Теоретичний матеріал до пезентації гуртка " М'яка іграшка"

Про матеріал
Теоретичний матеріал до презентації. Презентація має ряд конкурсів, що включає в себе: - конкурс симпатій глядачів; - конкурс найкращої іграшки; - конкурс оформлення іграшки; - рівень оригінальності та фантазії при виготовленні іграшки; При проведенні презентації необхідно звернути увагу на проведення теоретичної частини, яку проводить керівник гуртка, а помічниками являються гуртківці. Теоретичну частину необхідно донести учням просто і доступно, закріплюючи свої пояснення показом наглядності. Теоретичний матеріал проводять в формі розповіді - інформації, бесіди, конкурсів - вікторини, в вигляді інсценіровки тощо. Учні повинні побачити кінцевий результат і оцінити свої можливості.
Перегляд файлу

1

 

          Комунальний заклад освіти

«Середня  загальноосвітня  школа № 43»

        Дніпровської міської ради

 

 

 

               Тема  позакласного  заходу:

 

    " Презентація   гуртка

                           м'яка  іграшка"

 

 

 

 

 

 

                                                                                              З  досвіду  роботи   вчителя

                                                                                              обслуговуючої  праці

                                                                                               Новак  Г.І.

 

 

 

 

                                           м.  Дніпропетровськ

 Тема  позакласного  заняття:

                 " Презентація  гуртка  м'яка   іграшка"

 

Тема  заняття:

розвиваюча:   розвиток  творчих  здібностей  учнів  та  інтересу  до   виготовлення  м'якої  іграшки; 

виховна:  виховувати  в  учнів  любов  до  праці;  естетичний  смак,  зацікавленість  до  колективної  творчої  діяльності;

Форма  заняття:  презентація  м'якої  іграшки;

Методичне  забезпечення:  інструкційно - технологічна  карточка  по  виготовленню  м'якої  іграшки;   карточки - завдання  з  вибірковими  відповідями;  карточки - підказки;  карточки   контролю   знань  учнів;  шаблони;  карточка - сюрприз;  "накладні" таблиці;  стенд  " Казкове  місто";

 

Матеріально - технічне  забезпечення:    комп’ютер,   хутро,  тканина,  нитки,  ножиці,  клей,  вата,   пінопласт,  наперстки,  поролон,  фарби,  олівці,  дріт;

 

Організаційні  моменти  заняття

         Для  проведення  заняття  презентації  м'якої  іграшки,  учні  готуються зарані. Гуртківцям  необхідно  раніше  оголосити  мету,  завдання,  щоб  вони  могли  зарані  підготувати  виступи. Презентацію  можна  проводити  в  кабінеті  обслуговуючої  праці  або  в  спеціально  відведеному  місці,  де  можна  розмістити  віставку   виробів.  На  свято  запрошуються  вчителі,  батьки,  учні.

 

Мотивація  навчальної  діяльності

Керівник  гуртка  оголошує  учням  тему,  мету  та  завдання  заняття.  Звертається увага  на  те,  що  кожен  із  учнів  повинен  охарактеризувати  свій  виріб,  розповісти  і  показати,  як  із  простих  елеменів  можна  перейти  до  складної  об'ємної  роботи  по  виготовленню  м'якої  іграшки.

Для  проведення  підсумків  презентації  вибирається  жюрі  в  складі  учнів,  вчителів,  батьків.  Підсумки  будуть  проводитись  по  результатам  проведених конкурсів.  Конкурси  оцінюються    кольоровими  фішками / червона - 10 балів;  зелена -5 балів;  жовта - 4 бали;/ . Учні,  які  наберуть  найбільшу  кількість  балів  отримують  перемогі.

Презентація  має  ряд  конкурсів,  що  включає  в  себе:

-    конкурс  симпатій  глядачів;

  • конкурс  найкращої  іграшки;
  • конкурс  оформлення  іграшки;
  • рівень  оригінальності  та  фантазії  при  виготовленні  іграшки;

 При  проведенні  презентації  необхідно  звернути  увагу      на     проведення 

теоретичної  частини,  яку  проводить  керівник  гуртка,  а  помічниками  являються  гуртківці.    Теоретичну    частину   необхідно  донести  учням  просто  і  доступно,  закріплюючи  свої  пояснення  показом  наглядності.  Теоретичний  матеріал  проводять  в  формі  розповіді - інформації,  бесіди,  конкурсів - вікторини,  в  вигляді  інсценіровки  тощо. Учні  повинні  побачити  кінцевий  результат  і  оцінити  свої  можливості.

 Учнів  необхідно  ознайомити  з  режимом  роботи  гуртка ,  вимогами  до  роботи.

                                         План  заняття 

1.Бесіда  про  м'яку  іграшку  та  аналіз  виконання  в  технологічній  послідовності.

2. Проведення  конкурсу   " Моя  іграшка"

3. Конкурс  симпатій  глядачів.

4. Підведення  підсумків  презентації.

                                      Хід  заняття

Керівник:  Традиції  виготовлення  іграшки  уходять    коріннями  в  далеке  минуле,  вони  були  відомими  у  багатьох  світу.  Про  це  говорять  архелогічні  розкопки  Єгипту,  Греції,   Римської  імперії.

В  наш  час  традиції  цього  жанру  народної  творчості  находять  розвиток  і  в  промисловості  і  в  саморобній  іграшці.   Їх  можна  віднести  до  виробів  декоративно - прикладного  мистецтва,  вони прикрашають  любий  інтер'єр.

Робота  над  м'якою  іграшкою  дуже  цікава.  Вона  потребує  фантазії,  зосередженості,  вміння  спорстерігати  характерні  риси  людей  і  тварин,  бачити  їх  образи.  Ніколи  готова  іграшка,  яка  виготовлена    чудесами  промисловості  не    замінить  ту,  що  виготовлена  своїми  руками.  Наші  майстри  створили  свої  образи  від  душі,  від  серця,  вони  показали   їх  добрими   і  злими,  веселими  і  сумними.  А  які  ці  герої,  ми  попробуємо  їх  відгадати.

/ Проводимо  конкурс  " Узнай  героя"/

 

Учні  загадують  загадки,  описують  мімікою  героїв,  показують  пантомімі,  а  глядачі  повинні  відгадати  героя.

 

Скакає  звірок

Не  рот, а  ловушка.

Попаде  в  ловушку

І  комар,  і  мушка.

                        /  Жабка /

 

Відгадайте,  це  хто

Ходить  в  панцернім  пальто?

                        / Черепаха /

 

Всіх  своєчасно  розбужу,

Хоча  годинник  не  заведу.

                       / Півень /

 

Що  за  звір  стоїть  лісний,

Стоїть,  як  стопчик  під  сосною.

І  стоїть  серед  трави

Вуха  більші  голови

                        / Заєць /

 

Він  в  берлозі  спить  зимою

Під  великою  сосною,

А  коли  прийде  весна

Просипається  від  сна.

                      / Ведмідь /

 

Мордочка  вусата,

Шубка  полосата,

Часто  умивається,

Але  з  водою  не  знається

                          / Кішка /

 

(  Жюрі  вистакляє  бали  найактивнішим  учасникам  конкурсу  симпатій  глядачів )

 

Керівник:  М'яка  іграшка  не  складна  в  виконанні.  Можна  використовувати  різні  кольорові  ласкутки  фетра,  драпа,  сукна,  шерсті,  войлока,  трикотажного  полотна,  натурального  та  штучного  хутра,  бархата,  плюша.

Перед  тим,  як  приступити  до  виготовлення м'якої  іграшки,  необхідно  засвоїти  технологічні  прийоми  її  виготовлення,  виконати  декілька  іграшок  по  готовим  лекалам.  Тільки  після  того  можна  переходити  до  самостійного  моделювання  іграшки  та  утворення  лекал  по  ескізу.

( Далі  керівник  пояснює  послідовність  виконання  роботи,    гуртківці  виконують  роботу )

-На  першому  етапі  роботи  готові  викрійки  переводять  на  кальку,  виконують  по  них  лекала  із картону,  підписуючи  або  номеруючи  кожну  деталь.

  • Лекала  кожної  іграшки  зберігають  в  конверті.
  • Готують  різовидну  тканину  або  хутро.

        -   Лекала  розташовують  з  виворітної  стороні  тканини  і  тонко  заточеним  олівцем   обводять  їх  контури.  При  цьому слід  пам'ятати,  щоб  парні  деталі  не  були  викроєні  на  одну  сторону.  Якщо  матеріал  не  сипучий,  деталі  можна  вирізати  і  зшивати  по  лицевій  стороні  петельним  швом  через край.  Также  викроюють  деталі  із хутра,  вирізуючи  їх  гострими  маленькими  ножницями  або  різцем,  зшивають  їх з  виворітної  сторони  обметувальним  швом  через  край,  потім  вивертають. Із  сипучих  тканин  (  шерсті,  бавовника,  бархата,  плюша )  розкроюють  з  припуском  на  шви  0,5 см,  зметують  складаючи  деталі  лицьовими  сторонами,  а  потім  зшивають  машинною  строчкою.  Якщо  необхідно  зшити  деталі  із  виворітної  сторони,  то  перед  тим,  як  вивернути  на   лицеву  сторону,  то  в  усих    вуглах  роблять  надрізи.

           - Для  того  щоб  іграшка  добре  трималась  на  поверхні,  то  в  зшиті  форми  можна  вставити  проволочний  каркас  із  м'якої  мідної  проволки  перерізом  1-2мм.  Щоб  вона  не  проколювала  деталі,  кінці  загинають  в  петлі.  Каркас  дозволяє  змінювати  форму  іграшки.  Крім  проволки  використовують  дерев'яні  палочки.  На  підошву  ніг,  щоб  вони  стояли,  прокладають  міцний  картон.

- Коли  каркас  готовий  і заправлений в  форму,  виріб  набивають  ватою,  кусочками  поролону,    відходами  трикотажних  виробів,   пряжею - путанкою,  м'якими  лоскутами;  при  цьому  слідкують,  щоб  поверхність  форми  була  гладенькою,  а  набивка  разприділялась  рівномірно.

- Лице  або  мордочкі  іграшки  оформляють  в  останню  чергу.

- Для  парика  підходять  шерстяна  або  віскозна  пряжа,  льон,  хутрро,  для  очей  кожа.

- Щоб  очі  на  іграшці  виділялись,  їх  виконують  в  два  слої,  один  більший, другий  менший.

- Ніс  виконують  із  кусочка  кожі  або  фетра,  вишивають  або    виконують  шаром  із  тонкої  тканини  що  і  лице

- Коли  виникає  необхідність  збільшити  або  зменшити  розмір  викрійки,  то  викоритовують  сітку  потрібного  розміру,  і  переносять  всі  лінії  викрійки.

( Учні,     які   виконують   в  послідовності  роботу  збирають  виріб до  готовності).

Один  із  самих  простих  видів  іграшки  кукли - пальчики.  На  них  добре  засвоїти  технологію.  Керівник  викликає  бажаючих  із  глядачів,  пояснює  правила  техніки  безпеки  з  інструмениами  в  послідовності,  дає  послідовність  виконання   однієї  з  простих  іграшок.  ( Жабка)

  1. Розкроїти  чохол  по  викрійці,  зшити  їх.
  2. Отвір  для  пальця  обшити  тясьмою.
  3. Для  аплікації  підбираємо  не  сипучі  тканини.
  4. По  кресленню  виконуємо  лекала.
  5. Розкроїти  без  припусків   на  шви  лапки  із  тканини  зеленого  кольору,  приклеїти  їх.
  6. Розкроїти  зелені  підглазники,  очі  жовтого  кольору,  і  чорні  зрачки,  приклеїти їх.
  7. Нижню  частину  рота  розкроїти  їз  жовтої  тканини,  верхню  із  зеленої,  язик  із  червоної,  наклеїти  нижню  частину  рота,  потім  язик,  потім  верхню  частину.

( В  результаті  в  нас  вийшла  красива  іграшка - пальчик " Жабка")

 

За  цей  час  коли  глядачі  виконували  роботу,  гуртківці  з'єднали  деталі  своїх  іграшок,  і  виконали  стент  " Казкове  місто".

Кожен  учень  дає  опис  свого  героя.

За  допомогою  утвореного  стенда  "Казкове  місто", учні  інсценірують  казку  або  розповідь.

(Жюрі  визначає  найкрасивіші  іграшки,  цікаві  сюжети  інсценіровки)

 

Підсумкова  частина

Керівник:  Щоб  наші  глядачі  та  учасники  конкурсів  не  забували  про  нашу  презентацію,  ми  подаруємо  для  них  сувеніри - іграшки.

Жюрі  підводить  підсумки,  визначає  переможців.  За  домовленістю  можна  провести  аукціон  по  продажі  іграшок. 

 

 

 

 

doc
Додано
17 липня 2019
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку