомство з гелевими ручками. |
2 |
4 |
Декоративні рибки. Знайомство з фломастерами. Колективна робота |
2 |
5 |
Іграшка. Паперопластика. |
2 |
6 |
Звірятка. Моделювання з крепового паперу. |
2 |
7 |
Фактуры. Работа с простим олівцем |
2 |
8 |
Шубки звірів. Штриховка простим олівцем |
2 |
9 |
Аплікація з осіннього листя. знайомство з різноманітними формами |
2 |
10 |
Птаха щастя. Паперопластика |
2 |
11 |
Осіннє дерево. Форма дерева. Колективна робота |
2 |
12 |
Флотилія. Паперопластика, орігамі. Колективна робота |
1 |
13 |
Квітучий сад. Колективна робота. |
1 |
14 |
Зачіска для принцеси. Гелеві ручки, типи ліній. |
2 |
15 |
Наші домашні улюбленці. Олійна пастель. |
2 |
16 |
Дикі звірі. Кольоровий гратаж. |
2 |
17 |
Шпалери у моїй кімнаті. Знайомство з кольоровими олівцями. |
2 |
18 |
Жуки. Стилізація |
2 |
19 |
Метелики на лузі. Композиція та ритм |
2 |
20 |
Новорічні іграшки. |
2 |
21 |
Сніжинки та сніжне містечко. Симетричні вирізання. Колективна работа |
2 |
22 |
Маска. Пропорції обличчя людини. Портрет казкового персонажа. |
2 |
23 |
Маскарадна маска. Декорування. |
2 |
24 |
Механізми. Технічний креслення. |
2 |
25 |
Будинок садівника. Архітектура і образ. |
2 |
26 |
Фантастичне місто. Фантазія фломастерами. |
1 |
27 |
Модель фігури людини. Пропорції людської постаті. |
1 |
28 |
Модель карнавального костюму. Дизайн одягу. |
2 |
29 |
Театральна сцена. Колективна робота. |
2 |
30 |
Казкове дерево. Стилізація рослинних форм. |
2 |
31 |
Риби та птахи. Об‘ємна аплікація |
2 |
32 |
Будівельна техніка. Аплікація з модулів. |
2 |
33 |
Весна. Об’ємна аплікація. Контраст кольору. |
2 |
34 |
Техніка. Конструювання з коробок. |
2 |
35 |
Спорт. Фігура людини у русі. |
2 |
36 |
Дракони. Композиція по пластичній лінії |
2 |
|
Всього |
68 |
Поурочне планування предмету декоративно-прикладного мистецтва та графіки у підготовчій групі 1 року навчання у ДХШ.
Завдання №1
Аплікація по модулю. 2 години.
Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, модулі.
Цілі: навчити учнів складати складну форму з простих геометричних фігур, познайомити з контрастними кольорами.
Завдання: із запропонованих модулів геометричних фігур скласти фігури тварин, людей і т.д .; скласти кольорову аплікацію, використовуючи контрастні кольори.
Завдання №2.
Колективна робота. Пейзаж. 2 години.
Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, аркуш ватману формату А1, клей, ножиці.
Цілі: розвинути почуття композиції, ритму, вміння працювати колективно, дати поняття симетрія.
Завдання: вирізати симетричні форми: дерева, квіти, зірки, сніжинки скласти спільну композицію.
Завдання №3.
Сукня для принцеси. 2 години.
Матеріали: заготовки у вигляді вирізаних суконь і корон, гелієві ручки.
Цілі: дати поняття декоративності, єдиного стилю, навички володіння прямий лінією і плямою в техніці гелієвих ручок.
Завдання: зобразити різні візерунки на заготовках, скласти виставку і провести конкурс на кращі плаття і корону.
Завдання №4.
Декоративні рибки. 2 години.
Матеріали: вирізані заготовки у вигляді різних риб, фломастери.
Цілі: дати навички роботи з фломастерами, розвинути почуття декоративності, акуратність, вміння працювати в колективі.
Завдання: запропоновані заготовки, які хлопці «виловлюють» з імпровізованого моря, розфарбовують фломастерами, складають композицію «морське дно». За бажанням, додаються хвилі і інші мешканці.
Завдання №5.
Іграшка. 2 години.
Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, ножиці, клей.
Цілі: навчити моделювати і конструювати різні форми, розвинути образне мислення.
Завдання: із запропонованих 2-х способів створення конструкції сконструювати образ тварини.
Завдання №6.
Звірятка. Моделювання з паперу. 2 години.
Матеріали: картон, крепова папір, кольорові серветки, клей, олівець, ластик, ножиці.
Цілі: дати практику в роботі з різними видами паперу, в створенні виразного образу.
Завдання: з картону вирізаємо основу - силует звірятка, потім катаємо кульки з креповой паперу і наклеюємо на основу з картону. Додаємо деталі - очі, вуса і т.д.
Завдання №7.
Фактури. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А3, олівець 4В, ластик.
Цілі: дати навички роботи з простим олівцем, вивчити графічні можливості олівця.
Завдання: створити всілякі фактури простим олівцем і гумкою.
Завдання №8.
Шубки звірів. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А3, олівець 4В, ластик.
Цілі: виробити навички в штриховке олівцем.
Завдання: зобразити різних штрихом шубки «волохатих» звірів.
Завдання №9.
Аплікація з осінніх листів. 2 години.
Матеріали: осінні листочки різної форми, кольоровий папір, клей, ножиці.
Цілі: дати поняття «форма», розвинути образне мислення.
Завдання: розглянути листочки, вибрати потрібний за формою листочок, уявити на кого він схожий, зобразити гармонійний за кольором фон, наклеїти на нього листочок і додати деталі з кольорового паперу або інших листочків.
Завдання №10.
Птаха щастя. 2 год.
Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці, олівець, ластик.
Цілі: дати практику в конструюванні з картону і паперу.
Завдання: з подвійного картону вирізати тільце пташки, з кольорового паперу скласти скласти гармошкою хвостик, крила, чубчик, вирізати візерунки.
Завдання №11.
Осіннє дерево. 2 год. Колективна робота.
Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, великий аркуш ватману формату А1.
Цілі: навчити створювати колективну композицію.
Завдання: з картону і паперу вирізаються окремі елементи: листочки, фрагменти кори, гілочки, потім компонуються у вигляді дерева на великому аркуші А1.
Завдання №12.
Морська флотилія. 1 годину.
Паперопластика.
Матеріали: кольоровий папір, клей, ножиці, аркуш ватману формату А1.
Мета: дати навички в конструюванні з паперу, навичок створення комплексної композиції.
Завдання: скласти з кольорового паперу кораблики, вирізати з кольорового паперу хвилі і, наклеївши їх на аркуш формату А1, скласти композицію «море».
Завдання №13.
Квітучий сад. 2 год.
Коллектіваня робота.
Матеріали: кольоровий папір, картон, кольоровий пластелін, фломастери, клей, олівець, ластик, ножиці.
Цілі: розвиток уяви, творчих спосбности у використанні різних мтеріалов.
Завдання: створення з картону і пластиліну разлінчих за формою дерев, з кольорового паперу - різноманітних квітів і рослин, а так само графічних птахів, хмар.
Завдання №14.
Зачіски для принцеси. 1 годину.
Матеріали: два аркуші формату А4, гелеві ручки.
Цілі: закріплення навичок роботи в графіку, вивчення типів ліній, розвиток нестандартного мислення.
Завдання: виконання вправи «типи ліній» гелевими ручками, виконання творчого завдання «створення зачіски для принцеси».
завдання №15
Наші вихованці. 2 години.
Матеріали: воскова крейда, 2 аркуша формату А3.
Цілі: знайомство з матеріалом воскові крейди, дати практику в роботі з восковими крейдою.
Завдання: виконання вправи візерунки і творчого завдання.
Завдання №16.
Дикі тварини. 2 години.
Кольоровий граттаж.
Матеріали: аркуш формату А3, Гауш, кисть белечья №5, кисть щетина №10, воскова свічка, гострий олівець, чорна туш, мило.
Цілі: познайомити з технічними прийомами «негативного» зображення в техніці кольорової граттаж, дати поняття силует.
Завдання: виконання ескізу, підготовка листа для техніки граттаж, виолненія методом процарапуванії силуетів тварин.
Завдання №17.
Шпалери для моєї кімнати.
Вправа кольоровими олівцями. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А3, кольорові олівці.
Цілі: вивчити новий матеріал кольорові олівці, дати навик в роботі кольоровими олівцями, навик в декоруванні.
Завдання: придумати і намалювати візерунки для своєї кімнати.
Завдання №18.
Жуки 2 години.
Матеріали: кольорові олівці, аркуш формату А3, простий олівець 4б, ластик.
Цілі: дати навички роботи кольоровими олівцями, розвинути фантазію, дати перші навички в стилізації і декорування.
Завдання: придумати і намалювати казкових тварин.
Завдання №19.
Метелики на лузі. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А4, гелієві ручки.
Цілі: дати навички в компонуванні плям в форматі листа, практика в освоєнні техніки роботи гелієвими ручками, закріпити поняття ритму мас.
Завдання: представити, як на лузі пурхають метелики, намалювати це на аркуші гелієвими ручками.
Завдання №20.
Новорічні іграшки. 2 години.
Конструювання.
Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, клаптики тканини, фольга, кольорові вовняні нитки.
Цілі: дати навички в конструюванні іграшок.
Завдання: по викрійці виконати різні іграшки з принесених матеріалів.
Заданіе№21.
Сніжинки. Сніговий місто. 1 годину.
Симетричне вирізування.
Матеріали: білі паперові серветки або офісний папір, ножиці.
Цілі: дати уявлення і навички в симетричному вирізання.
Завдання: склавши лист вдвічі навпіл, вирізати великі частки, наклеїти на великому форматі дому та сніжинки, враховуючи різні розміри.
Завдання №22.
Маска. Портрет казкового персонажа. 2 години.
Аплікація.
Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, олівець.
Цілі: вивчити пропорції людського обличчя, навчити передавати образи.
Завдання: створити загальну форму обличчя: овал персонажа, підборіддя, додати характерну зачіску, кримінальної убір, очі, ніс, рот.
Завдання №23.
Маскарадна маска. 2 години.
Матеріали: картон, бісер, фольга, клей, ножиці, гумка.
Цілі: дати початкові основи дизайну.Задачі: вирізавши маску для очей з картону, прикрасити фальгою, блискітками.
Завдання №24.
Механізми. 1 годину.
Фломастер.
Матеріали: аркуш формату А4, фломастер.
Цілі: навчити з'єднувати в єдине ціле дрібні деталі, підпорядковуючи сюжету дії механізму.
Завдання: представити, що знаходиться всередині соковижималки, пилососа, автомобіля тощо, зобразити фломастерами, найважливіші деталі виділяти кольором і товщиною лінії.
Завдання №25.
Будинок садівника. 2 години.
Архітектурний образ.
Матеріали: формат аркуша А3, А4 за вибором, фломастери, маркери, акварель, біляча кисть №8, олівці, ластик.
Цілі: дати початкові уявлення про дизайн, розвиток творчого нестандартного мислення, дати навички роботи з фломастерами і маркерами.
Завдання: вибрати колір для фону, покрити лист аквареллю і уявити зовнішній вигляд будиночка так, щоб було видно, хто в ньому живе і чим любить займатися.
Завдання №26.
Фантастичне місто. 1 годину.
Матеріали: фломастери, аркуш формату А4.
Цілі: розвиток нестандартного мислення, дати навички роботи фломастерами і маркерами.
