Тест "Складнопідрядне речення"

Про матеріал
Мета цього тесту - визначенння рівня знань та вмінь учнів з теми " Складнопідрядне речення".
Перегляд файлу

Тестові завдання

9 клас

Складнопідрядні речення

1. Позначити складнопідрядне речення:

А Десь із туману, з прозорої хмари дивиться давня Вкраїна.

Б І дихає ягня на пальчики рожеві, і крихітний Ісус всміхається уві сні.

В Діалект, а ми його надишем міццю духу і огнем любови…

Г Я ридаю, як згадаю діла незабуті дідів наших.

 2. Позначити речення, у якому засобом зв’язку між підрядними частинами є сполучник:

 А Землю, що крила дала мені, довічно буду любить.

 Б Іронія-блискавка ума, котра освітить всі глибини смислу.

 В Як будеш так розношувати душу, вона, гляди із совісті спаде.

 Г Хай буде так, як я тобі велю.

 3. Установити відповідність між складнопідрядними реченнями та їхніми видами:

 1 Ти нам шлях показала, який під зірницями блиска.

2 Може, й тобі, моя панно, колись доведеться згадать тую конвалію, як щастя минеться.

3 Усе шукаю точних слів для книжки, щоб душі зачаровувать могли.

 4 Знаєш ти, що таке Батьківщина?

 

А з підрядним означальним

Б з підрядним мети

В з підрядним умови

Г з підрядним часу

Д з підрядним з’ясувальним

4. Підрядну порівняльну частину містить речення:

А Що вдіє раб, принижений, нещасний, як буде проповідь читать своїм панам.

Б Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі.

В Після того як луг покосять, знову трави ростуть в цвіту.

Г Як не горю, то не живу.

Д Нафіса любила їх, приймаків, як люблять безрідних дітей сусідські жінки.

5. Займенниково-означальними є всі речення, окрім:

А Нехай це зостанеться тайною для того, хто, може, коли випадково читатиме мої записи.

Б Ні, Шевченко свідомо чинив те, до чого прагнув і над чим трудився його великий попередник —Маркіян Шашкевич.

В Хоч крок новий зроби до того, в чім бачиш ціль і суть свою.

Г Христина ще недавно відійшла від тих років, коли в найсолодших мріях їй все хотілося кудись летіти.

Д Всупереч надлюдським зусиллям тих, хто намагається гасити вогонь, він наближається.

6. Складнопідрядним є речення:

А Старшого Кайдашевого сина звали Карпом, меншого — Лавріном.

Б За те, що він боровся за свободу, його спалили в мідному бику!

В Під однією горою, коло зеленої левади, в глибокій западині стояла чимала хата Омелька Кайдаша.

Г Широкі рукава закачались до ліктів, з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки.

Д Кайдашеві сини були молоді парубки, обидва високі, рівні станом, обидва довгообразі й русяві, з довгими, тонкими, трошки горбатими носами, з рум’яними губами.

7. Підрядну частину мети містить речення:

А Справжня дружба полягає в тому, щоб бути вимогливим до своїх друзів.

Б Поезії Кобзаря народжені, щоб не вмирати ніколи.

В Важливо, щоб зерно було добірне й живе.

Г Не може бути, щоб його — ніде.

Д Людині треба, щоб її робота залишалася після неї самої жити.

8. Визначити різновид підрядного обставинного речення:

Хай прийдуть до тебе добробут і гідність і сядуть на покуті, щоб зникли сум і скорботи з твоїх темних кутків (О. Довженко).

А способу дії

Б міри і ступеня

В часу

Г мети

Д умови

9. Визначити різновид підрядного обставинного речення:

Мій куліш сам Котовський так їв, що аж за вухами лящало… (М. Стельмах).

А часу

Б умови

В мети

Г міри і ступеня

Д способу дії

10. Установити відповідність:

 Частина речення: Вид підрядного речення:

  1. Людина живе доти, …
  2. Зблиснула у світі фар течія річки
  3. …, то я б з них зробила золоту арфу.
  4. Після дощу розморена земля лежить і слухає

 

А З’ясувальне.

Б Означальне.

В Обставинне умови.

 Г Обставинне допустове.

Д Обставинне часу.

11. Установити відповідність:

 Частина речення:                                         Вид підрядного речення:

1. Розкажи мені ту казку…                                    А Обставинне наслідку.

 2. … так що у вухах дзвенить.                              Б Обставинне причини.

 3. Біля ґанку висадили іриси для того, …            В Обставинне умови.

 4. Прийму твою любов лише тоді, …                   Г Обставинне мети.

                                                                                   Д Означальне.

12. Установити відповідність:

 Частина речення:                                             Вид підрядного речення:

1. … схилилася, бо…                                              А Обставинне наслідку.

 2. …прочитаю, якщо…                                          Б Обставинне способу дії.

 3. …попрацюю, аби…                                           В Обставинне причини.

 4. ударив, так що…                                                Г Обставинне умови.

                                                                                   Д Обставинне мети.

13. Указати речення, в якому необхідно поставити розділовий знак при збігові сполучників (сполучних слів):

А Неприємно, коли п’явка впивається в жижку чи _ коли гавкають на тебе чужі пси або гуска сичить

коло ніг.

Б Був я трохи спочив на селі літом, та _ як вернувся додому та вскочив відразу у всякий клопіт та працю,

так здоров’я і пропало.

В Богдан поставив ринку і _ хоча йому було не до їжі, заглянув у розсохлу від років скриню.

Г Боже, дай мені не щоб мене любили, але _ щоб я інших любив.

14. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

А Не знаю я, що буде після нас, в які природа убереться шати.

Б Зернина, що лягає в ґрунт, не журиться, коли і що з неї виросте.

В Для того, щоб млинець не прилипав до сковороди, треба її змастити маслом.

Г Хто хоче мати друзів, той повинен діяти, не шкодуючи сил і часу.

15. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

А Мені не шкода того, що моє і що я втрачаю…

Б Доки мені Бог сил дасть і доки буду жити, буду робити…

В Є велика різниця між тими, хто розумний і хто інтелектуал.

Г Пройшло немало років, як погас вогонь війни, і вичахли гармати.

16. Позначити складнопідрядне речення з підрядним наслідковим:

А Долиною полилась річечка, наче хто кинув нову синю стрічку на зелену траву.

Б Од квіту вишень стало в світі біло так і чисто так, хоч вікно – навстіжень.

В Де прикрили солдати цю землю грудьми, розквітають травневі сади.

Г Народ захоплений танцем і все звужує коло, так що танцюри мов у криниці.

17. Позначити складнопідрядне речення з підрядним означальним:

А І дивиться місяць на землю, де в цвіті, немов молода у фаті, йде весна.

Б Далеко від степу люди чули, як ночами стугоніла земля.

В Тут повіяло звідти, де вітер було спав.

Г Якби я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно від самоти.

18. Позначити складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним:

А Хто серед трупів ворожих біжить по селу, що вже догорає?

Б А може завтра ти пройдеш ось тут, де вітер пелюстки колише.

В Несу любов свою здалека, яку назавжди я зберіг.

Г Не встигають збагнути сини, що матері не вічні.

19. Установити відповідність між реченням і сполучником (сполучним словом), пропущених у них.

 1. Що;                            А Спинюся я і довго буду слухать,… бродить серпень по землі моїй.

 2. як;                              Б І прийде той,…образ я носила з піснями вкупі серденьку моєму.

 3. чий;                            В Піди туди,… кличе серце і обов’язок.

 4. щоб.                           Г Пташки,…влітку так співали, у ірій вже поодлітали.

                                        Д …жить, ні в кого права не питаюсь.

20. Складне речення з підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів   продовження речення         У дарив грім … витрати:

А коли сонце заховалося за хмару.

Б хоча негоди прогноз не обіцяв.

В так що птахи вмить розлетілися.

Г що аж шибки затряслися в домі.

Д якого ой як чекали в таку посуху.

21. Складне речення з підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли випікають паску      поставити на місці пропуску в реченні:

А Я дуже люблю день, … .

Б Відчуття свята посилюється, … .

В Нагадай час, … .

Г Речення … неускладнене.

Д Завжди збираємося того вечора.

22. Складне речення з підрядним обставинним причини утвориться, якщо частину не можу писати  віршів поставити на місці пропуску в реченні:

А Коли наступає темна ніч … .

Б … адже Муза від мене далеко.

В … у яких немає душі й ритму.

Г Якщо немає натхнення … .

Д … хоч як мене не просіть.

23. Складне речення з підрядним місця утвориться, якщо частину де кує зозуля поставити на місці  пропуску в реченні:

А У гаю, … , свято весни вповні.

Б Чекай мене біля ставу, … .

В У тих місцях пісні, … , ліризм посилюється.

Г Виглядатиму тебе, … .

Д Вислів … є двоскладним реченням.

24. Складне речення з підрядним мети утвориться, якщо частину повертаюся додому поставити на місці пропуску в реченні:

А Як тільки велике свято… .

Б … так що готуйте, мамо, вечерю.

В Коли тяжко на душі … .

Г … аби розвіяти сум і тривогу.

Д … бо рідна кличе сторона

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жухевич Надія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Ткаченко Ольга
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
5 січня 2023
Переглядів
2754
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку