Тематичний план до програми для дітей з особливими освітніми потребами"Корекція пізнавальних процесів."

Про матеріал
Тематичний план до програми для дітей з особливими потребами "Корекція пізнавальних процесів." ЗПР 3 клас
Перегляд файлу

 

Пояснювальна записка

 

Дана програма призначена для індивідуальної корекційно-розвиткової  роботи з учнем, який відповідно до висновку ПМПК потребує комплексної психолого-педагогічної корекцій пізнавальних процесів.

 

Мета даної програми: надати допомогу учню у повноцінному психічному та особистісному розвитку, сприяти підвищенню рівня розвитку пізнавальних психічних процесів.

 

Завдання програми:

1. Встановлення емоційного та психологічного контакту з учнем.

2. Формування в учня віри в свої сили та можливості.

3. Вивчення та розвиток властивостей уваги (концентрація, стійкість, вибірковість, об’єм), процесів пам’яті (відтворення, запам’ятовування, зберігання, стійкість), мислення (синтез, аналіз, узагальнення, умовиводи), просторового сприйняття, сенсомоторної координації та мовлення.

4. Розвиток психологічних передумов оволодіння навчальною діяльністю (уміння копіювати зразок, уміння слухати і чути вчителя, тобто виконувати вказівки вчитель, уміння враховувати в своїй роботі задану систему вимог).

5. Формування і розвиток позитивної мотивації до навчання.

  1.                     Формування і розвиток навичок самоаналізу, самоконтролю, самовираження, саморегуляції.
  2.                     Практична підготовка дитини до життя, та формування знань і вмінь, що сприяють соціальній адаптації

Організація занять: Заняття проводиться два раз на тиждень по 40 хвилин. Програма розрахована на 70занять.

Очікувані результати:

підвищення вміння використовувати прийоми аналізу, порівняння, узагальнення, класифікації, систематизації;

збільшення швидкості та гнучкості мислення;

підвищення вміння порівнювати предмети та поняття;

підвищення вміння концентрації, розподілення та переключення уваги;

підвищення вміння розвивати пам’ять;

підвищення зорово-моторної координації;

підвищення вміння самостійно виконувати завдання;

підвищення самооцінки, навичок самоаналізу та самоконтролю;

підвищення мотивації до навчання;

розвиток комунікативних здібностей учня.

Основні форми і методи роботи: бесіда, ігротерапія, моделювання ситуацій, малювання, арт-терапія.

Програма складається з трьох блоків: підготовчого, основного корекційно-розвиткового та заключного.

Підготовчий блок складається з двох етапів: І – встановлення контакту та ІІ - діагностичного.

На етапі встановлення контакту відбувається знайомство, налагодження емоційного та психологічного контакту, заохочення учня до співпраці.

Діагностичний етап включає в себе проведення первинного та вторинного психологічного обстеження з метою визначення рівня психологічного розвитку учня та виділення наявних труднощів (первинна), відслідковування змін в розвитку за результатами корегуючих занять (вторинна).

У корекційно-розвитковий блок, який є основним, входить комплекс вправ корекційно-розвиткового характеру, підібраних відповідно до мети заняття.

І останній, заключний блок включає в себе вторинну діагностику та підбиття підсумків. Це етап оцінки ефективності корекційного впливу.

 

Навчально-тематичний план

Назви тем є «умовними», так як на кожному занятті відбувається розвиток пізнавальних процесів в комплексі (мислення, увага, пам'ять, зорово-моторна координація, просторових уявлень), а не одного якогось процесу.

 

№ з/п

Дата

Тема заняття

Кіль-кість годин

  1.  

 

Введення в програму. Знайомство з корекційною програмою. Інструктаж з технікою безпеки.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Розвиток уміння здійснювати класифікацію предметів та слів.

1

  1.  

 

Розвиток уміння узагальнювати, аналізувати поняття.

1

  1.  

 

Розвиток уміння володіти операціями аналізу і синтезу.

1

  1.  

 

Розвиток зорово-моторної координації.

1

  1.  

 

Розвиток понятійного мислення (вміння узагальнювати).

1

  1.  

 

Розвиток здібності до класифікації, абстрагуванню.

1

  1.  

 

Розвиток уміння встановлювати зв’язки між поняттями.

1

  1.  

 

Розвиток уваги, спостережливості, навиків усного рахунку.

1

  1.  

 

Розвиток уваги.

1

  1.  

 

Розвиток уваги, асоціативної пам’яті.

1

  1.  

 

Розвиток уміння встановлювати різни види відносин між поняттями.

1

  1.  

 

Розвиток уміння узагальнювати, аналізувати поняття.

1

  1.  

 

Розвиток мислення (процеси синтезу).

1

  1.  

 

Розвиток вербально-смислового аналізу.

1

  1.  

 

Розвиток логічного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток швидкості реакції.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-понятійного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток уміння володіти операціями аналізу і синтезу.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-логічного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток розумової операції аналіз через синтез.

1

  1.  

 

Розвиток здібності до класифікації, абстрагуванню.

1

  1.  

 

Розвиток мислення (вербальне, операції аналізу та синтезу).

1

  1.  

 

Розвиток просторових уявлень.

1

  1.  

 

Розвиток мислення (процеси синтезу).

1

  1.  

 

Розвиток логічного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-смислового аналізу.

1

  1.  

 

Розвиток зорової пам’яті.

1

  1.  

 

Розвиток уваги, спостережливості.

1

  1.  

 

Розвиток понятійного мислення (вміння узагальнювати).

1

  1.  

 

Розвиток просторових уявлень, розумових операцій аналізу та синтезу.

1

  1.  

 

Розвиток концентрації та вибірковості уваги.

1

  1.  

 

Розвиток пам’яті, уваги, мислення.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-понятійного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток уміння встановлювати різни види відносин між поняттями.

1

  1.  

 

Розвиток асоціативного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток аналітичних пізнавальних здібностей.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-логічного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток мислення (вербальне, операції аналізу та синтезу).

1

  1.  

 

Розвиток просторових уявлень.

1

  1.  

 

Розвиток класифікації різними способами.

1

  1.  

 

Розвиток здібності до об’єднання частин в систему.

1

  1.  

 

Розвиток розумових операцій аналізу та синтезу, встановлення закономірностей, просторових уявлень.

1

  1.  

 

Розвиток здібності до аналізу, синтезу, класифікації.

1

  1.  

 

Розвиток розподілення та вибірковості уваги.

1

  1.  

 

Розвиток міжпонятійних зв’язків.

1

  1.  

 

Розвиток довільної уваги, встановлення закономірності.

1

  1.  

 

Розвиток довільної сфери, просторових уявлень, встановлення зв’язків.

1

  1.  

 

Розвиток зорової пам’яті.

1

  1.  

 

Розвиток просторових уявлень, розумових операцій аналізу та синтезу.

1

  1.  

 

Розвиток пам’яті, уваги, мислення.

1

  1.  

 

Розвиток концентрації та вибірковості уваги.

1

  1.  

 

Розвиток вербально-логічного мислення.

1

  1.  

 

Розвиток довільної уваги, встановлення закономірності.

1

  1.  

 

Розвиток розподілення та вибірковості уваги.

1

  1.  

 

Розвиток розумових операцій аналізу та синтезу, встановлення закономірностей, просторових уявлень.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

  1.  

 

Діагностика пізнавальної сфери.

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку