Розробка уроку"Тепловий ефект хімічних реакцій" з використанням експерименту , хмарних технологій та презентації вчителя , тестування онлайн
Урок 22
9 клас
Тема: Тепловий ефект хімічних реакцій
Мета уроку: розкрити зміст теплового ефекту хімічних реакцій
Завдання:
освітні: повторити ознаки хімічних реакцій, сформувати поняття про внутрішню енергію, тепловий ефект хімічних реакцій, про екзотермічні і ендотермічні реакції, термохімічні рівняння, навчитися проводити розрахунки за термохімічними рівняннями, показати необхідність вживання енергозберігаючих технологій, перевірити засвоєння знань за допомогою тестування;
розвивальні: розвивати експериментальні навички, уміння спостерігати і робити висновки, розвивати творчі навички, уміння складати усні виступи перед аудиторією і коротко пояснювати свою думку.
виховні: виховання ощадливості, виховання охайності, вміння працювати в команді, виховання інтересу до предмету через проведення експерименту.
Методи: словесні, інтерактивні, частково-пошукові, робота в групах, практичні, методи контролю і корекції.
Тип уроку: комбінований урок (пояснювально - ілюстративний і евристичний), урок вивчення нового матеріалу з елементами дослідницької роботи.
Заплановані результати навчання: При вивченні цієї теми учні повинні знати про внутрішню енергію, давати означення «тепловий ефект хімічних реакцій», «екзотермічні і ендотермічні реакції» та «термохімічні рівняння», дотримуватися правил техніки безпеки, навчитися проводити розрахунки за термохімічними рівняннями, зрозуміти необхідність вживання енергозберігаючих технологій.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, інтерактивна дошка, презентації, пісня А.Макаревича «Пока горит свеча», тестові завдання з використанням Google Forms , штатив з пробірками, розчин соляної кислоти, магній, купрум (II) гідроксид, пробіркотримач, сухе пальне, сірники, опорний конспект «Енергетичний ефект хімічних реакцій» на Google- Документ
Структура уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Використання обладнання |
I. Організаційний момент |
Привітання |
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань 5хв |
Учитель (аудіювання ): The main condition of all chemical reactions is that they are accompanied of liberation or absorption of thermal energy. Sometimes so much heat is liberated that it can readily be felt. When the amount of heat is small special methods are used.
|
Учениця. The primeval man who learned to light fire was the first chemist. He accomplished the first chemical reaction of combustion. And this reaction is the most necessary, the most important in all the history of mankind. It gave our distant ancestors the heat to warm their dwellings on cold days. In our time it has opened the way to outer space by propelling spaceships weighing many tons into the sky. The legend of Prometheus who gave people fire is at the same time the legend of the first chemical reaction. |
Учні перекладають текст вчителя
демонстрація слайдів первісних людей, запуску космічного корабля, Прометея на інтерактивній дошці.
|
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 3 хв |
|
1.Слайд-шоу про використання реакцій з виділенням та поглинанням теплоти
|
мультимедійний проектор, комп'ютер, інтерактивна дошка, |
ІV. Вивчення нового матеріалу 15хв |
2.Презентація вчителя «Енергетичний ефект хімічних реакцій»
|
3.а) екзотермічні реакції; б) ендотермічні реакції. 4. Лабораторний дослід. Вивчення теплових ефектів хімічних реакцій за інструкцією
|
інтерактивна дошка, хімічне обладнання та реактиви |
V. Закріплення вивченого матеріалу 5хв
|
Задача. Скільки теплоти виділиться при окисненні 19,5 г цинку? 2Zn + O2 → 2ZnO + 696кДж Відповідь: 104,4 кДж |
5. Розв’язання задачі
|
дошка
|
VI. Підсумок уроку 5хв |
|
(Тестування онлайн за варіантами)
|
Тестові завдання на блозі вчителя за посиланням |
Рефлексія 3 хв |
На що схоже людське життя? (На свічку) У наш важкий час дуже важливо зберегти тепло душі і дарувати його людям. Нехай вас, ваших рідних,близьких, друзів зігріває ваше внутрішнє світло!
|
|
Звучить пісня А.Макаревича «Пока горит свеча» -відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=_k92-wPQXgY
|
VII Домашнє завдання1 хв
|
§ 18 читати, вивчити опорний конспект 2 рівень - впр. 211, стор.115; 3 рівень - впр. 212, 213 стор.115; 4 рівень - впр. 214, 215 стор.115. |
|
Григорович А. В.Химия, учебник 9 класса общеобразоват.учебн. заведений обучением на рус.яз.. – А. В. Григорович А Харьков : Ранок, 2017 . – 256с.: ил.
|
Опорний конспект «Енергетичний ефект хімічних реакцій» Google document https://docs.google.com/document/d/182i07V714OCgO0rqOJzLlctinx9oXdwEoyQWtwq117k/edit
завдання Google Forms
1 варіант https://docs.google.com/forms/d/1j-VUcJVe_dBQCziBvqgTjZzJ1V_OJeVTMcAWRe-wMnc/viewform
2 варіант https://docs.google.com/forms/d/1P2Xb2pRqh8Zwz7ZLkoBnULpfEKnCDJXwjXb2jeY6-70/viewform
Презентація вчителя «Енергетичний ефект хімічних реакцій»
https://docs.google.com/presentation/d/1NgvQ8TY0PYZe2LfjHo5suZ7zoTCPAPITGVWxds1CRlU/edit#slide=id.p7
Лабораторний дослід
1 варіант
В пробірку насипте трішечки порошку магнію( щоб вкрило дно) та долийте 1-2 мл хлоридної кислоти. Що спостерігаєте?
Обережно доторкніться до дна пробірки. Яка ця реакція екзо або ендотермічна? Складіть термохімічне рівняння цієї реакції, якщо тепловий ефект її складає 437 кДж.
2 варіант.
Обережно підігрійте на полум'ї спиртівки купрум (II) гідроксид. Що спостерігаєте?
Яка ця реакція екзо або ендотермічна? Складіть термохімічне рівняння цієї реакції, якщо тепловий ефект її складає 47 икДж