Контрольна робота з української мови 1. 9 клас.

Про матеріал
9 клас. Контрольна робота з української мови 1 (Повторення та узагальнення вивченого. Пряма та непряма мова. Діалог).
Перегляд файлу

9 клас.

Контрольна робота1. Повторення вивченого. Пряма та непряма мова. Діалог.

1.Виберіть варіант, який є закінченням визначення.

Точно відтворене чуже мовлення, що передається від особи мовця, називається…

А. цитатою;

Б. діалогом;

В. непрямою мовою;

Г. прямою мовою.

2. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.

Репліка –це…

А. слова кожного зі співрозмовників у діалозі;

Б. висловлення певної особи, передане від імені того, хто з нею спілкувався;

В. приблизно передане висловлення певної особи;

Г. слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;

3.Вкажіть речення з прямою мовою (окремі розділові знаки пропущено):

А. Ви кажете «Ой хлопче, буде, звісно, все гаразд!»

Б. Передай Андрію хай би зайшов під вечір.

В.Батько сказав Петру щоб він приніс води з криниці.

Г. А на горі пророк Тарас підняв чоло над світом і хто ми є питає нас, чиїх батьків ми діти

4.Вкажіть схему, яка відповідає реченню (окремі розділові знаки пропущено):

«Наші діти вчив Макаренко це майбутні творці історії…»

А. А: «П»-а.

Б. «П, -а, -п…»

В. «П», -а.

Г. «П-а,-п…»

5. Прочитайте речення (окремі розділові знаки пропущено).

Покрова - це і пора весіль. У цей день найкраще брати шлюби (1) бо бере під опіку молоду сім'ю сама Діва Марія. Із звичаєм накривати голову нареченої хустиною пов'язане ще одне тлумачення назви свята. «Батечку Покров(2) покрий сиру землю і мене молоду!» (3) приговорювали колись дівчата і гадали (4) «Білий сніг землю покриває(5) чи ж мене молоду заміж споряджає?»

Коми треба поставити на місці цифр.

А. 1;3; 4

Б. 1;4;5

В.1;2;5

Г.1;2;4

6. Потребує редагування речення.

А.Тлумачний словник слово «привітний» пояснює так: «той, що виявляє доброзичливість, привітність».

Б.Бути привітним-значить радіти іншому, а доброзичливим-бажати добра.

В.Похмуро буркнути привітання –це однаково, що сказати « Набрид ти мені».

Г.Коли ж, вітаючись, ми посміхнемося, будемо привітними, то ніби скажемо одне одному: «Ви мені приємні, я вас поважаю, я радий вас бачити!»

7. Установіть відповідність між розділовими знаками та реченнями, у яких вони пропущені.

1.кома

2. тире

3. двокрапка

4. і кома, і тире

А.Пан запитав мене «Чи ти знаєш, що в світі найситніше, найпрудкіше, наймиліше?»

Б. – Боюсь людей, які не читають художньої літератури сказала одна тиха дівчина.

В. – Марія Іванівна попередила щоб я не запізнювався на уроки.

Г. –Його непокоїло, коли діти на питання: « Яким ти хочеш вирости?»  відповідали: «Сміливим, хоробрим, дужим», але майже ніхто не говорив: «Чесним і добрим».

8. Перепишіть, пряму мову замінюючи непрямою.

Секретар сказав: « На суботник треба збиратися о 8-ій годині».

9. Перепишіть, поставте пропущені розділові знаки.

- Бути так, як велить Святослав сказала княгиня Ольга Я ж берегтиму Київ і землі.

10. Складіть і запишіть діалог «Цікава  екскурсія»

11. Вкажіть, чим ускладнено прості речення.

Обереги в українського народу були пов’язані з конкретними життєвими ситуаціями, обрядами, ритуалами.  На перший погляд, це здається цікавим.

Квітка зацвіла, повернувши пелюстки до сонця. Повітря, насичене ароматами трав, наповнило степ.

12.Визначте види односкладних речень.

Усі національні культури побудовано на шануванні предків. За рідний край і життя віддай. Образи української міфології. Під час подорожі зрозуміли для себе багато нового. Думаю про неосяжність Всесвіту.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
2345
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку