Громадянська освіта, 10 клас
Контроль знань з теми
ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ
Варіант 1
1. Як називається метод вирішення спорів із залученням посередника /посередників?
А – компроміс;
Б – медіація; В – медіана;
Г – переговори.
2. Укажіть твердження, що є забобоном:
А – в селі люди неосвічені;
Б – всі африканські країни нерозвинені; В – не можна нічого передавати через поріг; Г – усі українці люблять борщ.
3. Угода, досягнута за допомогою взаємних поступок, - це …
А – компроміс;
Б – консенсус;
В – переговори; Г – співпраця.
4. Моральна якість, що виявляється у повазі почуттів, інтересів, звичок інших людей, - це … А – інклюзія;
Б – ксенофобія; В – расизм;
Г – толерантність.
5. Розташуйте стадії конфлікту у порядку його розвитку:
А – ескалація;
Б – інцидент; В – кульмінація;
Г – латентна стадія.
6. Укажіть три твердження, що не є стереотипами:
1 – всі іспанці дивляться кориду;
2 – люди, прикуті до інвалідного крісла, не можуть займатися такими видами спорту, як бейсбол;
3 – огрядні люди доброзичливі;
4 – політики – безчесні люди, яким не варто довіряти;
5 – у складі Верховної Ради України більшість становлять чоловіки;
6 – у США налічується понад 10 мільйонів людей з фізичними вадами;
7 – хлопці сміливіші за дівчат.
7. Укажіть форми дискримінації (три варіанти):
1 – булінг;
2 – ейджизм;
3 – інклюзія;
4 – плюралізм;
5 – расизм; 6 – сексизм;
7 – шовінізм.
8. Установіть відповідність між поняттями та їх ознаками:
1 - стереотип |
А – емоційне ставлення, негативна установка |
2 - упередження |
Б – спрощені, схематизовані уявлення про якісь соціальні об’єкти |
3 - забобони |
В – різновид марновірства |
4 - дискримінація |
Г – обмеження або позбавлення прав певної категорії осіб за певними ознаками |
|
Д – процес передачі інформації |
9. Установіть відповідність між позицією тіла людини і її значенням:
1 – втягнута у плечі голова |
А - впевненість |
2 – неширокі рухи руками |
Б - невпевненість |
3 – піднята нижня губа |
В - страх, нервозність, скутість |
4 – широкі рухи руками |
Г – сумнів |
|
Д - точність, потреба у чітких висловлюваннях |
10. Якби вас запросили бути посередником у залагодженні конфлікту, які якості і вміння вам знадобилися б? Складіть перелік із 3-4 позицій. (2 бали)
11. Зіставте і порівняйте поняття «цінності» та «норми». (3 бали) Громадянська освіта, 10 клас
Контроль знань з теми
ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ
Варіант 2
1. Дайте визначення поняттю «стереотип»:
А – негативне або вороже ставлення до якоїсь групи людей, що ґрунтується на узагальненнях і неповній або викривленій інформації; Б – негативні уявлення щодо інших людей чи соціальних груп;
В – процес передачі інформації;
Г – стійкий і спрощений образ чи уявлення про явище, особу чи групу людей.
2. Прямий діалог між конфліктуючими сторонами, спрямований на
вирішення розбіжностей та досягнення згоди – це …
А – компроміс;
Б – консенсус; В – медіація;
Г – переговори.
3. Нетерпимість, неприязне ставлення до когось/чогось чужого, незнайомого
– це …
А – етнофобія;
Б – ксенофобія; В – расизм;
Г – упередження.
4. Процес збільшення суспільної ролі людей, які мають ускладнення психічного або фізичного розвитку, називається …
А – згуртованість;
Б – інклюзія; В – стратифікація; Г – терпимість.
5. Розташуйте етапи переговорного процесу у порядку їх проведення:
А – визначення «порядку денного»;
Б – висування пропозицій; В – прийняття рішення;
Г – прояснення інтересів.
6. Укажіть тактильні елементи комунікації (три варіанти):
1 – дотик;
2 – жест;
3 – міміка;
4 – парамова;
5 – поплескування; 6 – посмішка;
7 – поцілунок.
7. Укажіть три твердження, що не є стереотипами:
1 – більшість воєн у світі було спричинено чоловіками;
2 – більшість людей віком понад 65 років не мають постійної роботи;
3 – все зроблене в Китаї – низької якості;
4 – євреїв більш за все на світі цікавлять гроші;
5 – жінки надто емоційні, щоб їм довіряти відповідальні урядові посади; 6 – люди бідні тому, що ледачі й не хочуть працювати;
7 – уряд України складається здебільшого з чоловіків.
8. Установіть відповідність між поняттями та їх ознаками:
1 - ксенофобія |
А – побоювання і відторгнення чужинців |
2 - антисемітизм |
Б – нетерпиме ставлення до євреїв |
3 - булінг |
В – агресивна та ворожа поведінка однієї людини чи колективу щодо іншої |
4 - толерантність |
Г – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у суспільному житті |
|
Д – моральна якість, ви виявляється у повазі почуттів, інтересів, звичок інших людей |
9. Установіть відповідність між позицією тіла людини і її значенням:
1 – кінчики пальців притиснуті один до одного |
А – впевненість |
2 – піднята нижня губа |
Б - задумливість, спокій |
3 – потирання підборіддя |
В – стриманий гнів |
4 – стискання руки в кулак |
Г – сумнів |
|
Д - точність, потреба у чітких висловлюваннях |
10. Чим, як на вас, є компроміс у конфлікті – проявом мудрості чи свідченням боягузтва? Поясніть свою думку. (2 бали)
11. Порівняйте поняття «позитивна толерантність» і «негативна толерантність». Наведіть приклади. (3 бали)