Завдання: представити, яке місто буде через 2000 років на Землі і намалювати його.
Завдання №27.
Модель фігури людини в русі. 1 годину.
Матеріали: 2 аркуша формату А4, клей, ножиці, чорна папір.
Цілі: вивчити пропорції людини і схеми різних рухів фігури.
Завдання: з підготовлених геометричних фігур: трикутників, кіл, прямокутників, скласти фігуру людини стоїть. Потім самостійно створити фігуру людини з заданими рухом.
Завдання №28.
Модель карнавального костюма. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А4, фантики, клей, ножиці, кольоровий папір.
Цілі: закріпити знання по пропорціям людини і схеми рухів фігури людини, дати початкові знання про дизайн костюма, розвиток фантазії.
Завдання: скласти з геометричних фігур тіло людини, потім одягнути його в костюм на придуману тему, виходячи із зібраних фантиків.
Завдання №29.
Театральна сцена. Балет. 2 години.
Матеріали: 2 ватману А1, скріплених разом, кольоровий папір, клей, ножиці.
Цілі: закріпити вміння і навички в зображенні основних пропорцій і рухів людського тіла, вміти створювати колективну композицію.
Завдання: створити театральну сцену, де персонажі зображають різні сценки з життя.
Завдання №30.
Чарівне дерево. 2 години.
Матеріали: аркуш формату А3, фломастери.
Цілі: дати початкові навички в стилізації рослинних форм, дати поняття «протистояння» - добре і зле, холодне і тепле, світле і темне, симетрія і асиметрія.
Завдання: зобразити декоративне дерево, симетричне за формою, кольором і т.п., тобто, зобразити «добро і зло».
Завдання №31.
Риби та птиці. Об'ємна аплікація. 2 години.
Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці, монетка, олівець.
Цілі: дати навички конструювання з плоского картону.
Завдання: із смужки картону, розміром 10х30 см, сконструювати тіло тварини. Потім додати деталі: кінцівки, вушка, хвостик і т.д.
Задание №32.
Будівельна техніка. Аплікація по модулю. 2 години.
Матеріали: кольоровий папір, клей, ножиці, креслення, набір модулів.
Цілі: розвиток конструктивного мислення.
Завдання: за кресленням і, використовую набір модулів, зробити аплікацію різних видів будівельної техніки.
Завдання №33.
Весна. 2 години.
Об'ємна аплікація з серветок.
Матеріали: кольоровий картон, клей, ножиці, серветки, пофарбовані фарбою для батика.
Цілі: дати поняття контрасту кольорів, дати навички в роботі в техніці об'ємної аплікації.
Завдання: подабрать контрастний за кольором фон і серветки для квітучої гілочки, зробити аплікацію.
Завдання №34.
Техніка.
Конструювання з коробочок. 2 години.
Матеріали: невеликі коробочки різного розміру, клей, ножиці, зубочистки.
Цілі: дати навички в конструюванні.
Завдання: скласти з різних коробочок різні види техніки, склеїти клеєм ПВА, створити каркас майбутнього виробу, потім пластиліном змоделювати зовнішньою форму машини.
Завдання №35.
Спорт. 2 години.
Фігура людини в рух.
Матеріали: аркуш формату А3, фломастери, простий олівець, ластик.
Цілі: дати навички в зображенні фігури людини в русі.
Завдання: вибравши улюблений вид спорту, розмістити фігуру в листі, зобразивши їх схематично в русі. Потім розмалювати композицію фломастерами.
Завдання №36.
Дракони і динозаври. 1 годину.
Композиція з пластичної лінії.
Матеріали: масляна або суха пастель, воскові крейди, аркуш формату А3.
Цілі: познайомити з «красивою» пластичної лінією, дати навик роботи пастеллю.
Завдання: педагог малює на аркуші «красиву» лінію, потім пропонує «побачити» в ній і зобразити дракона або динозавра.