контрольна робота, яка містить завдання 4 рівнів:
І-ІІ рівні = 6 балів:10 тестових завдань по 0,6 балів;
ІІІ рівень = 3 бали: 2 запитання по 1,5 бали;
IV рівень= 3 бали, творче завдання.
Контрольна робота за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість
Дж. Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера»
1 варіант
І-ІІ рівні (6 балів: 0,6 б. за правильну відповідь)
1. Доба Просвітництва сповідувала культ:
А) розуму; В) краси;
Б) моралі; Г) релігії.
2. До художніх напрямів Просвітництва не належать:
А) романтизм;
Б) класицизм;
В) реалізм;
Г) сентименталізм.
3. За наведеною цитатою визначте, який засіб комічного використано у творі “Мандри Гуллівера” Дж. Свіфта: “В ясно довели, що найпотрібніші риси для законодавця - неуцтво, лінощі та розбещеність; що найкраще тлумачать і застосовують закони люди, чиї інтереси і здібності спрямовані на те, щоб їх перекручувати та заплутувати або нехтувати ними”.
А) гумор; В) іронія;
Б) сатира; Г) сарказм.
4. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:
А) крислатих і не крислатих капелюхів; В) широких і вузьких ременів;
Б) високих і низьких підборів; Г) монархістів і республіканців.
5. Дух бунтарства притаманний твору:
А) “Вільшаний король” Й. В. Гете;
Б) “Травнева пісня” Й. В. Гете;
В) Ф. Шиллера “До радості”;
Г) “Прометей” Й. В. Гете.
6. Засудження тиранії та самодержавства, уславлення самопожертви та сили духу у боротьбі з деспотичною владою - така ідея твору ...
А) "Прометей"
Б) "Вільшаний король"
В) "Травнева пісня".
7. Світи, що протиставляються у творі Гете “Вільшаний король”:
А) реалістичний і фантастичний;
Б) вищий світ і світ простих людей;
В) красиве й потворне;
Г) світ песимістів та оптимістів.
8. Вільшаний король у Й. Гете є уособленням:
А) ворогів держави;
Б) чаклунства;
В) дитячої казки;
Г) темних сил природи.
9. Установіть відповідність між творами та їхніми темами:
1) “Вільшаний король” Й. В. Гете;
2) “До радості” Ф. Шиллера;
3) “Прометей” Й. В. Гете;
4) “Травнева пісня” Й. В. Гете.
А) Шлях людства до щастя;
Б) природа і кохання;
В) протиборство людини та природи;
Г) становлення особистості;
Д) протистояння між богом і титаном.
10. Ода “До радості” Ф. Шиллера стала Гімном Євросоюзу:
А) тому, що радо вітає веселих і дотепних людей;
Б) на честь Л. ван Бетховена;
В) тому, що закликає до єднання людей на основі добра й справедливості;
Г) для вшанування батьківщини Ф. Шиллера.
ІІІ рівень (3 бали)
1. Які два мотиви звучать у поезії “Травнева пісня”? (Замилування весняною природою і щасливі любовні переживання.)
2. Схарактеризуйте образ головний героя роману Дж. Свіфта “Мандри Гуллівера”.
IV рівень (3 бали)
Виконайте одне із поданих завдань.
Контрольна робота за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість
Дж. Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера»
ІІ варіант
І-ІІ рівні (6 балів: 0,6 б. за правильну відповідь)
1. Для доби Просвітництва характерні:
а) надання переваги розуму; в) довіра до інтуїції, містики;
б) моралі; г) повне підпорядкування релігії.
2. Представниками літератури Просвітництва не є:
а) Ф. Шиллер; в) Сервантес;
б) ДЖ. Свіфт; г) Й. В. Гете.
3. За наведеною цитатою визначте, який засіб комічного використано у творі “Мандри Гуллівера” Дж. Свіфта: “Маллі Аллі Г’ю, могутній імператор Ліліпутії, окраса й пострах всесвіту, чиї володіння простягаються на п’ять тисяч блестрагів… і сягають краю землі; владар над усіма владарями; найвищий з усіх синів людських; той, що ногами спирається на центр землі, а головою торкається сонця; досить йому лише поворухнути пальцем, і у всіх монархів підгинаються коліна.”.
а) гумор; в) іронія;
б) сатира; г) гіпербола.
4. Боротьба в Ліліпутії точилася між прихильниками:
А) ісламу та буддизму; В) язичництва і християнства;
Б) католицизму і протестантизму; Г)високих і низьких підборів .
5. У поезії, що стала гімном Європейського Союзу, ключовими словами є:
а) боротьба, перемога; в) єднання, радість;
б) змагання, слава; г) пісня, веселощі.
6. Головна просвітницька ідея оди “До радості” Ф. Шиллера полягає у :
а) зверненні до розуму як головного чинника прогресу;
б) прославлянні оптимізму, гумору, всього радісного;
в) заклику до загальної освіти;
г) заклику до об’єднання людства.
7. У творі Й. В. Гете “Прометей” найвиразніше звучать:
А) богоборчі мотиви;
Б) мотив відданого служіння людям;
В) мотив запобігання перед сильними світу цього;
Г) мотив засудження корисливості.
8. У творі Й. В. Гете “Прометей” протиставлено образи:
а) Добра та Зла; в) Сили та Влади;
б) Прометея та Зевса; г) Афіни та Венери.
9. Твір Й. В. Гете “Вільшаний король” належить до жанру:
а) балади; в) сонета;
б) оди; г) елегії.
10. Світи, що протиставляються у творі Гете “Вільшаний король”:
А) реалістичний і фантастичний;
Б) вищий світ і світ простих людей;
В) красиве й потворне;
Г) світ песимістів та оптимістів.
ІІІ рівень (3 бали)
1. Продовжте речення.
У поезії “Травнева пісня” розкрито дві теми: …
2. Схарактеризуйте образ Прометея з однойменного твору Й. В. Гете.
IV рівень (3 бали)
Виконайте одне із поданих завдань.