Тест "Синтаксис і пунктуація. Головні члени речення"

Про матеріал
Даний матеріал стане в нагоді для підготовки учнів 8 класів до контрольної роботи з теми «Синтаксис і пунктуація. Головні члени речення».
Перегляд файлу

                                                     Самостійна робота

                     Синтаксис і пунктуація. Головні члени речення

1. Граматичний зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А  Пам’ятайте: відвідувати стоматолога слід не рідше ніж двічі на рік.                                                                                   Б  Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.                                                                                                    В  Поступ від недосконалих до довершених технологій забирає не одне десятиріччя.                                                   Г  Видавці звернули увагу на те, що історії про Гаррі Поттера цікавлять не лише дітей.

2. Позначте речення зі складеним іменним присудком                                                                                               А Земля почала зеленіти тендітною травою.                                                                                                                              Б Буду я навчатися мови золотої у трави - веснянки, у гори крутої.                                                                                         В  Почав жевріти схід сонця.                                                                                                                                                  Г  Без води й борщу не звариш.                                                                                                                                                         Д Він завжди лишався непомітним.

3. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком                                                                                                  А Я готовий відповідати за тебе як твій громадянин.                                                                                                      Б Надія не могла лишатися байдужою.                                                                                                                             В Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну.                                                                                                              Г Буду мріяти й жити на крилах надій.                                                                                                                                                 Д Будуть груди пекти ті залишені в полі гранати, те покиддя  війни на грузьких слідах череди.

4. Іменну частину складеного присудка виражено прикметником у реченні                                                                   А У містах земля одягнена в камінь і залізо.                                                                                                                             Б Гомоніти з великим начальством було для мене великою втіхою.                                                                                                     В У справедливих армій доля завжди прекрасна.                                                                                                                   Г На гіллі рясному цвіт немов сніжинки.                                                                                                                                            Д Горобці в піску сипкому – ніби діти у ставку.

5. Підмет виражено неозначеною формою дієслова в реченні                                                                                      А Ми нічого спинити не в силі.                                                                                                                                          Б Потрапити в той дім було для нас усмішкою дитячої фортуни.                                                                                                                 В Стати хліборобом радили мені стати з дитинства.                                                                                                      Г Визволені не можуть забути своїх визволителів.

 6.  Відредагуйте речення.

1. Олег і Богдан дивився футбол. 2. Попереду виднілися чи то ліс, чи то гай.3.Завдання можуть виконати Олена або Сергій.

7.  Спишіть, вибираючи форму узгодження присудка з однорідними підметами.

1. Іноді глибоку тишу (порушує/ють) стукіт дятла чи шерех збитої білкою кедрової шишки.  2 Івась і Грицько (йшли, йшов) по боках і (доглядав/ли ) овечат.  3. І (пливе/уть) тоненькими, поплутаними струмочками не то думка, не то мрія. 4. Життя і мрія в згоді не (буває/ють) і вічно борються. 5. І (відчували/ав) грек і печеніг відлуння кроків князя Святослава. 6. Закарпатську низовину (перетинає/ють)  річка Тиса і чимало її правих притоків. 

8.Спишіть, дібравши присудок.

1. До приходу автобуса в мене (лишалося, лишилися) десять хвилин. 2. Шість класів (було, були) його очною освітою. 3. Більшість дворової челяді (подалося, подалася) геть –– на вільний хліб, до землі або й до міста. 4. Решта квитків на денну виставу (щезла, щезли) з каси. 5. І тепер сила – силенна вудіїв (сиди, сидять) по березі, а я дома. 6. Невеликії три літа марно (пролетіли, пролетіло).

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку