Тематичний урок до Дня української писемності та мови.

Про матеріал
Урок покликаний удосконалити вміння визначати способи зв’язку простих речень у складному; поглиблювати знання про історію виникнення свята Дня української писемності і мови; усвідомлювати велич і красу української мови; отримувати естетичну насолоду від спілкування українською мовою; виховувати національну патріотичну свідомість
Перегляд файлу

Клас: 9                                                                      Дата проведення 27.10.2023 р.

Предмет: українська мова

Тема: Тематичний урок до Дня української писемності та мови.

Очікувані результати:

удосконалення вміння визначати способи зв’язку простих речень у складному;

поглиблення знань  про історію виникнення свята Дня української писемності і мови;

 усвідомлення величі і краси української мови;

отримання естетичної насолоди від спілкування українською мовою;

виховання національної патріотичної свідомості.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Обладнання: ноутбук, презентація.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Хвилина мовчання

Записуємо число, класна робота.

За виконання кожного завдання самостійно  виставляємо на берегах зошита кількість балів, максимальна кількість яких вказана вчителем.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перегляд відео "День української писемності  та мови".

Який меседж надсилають нам автори відео? (1 б.)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ (слайди 1-3)

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

IV. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК

  1.        Диктант   (32 сл.). Після 1-го прослуховування придумати і записати назву. (0,5 б.)

(слайд 4)

Знання різних мов збагачує нас інтелектуально і духовно. А яка мова найскладніша для вивчення? «Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою потрібно вчити все життя», - говорив Франсуа Вольтер, французький просвітитель. (1 б.)

  1.    Методом «ПРЕС» пояснити слова Франсуа Вольтера. (1 б.) (слайд 5)

1.2 Самоперевірка (0,5 б.) (слайд 6)

  1.    Пояснити орфограми та пунктограми, на які допустили помилки. (1 б.)
  2.    Зробити синтаксичний розбір вислову Франсуа Вольтера, накреслити схему, встановити вид зв’язку простих речень у складному. (3 б.)

 

  1.        Перегляд презентації «День української писемності та мови». Із слайду «Вислови про мову» записати один вислів, встановити зв’язки простих речень у складних. (1 б.)

 

  1.        Слухання аудіо пісні Українська мова» ( із закритими очима, рухаючись під музику).

 

 

  1.        Створення сенкану до словосполучення «Українська мова» у художньому стилі на дошці «Падлет». (3 б.).   

Українська мова

Рідна, барвінкова

Чарує, тішить, п’янить

Нам дали її батьки

Пісня солов’їна

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Продовжи печення.

Чи справдились ваші очікування?

2. Самооцінювання.

Додайте бали, які ви ставили на берегах зошита і поставте собі оцінку за роботу на уроці.

VІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

На дошці Падлет на  кожну літеру підібрати іменник-асоціацію із лексики публіцистичного стилю.

Р – рід

І – історія

Д – держава

Н – нація

А – атака

 

М – молитва

О – опір

В – воля

А – актуальність

 

 

docx
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку