Теорія поколінь. Як порозумітися та впливати на людей різного віку.

Про матеріал
Нині в закладах освіти представлені чотири види поколінь: бебі-бумери, покоління X, Y та Z. Чому ми різні та як порозумітися одні з одним? Теорія поколінь – це підказка, яка показує, з чого розпочати спілкування та як впливати на людей різного віку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕОРІЯ ПОКОЛІНЬ Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 2

Покоління – це група людей, які народилися в певний період і зростали під впливом тих самих особливостей виховання, подій та іншого, мають спільні цінності. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 3

Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 4

Автор теорії поколінь Вільям Штраус та Ніл Хоув. Під поколінням мається на увазі сукупність людей, що народилися в проміжок часу приблизно 20 років. У педагогічній спільноті наразі працює три покоління, народжені в певні проміжки часу: Бебі-бумери (1943-1963рр.)Покоління Х (1963-1984рр.)Покоління Y (1984-2000рр.) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 5

Покоління GI або “Покоління переможців” (народилися з 1901 по 1922 рр.)На них вплинули революція, громадянська війна, колективізація, масові переїзди з сіл у міста. Вони – невиправні оптимісти, свято вірять в ідеали світлого майбутнього, в те, що «через чотири роки тут буде місто-сад». «Переможці» - кращий вибір для тих, хто хоче організувати пікет, демонстрацію або ходу. Вони готові стояти на смерть не за гроші, а «за правду». Заради прийнятої ідеології вони готові терпіти нестатки і йти на жертви. Відповідальні, жертовні, готові до змін. Хороший чоловік, за уявленнями цього часу - господар у домі. Заробляє гроші, забезпечує сім'ю, приймає ключові рішення. Гарна дружина - займається господарством, сім'єю, може народити багато дітей, активна. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 6

«Мовчазне» покоління ( 1923-1942 рр. народження) Люди цього покоління формувалися в післяреволюційний і післявоєнний період, голод, розруху, важкий процес відновлення. «Мовчазним» поколінням їх називають, через те, що вони з батьками  вели скромний спосіб життя, жили впроголодь, робили запаси продуктів і намагалися бути непомітними (щоб не потрапити під пильне око відповідних служб). На них дуже вплинув 37-й рік – час «загвинчування гайок», друга світова війна, голод, розруха. Терплячі, законослухняні, виконавчі. Звикли виживати. Ведуть ощадливий спосіб життя і запасаються продуктами. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 7

  Бебі-бумери (1940 – 1960 рр.народження) Термін бебі-бумери походить від слова «бебі-бум» - післявоєнний вибух народжуваності. Основні цінності - оптимізм, колективізм, ідеалізм, здоров’я і робота на благо суспільства та держави. Вони жваві, непосидючі, активні, наполегливі і цілеспрямовані, готові докладати багато зусиль для досягнення загального суспільного добра. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 8

Думають про здоров'я, красу, прагнуть якомога довше залишатися в гарній формі. Саме в епоху «бумерів» з'явилися перші елементи пластичної хірургії. Успіх, і як наслідок матеріальне благополуччя – ось те, що може стати для «бумера» визначальним у житті. На молодість «бумерів» припали комсомольсько-завзяті заходи на кшталт будзагонів і виїздів на картоплю. Хороший чоловік, яким дружина може пишатися, займається спортом (час розквіту дворових футбольних команд), має хобі - гараж, колекції, подорожі. Чоловік повинен багато заробляти і віддавати зарплату дружині. Гарна дружина - добре виглядає, стежить за модою. Якщо не вміє, то вчиться, як героїня «Службового роману». Вона повинна вміти все: і робити кар’єру, і піклуватися про чоловіка, і розпорядитися сімейним бюджетом. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 9

Покоління Х: діти з ключем на шиї (1964 – 1984 рр. народження) Покоління X ще називають «дітьми з ключами на шиї» через їх самостійність і відповідальність. Ключові цінності: кар’єра, практичність, індивідуалізм, конкуренція і навчання. Матеріальні цінності (нерухоме і рухоме майно, рівень доходів) та атрибути престижності й статусу (дорогі годинники, прикраси), трудоголізм. Велику увагу «ікси» приділяють освіті, навчанню, вважаючи це важливимелементом кар’єрного зростання. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 10

«Ікси» зростали в епоху телебачення. Батьки залишали їх біля телевізора й займалися домашніми справами. Завдяки телепрокату та великій кількості телеканалів покоління Х отримувало багато інформації, а час спілкування з друзями обмежувало. Групове навчання для них недієве, бо вони індивідуалісти. Ефективним для них є відео навчання, приміром перегляд фільму з обраної теми та його обговорення. «Іксам» після навчання важливо отримати документ як доказ їхньої освіченості. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 11

Покоління Y також називається мережеве покоління, мілленіали, покоління «next». Найважливішими цінностями для них є оптимізм, повнота життя, комунікація і бажання отримання швидкого результату. Багато для «ігреків» важить можливість подорожувати й отримувати задоволення від життя, вони не прив’язані до матеріальних цінностей. Покоління Y (1981 – 1999 рр. народження) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 12

«Ігреки» зросли в епоху цифрових технологій і соцмереж. Френди в десятках країн. Вони вже в дитинстві побували як мінімум в Туреччині, Єгипті, Арабських Еміратах, встигли повчитися в Польщі чи Англії,  у них більш широка картина світу. Розкріпачені, дбають про здоров'я і зовнішність, цінують можливість вибору. Жінки часто беруть на себе головну роль, сміливо заявляють про свої бажання, прямо говорять, чого хочуть від стосунків. З'являються перші метросексуали - шанувальники усього витонченого, прекрасного, піклуються про свою зовнішність, відвідують косметичні салони, дотримуються моди. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 13

Покоління Z – «діти, народжені зі смартфоном в руці». Головні цінності: креативність, підприємливість, інформаційність, а також прагнення змінити світ, вирішити екологічні проблеми. Покоління Z (з 2000 р. народження і молодші) Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 14

Покоління дітей Альфа (2015-2035 рр. народження) Типовий представник покоління Альфа - це дитина, яка освоює Youtube раніше, ніж навчиться писати і читати. Найкращий вид дозвілля для нього - це серфінг в Інтернеті, соціальні мережі і перегляд відео. Демографи вважають, що такі діти будуть більш урівноважені, позитивні, менш агресивні, ніж представники попередніх поколінь. Діти Альфа – дуже талановиті! Саме вони стануть рушійною силою прогресу у найближчому майбутньому. Такі діти змалечку знають, чого хочуть і будуть навчатись лише, якщо самі усвідомлять потребу в цьому. Вони здатні швидко навчатись і сприймати великі об’єми інформації. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 15

Діти покоління Альфа схильні до багатозадачності та самодисципліни, але не до контролю ззовні. Вони мобільні та залежні від технологій. Представники покоління Альфа вже не зможуть уявити світ без віртуальної реальності, смартфонів, електронних книг, мобільних пристроїв. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 16

Цінності, які важливі для всіх поколінь: • сім’я;• любов;• професійний розвиток;• особистісний розвиток;• здоров’я;• благополуччя;• успіх;• свобода. Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

Номер слайду 17

Психологиня ЦПРПП ВМР, Калиновська Руслана

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку