Тематичне планування уроків з декоративно-прикладного мистецтва та графіки у підготовчій групі Дитячої Художньої Школи 1 рік навчання.

Про матеріал
Тематичне планування уроків з декоративно-прикладного мистецтва та графіки у підготовчій групі Дитячої Художньої Школи 1 рік навчання містить поурочне планування на 1 навчальний рік з детальним описом кількості годин, мети та завдань уроку.
Перегляд файлу

Тематичне планування  уроків з декоративно-прикладного мистецтва та графіки у підготовчій групі Дитячої Художньої Школи 1 рік навчання.

 

№ уроку

Зміст (розділи, теми)

Кіл-ть годин

1

Тварини. Аплікація  з модулів

2

2

Пейзаж. Симетричні вирізання. Колективна робота

2

3

Сукня для принцеси. Знайомство з гелевими ручками.

2

4

Декоративні рибки. Знайомство з фломастерами. Колективна робота

2

5

Іграшка. Паперопластика.

2

6

Звірятка. Моделювання з крепового паперу.

2

7

Фактуры. Работа с простим олівцем

2

8

Шубки звірів. Штриховка простим олівцем

2

9

Аплікація з осіннього листя. знайомство з різноманітними формами

2

10

Птаха щастя. Паперопластика

2

11

Осіннє дерево. Форма дерева. Колективна робота

2

12

Флотилія. Паперопластика, орігамі. Колективна робота

1

13

Квітучий сад. Колективна робота.

1

14

Зачіска для принцеси. Гелеві ручки, типи ліній.

2

15

Наші домашні улюбленці. Олійна пастель.

2

16

Дикі звірі. Кольоровий гратаж.

2

17

Шпалери у моїй кімнаті. Знайомство з кольоровими олівцями.

2

18

Жуки. Стилізація

2

19

Метелики на лузі. Композиція та ритм

2

20

Новорічні іграшки.

2

21

Сніжинки та сніжне містечко. Симетричні вирізання. Колективна работа

2

22

Маска. Пропорції обличчя людини. Портрет казкового персонажа.

2

23

Маскарадна маска. Декорування.

2

24

Механізми. Технічний креслення.

2

25

Будинок садівника. Архітектура і образ.

2

26

Фантастичне місто. Фантазія фломастерами.

1

27

Модель фігури людини. Пропорції людської постаті.

1

28

Модель карнавального костюму. Дизайн одягу.

2

29

Театральна сцена. Колективна робота.

2

30

Казкове дерево. Стилізація рослинних форм.

2

31

Риби та птахи. Обємна аплікація

2

32

Будівельна техніка. Аплікація з модулів.

2

33

Весна. Обємна аплікація.  Контраст кольору.

2

34

Техніка. Конструювання з коробок.

2

35

Спорт. Фігура людини у русі.

2

36

Дракони. Композиція по пластичній лінії

2

 

Всього

68

 


Поурочне планування предмету декоративно-прикладного мистецтва та графіки у підготовчій групі 1 року навчання у ДХШ.

68 учбових годин.

Перше півріччя.

 

Завдання №1

Аплікація по модулю. 2 години.

Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, модулі.

Цілі: навчити учнів складати складну форму з простих геометричних фігур, познайомити з контрастними кольорами.

Завдання: із запропонованих модулів геометричних фігур скласти фігури тварин, людей і т.д .; скласти кольорову аплікацію, використовуючи контрастні кольори.

Завдання №2.

Колективна робота. Пейзаж. 2 години.

Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, аркуш ватману формату А1, клей, ножиці.

Цілі: розвинути почуття композиції, ритму, вміння працювати колективно, дати поняття симетрія.

Завдання: вирізати симетричні форми: дерева, квіти, зірки, сніжинки скласти спільну композицію.

Завдання №3.

Сукня для принцеси. 2 години.

Матеріали: заготовки у вигляді вирізаних суконь і корон, гелієві ручки.

Цілі: дати поняття декоративності, єдиного стилю, навички володіння прямий лінією і плямою в техніці гелієвих ручок.

Завдання: зобразити різні візерунки на заготовках, скласти виставку і провести конкурс на кращі плаття і корону.

Завдання №4.

Декоративні рибки. 2 години.

Матеріали: вирізані заготовки у вигляді різних риб, фломастери.

Цілі: дати навички роботи з фломастерами, розвинути почуття декоративності, акуратність, вміння працювати в колективі.

Завдання: запропоновані заготовки, які хлопці «виловлюють» з імпровізованого моря, розфарбовують фломастерами, складають композицію «морське дно». За бажанням, додаються хвилі і інші мешканці.

Завдання №5.

Іграшка. 2 години.

Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, ножиці, клей.

Цілі: навчити моделювати і конструювати різні форми, розвинути образне мислення.

Завдання: із запропонованих 2-х способів створення конструкції сконструювати образ тварини.

 

Завдання №6.

Звірятка. Моделювання з паперу. 2 години.

Матеріали: картон, крепова папір, кольорові серветки, клей, олівець, ластик, ножиці.

Цілі: дати практику в роботі з різними видами паперу, в створенні виразного образу.

Завдання: з картону вирізаємо основу - силует звірятка, потім катаємо кульки з креповой паперу і наклеюємо на основу з картону. Додаємо деталі - очі, вуса і т.д.

Завдання №7.

Фактури. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А3, олівець 4В, ластик.

Цілі: дати навички роботи з простим олівцем, вивчити графічні можливості олівця.

Завдання: створити всілякі фактури простим олівцем і гумкою.

Завдання №8.

Шубки звірів. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А3, олівець 4В, ластик.

Цілі: виробити навички в штриховке олівцем.

Завдання: зобразити різних штрихом шубки «волохатих» звірів.

Завдання №9.

Аплікація з осінніх листів. 2 години.

Матеріали: осінні листочки різної форми, кольоровий папір, клей, ножиці.

Цілі: дати поняття «форма», розвинути образне мислення.

Завдання: розглянути листочки, вибрати потрібний за формою листочок, уявити на кого він схожий, зобразити гармонійний за кольором фон, наклеїти на нього листочок і додати деталі з кольорового паперу або інших листочків.

Завдання №10.

Птаха щастя. 2 год.

Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці, олівець, ластик.

Цілі: дати практику в конструюванні з картону і паперу.

Завдання: з подвійного картону вирізати тільце пташки, з кольорового паперу скласти скласти гармошкою хвостик, крила, чубчик, вирізати візерунки.

Завдання №11.

Осіннє дерево. 2 год. Колективна робота.

Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, великий аркуш ватману формату А1.

Цілі: навчити створювати колективну композицію.

Завдання: з картону і паперу вирізаються окремі елементи: листочки, фрагменти кори, гілочки, потім компонуються у вигляді дерева на великому аркуші А1.

Завдання №12.

Морська флотилія. 1 годину.

Паперопластика.

Матеріали: кольоровий папір, клей, ножиці, аркуш ватману формату А1.

Мета: дати навички в конструюванні з паперу, навичок створення комплексної композиції.

Завдання: скласти з кольорового паперу кораблики, вирізати з кольорового паперу хвилі і, наклеївши їх на аркуш формату А1, скласти композицію «море».

Завдання №13.

Квітучий сад. 2 год.

Коллектіваня робота.

Матеріали: кольоровий папір, картон, кольоровий пластелін, фломастери, клей, олівець, ластик, ножиці.

Цілі: розвиток уяви, творчих спосбности у використанні різних мтеріалов.

Завдання: створення з картону і пластиліну разлінчих за формою дерев, з кольорового паперу - різноманітних квітів і рослин, а так само графічних птахів, хмар.

Завдання №14.

Зачіски для принцеси. 1 годину.

Матеріали: два аркуші формату А4, гелеві ручки.

Цілі: закріплення навичок роботи в графіку, вивчення типів ліній, розвиток нестандартного мислення.

Завдання: виконання вправи «типи ліній» гелевими ручками, виконання творчого завдання «створення зачіски для принцеси».

завдання №15

Наші вихованці. 2 години.

Матеріали: воскова крейда, 2 аркуша формату А3.

Цілі: знайомство з матеріалом воскові крейди, дати практику в роботі з восковими крейдою.

Завдання: виконання вправи візерунки і творчого завдання.

 

Завдання №16.

Дикі тварини. 2 години.

Кольоровий граттаж.

Матеріали: аркуш формату А3, Гауш, кисть белечья №5, кисть щетина №10, воскова свічка, гострий олівець, чорна туш, мило.

Цілі: познайомити з технічними прийомами «негативного» зображення в техніці кольорової граттаж, дати поняття силует.

Завдання: виконання ескізу, підготовка листа для техніки граттаж, виолненія методом процарапуванії силуетів тварин.

Завдання №17.

Шпалери для моєї кімнати.

Вправа кольоровими олівцями. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А3, кольорові олівці.

Цілі: вивчити новий матеріал кольорові олівці, дати навик в роботі кольоровими олівцями, навик в декоруванні.

Завдання: придумати і намалювати візерунки для своєї кімнати.

 

Завдання №18.

Жуки 2 години.

Матеріали: кольорові олівці, аркуш формату А3, простий олівець 4б, ластик.

Цілі: дати навички роботи кольоровими олівцями, розвинути фантазію, дати перші навички в стилізації і декорування.

Завдання: придумати і намалювати казкових тварин.

 

Завдання №19.

Метелики на лузі. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А4, гелієві ручки.

Цілі: дати навички в компонуванні плям в форматі листа, практика в освоєнні техніки роботи гелієвими ручками, закріпити поняття ритму мас.

Завдання: представити, як на лузі пурхають метелики, намалювати це на аркуші гелієвими ручками.

 

Завдання №20.

Новорічні іграшки. 2 години.

Конструювання.

Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, клаптики тканини, фольга, кольорові вовняні нитки.

Цілі: дати навички в конструюванні іграшок.

Завдання: по викрійці виконати різні іграшки з принесених матеріалів.

Заданіе№21.

Сніжинки. Сніговий місто. 1 годину.

Симетричне вирізування.

Матеріали: білі паперові серветки або офісний папір, ножиці.

Цілі: дати уявлення і навички в симетричному вирізання.

Завдання: склавши лист вдвічі навпіл, вирізати великі частки, наклеїти на великому форматі дому та сніжинки, враховуючи різні розміри.

Завдання №22.

Маска. Портрет казкового персонажа. 2 години.

Аплікація.

Матеріали: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, олівець.

Цілі: вивчити пропорції людського обличчя, навчити передавати образи.

Завдання: створити загальну форму обличчя: овал персонажа, підборіддя, додати характерну зачіску, кримінальної убір, очі, ніс, рот.

Завдання №23.

Маскарадна маска. 2 години.

Матеріали: картон, бісер, фольга, клей, ножиці, гумка.

Цілі: дати початкові основи дизайну.Задачі: вирізавши маску для очей з картону, прикрасити фальгою, блискітками.

Завдання №24.

Механізми. 1 годину.

Фломастер.

Матеріали: аркуш формату А4, фломастер.

Цілі: навчити з'єднувати в єдине ціле дрібні деталі, підпорядковуючи сюжету дії механізму.

Завдання: представити, що знаходиться всередині соковижималки, пилососа, автомобіля тощо, зобразити фломастерами, найважливіші деталі виділяти кольором і товщиною лінії.

Завдання №25.

Будинок садівника. 2 години.

Архітектурний образ.

Матеріали: формат аркуша А3, А4 за вибором, фломастери, маркери, акварель, біляча кисть №8, олівці, ластик.

Цілі: дати початкові уявлення про дизайн, розвиток творчого нестандартного мислення, дати навички роботи з фломастерами і маркерами.

Завдання: вибрати колір для фону, покрити лист аквареллю і уявити зовнішній вигляд будиночка так, щоб було видно, хто в ньому живе і чим любить займатися.

 

Завдання №26.

Фантастичне місто. 1 годину.

Матеріали: фломастери, аркуш формату А4.

Цілі: розвиток нестандартного мислення, дати навички роботи фломастерами і маркерами.

Завдання: представити, яке місто буде через 2000 років на Землі і намалювати його.

Завдання №27.

Модель фігури людини в русі. 1 годину.

Матеріали: 2 аркуша формату А4, клей, ножиці, чорна папір.

Цілі: вивчити пропорції людини і схеми різних рухів фігури.

Завдання: з підготовлених геометричних фігур: трикутників, кіл, прямокутників, скласти фігуру людини стоїть. Потім самостійно створити фігуру людини з заданими рухом.

Завдання №28.

Модель карнавального костюма. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А4, фантики, клей, ножиці, кольоровий папір.

Цілі: закріпити знання по пропорціям людини і схеми рухів фігури людини, дати початкові знання про дизайн костюма, розвиток фантазії.

Завдання: скласти з геометричних фігур тіло людини, потім одягнути його в костюм на придуману тему, виходячи із зібраних фантиків.

 

Завдання №29.

Театральна сцена. Балет. 2 години.

Матеріали: 2 ватману А1, скріплених разом, кольоровий папір, клей, ножиці.

Цілі: закріпити вміння і навички в зображенні основних пропорцій і рухів людського тіла, вміти створювати колективну композицію.

Завдання: створити театральну сцену, де персонажі зображають різні сценки з життя.

 

Завдання №30.

Чарівне дерево. 2 години.

Матеріали: аркуш формату А3, фломастери.

Цілі: дати початкові навички в стилізації рослинних форм, дати поняття «протистояння» - добре і зле, холодне і тепле, світле і темне, симетрія і асиметрія.

Завдання: зобразити декоративне дерево, симетричне за формою, кольором і т.п., тобто, зобразити «добро і зло».

Завдання №31.

Риби та птиці. Об'ємна аплікація. 2 години.

Матеріали: кольоровий картон, кольоровий папір, клей, ножиці, монетка, олівець.

Цілі: дати навички конструювання з плоского картону.

Завдання: із смужки картону, розміром 10х30 см, сконструювати тіло тварини. Потім додати деталі: кінцівки, вушка, хвостик і т.д.

Задание №32.

Будівельна техніка. Аплікація по модулю. 2 години.

Матеріали: кольоровий папір, клей, ножиці, креслення, набір модулів.

Цілі: розвиток конструктивного мислення.

Завдання: за кресленням і, використовую набір модулів, зробити аплікацію різних видів будівельної техніки.

 

Завдання №33.

Весна. 2 години.

Об'ємна аплікація з серветок.

Матеріали: кольоровий картон, клей, ножиці, серветки, пофарбовані фарбою для батика.

Цілі: дати поняття контрасту кольорів, дати навички в роботі в техніці об'ємної аплікації.

Завдання: подабрать контрастний за кольором фон і серветки для квітучої гілочки, зробити аплікацію.

Завдання №34.

Техніка.

Конструювання з коробочок. 2 години.

Матеріали: невеликі коробочки різного розміру, клей, ножиці, зубочистки.

Цілі: дати навички в конструюванні.

Завдання: скласти з різних коробочок різні види техніки, склеїти клеєм ПВА, створити каркас майбутнього виробу, потім пластиліном змоделювати зовнішньою форму машини.

 

Завдання №35.

Спорт. 2 години.

Фігура людини в рух.

Матеріали: аркуш формату А3, фломастери, простий олівець, ластик.

Цілі: дати навички в зображенні фігури людини в русі.

Завдання: вибравши улюблений вид спорту, розмістити фігуру в листі, зобразивши їх схематично в русі. Потім розмалювати композицію фломастерами.

Завдання №36.

Дракони і динозаври. 1 годину.

Композиція з пластичної лінії.

Матеріали: масляна або суха пастель, воскові крейди, аркуш формату А3.

Цілі: познайомити з «красивою» пластичної лінією, дати навик роботи пастеллю.

Завдання: педагог малює на аркуші «красиву» лінію, потім пропонує «побачити» в ній і зобразити дракона або динозавра.

docx
Додано
31 січня 2020
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку