Тест. (Т.Г.Шевченко. 9 клас.Самостійна робота. 8 варіантів)

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для 9 класу допоможуть перевірити, як учні засвоїли творчість Т.Г.Шевченка.Завдання вчитель може використовувати під час проведення уроків для навчального тестування,тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час

Перегляд файлу

9 клас

Самостійна робота

1 варіант

1. Поезія «На вічну пам’ять Котляревському»  починається описом:

а) краси природи рідного краю;

б) святкування Великодня;

в) портрета І. Котляревського;

г) петербурзького ранку.

2. Пташиний спів у  поезії «На вічну пам’ять Котляревському»   на калині залюбки слухали:

а) молодята, що кохалися ввечері біля річки;

б) селяни, які йшли на панщину;

в) багаті люди;

г) розбійники.

3. На початку твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...») поет описав:

а) страждання дівчини;

б) портрет героїні;

в) зовнішність чорнявого;

г) повсякденну роботу молодиці.

4. Героїня твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...»)  «нудиться світом», як:

а) людина, що втратила фізичне здоров’я;

б) особистість, яку не сприйняло суспільство;

в) пташка без волі;

г) жебрак серед багатіїв.

5. Лілея з однойменної балади  воскресла після смерті і тим самим:

а) довела, що є сильною істотою;

б) прагнула підтвердити свою зверхність над злом і жорстокістю;

в) розвеселила гай;

г) відродила віру, надію і любов.

6. З яким питанням наприкінці балади ,,Лілея" звернулася квітка до «братика»?

а) «Для чого мені веселити людей, які завдали мені багато шкоди?»;

б) «Чи маю я право бути пошанованою після стількох принижень і знущань?»;

в) «Чому милосердний, святий Боже, не захистив мене і мою матінку?»;

г) «Як мені жити далі, залишившись самою-самісенькою сиротою?».

7. Дівчина з балади ,,Причинна"  «сумує, воркує, білим світом нудить», наче:

а) ластівка; б) синичка; в) голубка; г) солов’їха.

8.  Русалки балади,,Причинна"   знову поверталися до води, коли:

а) загавкав собака;

б) піднявся вітер і розпочався дощ;

в) закукурікали півні;

г) закувала зозуленька.

9. Які тропи використано в цьому уривку Широкий Дніпр не гомонить, / Розбивши вітер чорні хмари, / Ліг біля моря одпочить?

а) Епітет і метафору;

б) метафору та алегорію;

в) алегорію та порівняння;

г) порівняння та гіперболу.

10. Три пташки з твору ,,Великий льох" летіли, минаючи:

а) Черкаси; б) Умань; в) Суботів; г) Чигирин.

11. За яких умов душі людські могли потрапити до раю у творі ,,Великий льох"? Коли:

а) їх Бог простить;

б) москаль розкопає льох і все з нього забере;

в) вони не чинитимуть лихої справи;

г) позбавляться шкідливих звичок.

12. Поет сумує у поезії  «Чигрине, Чигрине» через те, що у Чигирина гине його:

а) слава святая;

б) традиції і віра;

 в) квітуча земля;

г) талановиті сини й дочки.

 

9 клас

Самостійна робота

2 варіант

1. Т. Шевченко у поезії «На вічну пам’ять Котляревському»   співчуває:

а) дівчині, яка втратила коханого;

б) сироті, який вдосвіта підводився працювати;

в) всім тим, хто постраждав від зазіхань злодія;

г) напівголодним солдатам.

2. Солов’їне тьохкання у поезії «На вічну пам’ять Котляревському»    «дрібне та рівне», наче:

а) гармонія в душі знедоленого; б) гімн коханню; в) благання до Бога; г) музика життя.

3. Молодиці твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...»)  не потрібна її краса, бо вона вважає, що втратила:

а) можливість виявити себе у мистецтві;

б) власну долю;

в) все, що було в житті;

г) віру, надію і любов.

4. Т. Шевченко у  творі  «Думка» («Нащо мені чорні брови...»)   порівнює дівчину з:

а) жайворонком; б) соловейком; в) голубкою; г) самотньою берізкою серед поля широкого.

5. Якої шкоди завдали люди багатію з балади ,,Лілея", коли той «поїхав десь далеко»? Вони йому:

а) припинили сплачувати податки і постійно грабувати його маєток;

б) спалили будинок;

в) покалічили худобу;

г) знищили озимину на панських землях;

6. Як познущалися селяни з балади ,,Лілея" з панської сироти? Вони:

а) над нею вчинили самосуд;

б) зацькували її прокльонами;

в) примусили привселюдно вибачатися;

г) ледве не втопили дівчину в річці.

7. «Причинна» споріднюється з фантастикою фольклорною, народною, яку так майстерно ще до Т. Шевченка використав у своїй творчості:

а) Г. Квітка-Основ’яненко; б) П. Гулак-Артемовський; в) М. Шашкевич; г) М. Гоголь.

8. За народною уявою, русалки — це дівчата або жінки, які:

а) не дотримувалися заповідей Бога;

б) були прокляті матерями;

в) під час купання втопилися;

г) зрадили чоловіків.

9. Міфічні істоти вилізали вночі з Дніпра не берег у баладі «Причинна»  , щоб:

а) згадати своє життя, коли вони були людьми;

б) погрітися під місячним сяйвом;

в) зустрітися з ворожкою;

г) побачити і залоскотати козака.

10. Старцем малосилим Т. Шевченко у творі «Чигрине, Чигрине» називає:

а) Дніпро; б) Чигирин; в) кобзаря; г) холодного вітра.

11. З яким ворогом боролися українці у творі «Чигрине, Чигрине»?

а) Ляхами; б) татарами; в) половцями; г) німцями.

12. Козацтво у творі «Чигрине, Чигрине»  , виявляючи неабияку мужність, «шаблями скородили»:

а) Дніпро, що поступово висихав;

б) ниви, де відбувалася боротьба з ворогом;

в) землі турецько-татарські;

г) Чорне море.

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

3 варіант

1. Яку кару обіцяє поет у поезії «На вічну пам’ять Котляревському»   злодію?

а) Це буде селянський самосуд;

б) його знищить козацтво;

в) справедливу, що чинить Всевишній;

г) самопозбавлення життя.

2. Ватагою пройдисвітів у поезії «На вічну пам’ять Котляревському»   Тарас Григорович називає:

а) рутульців; б) богів; в) троянців; г) карфагенців.

3. Народ поважає Основ’яненка у творі «До Основ’яненка» за те, що він:

а) міг яскраво відтворити картини природи рідного краю;

б) надавав матеріальну допомогу бідноті;

в) мав співучий голос;

г) із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.

4. Художні засоби, використані поетом у реченні Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось в світі.

а) епітет і анафора; б) повтор і метонімія; в) метафора і гіпербола; г) повтор і метафора.

5. Що є спорідненим у долях поета і його героїні з поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...»)  ?

а) прагнення стати людиною творчою і мислячою;

б) талановитість у малярстві;

в) сирітство;

г) мрія про повалення самодержавства.

6. Додає жалю дівчини з поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...») те, що вона:

а) не отримала на шлюб батьківського благословення;

б) серед своїх людей була як чужа;

в) втратила голос для співу;

г) не виявляла бажання виконувати будь-яку роботу по господарству.

7. Для чого дівчина з балади ,,Причинна" звернулася до ворожки?

а) Намагалася протистояти русалкам;

б) хотіла бути причинною;

в) щоб швидше дочекатися милого;

г) прагнула помститися людям, що ображали її.

8. «За що ж ти караєш її молоду?» — з цим питанням звертається автор у творі ,,Причинна" до:

а) ворожки; б) матінки-русалки; в) чорнобрового молодця; г) Бога.

9. Богданова церква в творі «Стоїть в селі Суботові…» знаходилася:

а) неподалік від центральної площі;

б) біля школи;

в) на високій горі;

г) вздовж шляху на Київ.

10. Москалі в творі «Стоїть в селі Суботові…», розкопуючи льохи Б. Хмельницького, намагалися віднайти:

а) музичні інструменти бандуристів;

б) гетьманські клейноди;

в) гроші;

г) його старовинні сімейні реліквії.

11 . Україну в творі «Стоїть в селі Суботові…»  поет у творі називає:

а) Богдановою; б) сиротою; в) знесиленою від пограбувань; г) святою.

12. Період творчості Т. Шевченка, до якого належить поема «Кавказ»:

а) ранньої; б) «Трьох літ»; в) останніх років; г) «У казематі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

4 варіант

1. І. Котляревського у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» названо:

а) сонцепоклонником; б) вільним вітром; в) батьком; г) тим, хто відродив Трою.

2. На думку Кобзаря, у поезії «На вічну пам’ять Котляревському», видатний полтавчанин увічнив:

а) славу козацьку;

б) звичаї та обряди українців;

в) красу пісень рідного краю;

г) стиль літературного письма.

3. Славу України, на думку Т. Шевченка у творі «До Основ’яненка», містять:

а) кургани; б) пісні українські; в) літописні трактати; г) твори політичного спрямування.

4. Голосною, правдивою, без хитрої мови називає поет у творі «До Основ’яненка»:

а) пісню; б) історію рідного краю; в) козацьку традицію; г) Московщину.

5. Як реагував Королевий цвіт на розповідь Лілеї з балади ,,Лілея" про свої страждання?

а) схилив свою головоньку до личенька квітки;

б) плакав і співчував сестрі;

в) не виявляв будь-яких емоцій;

г) цілував їй рученьки.

6. Чим у сюжеті балади,,Лілея"  є цей уривок: А мене пан / Взяв догодувати. / Я виросла, викохалась / У білих палатах. / Я не знала, що байстря я, / Що його дитина?

а) Ліричним відступом; б) епілогом; в) прологом; г) зав’язкою.

7. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку:А весною, мов на диво, / На мене дивились:

а) гіпербола; б) порівняння; в) метафора; г) алегорія.

8. Що чинять сторонні люди в творі «Стоїть в селі Суботові…»  до України?

а) сміються над нею;

б) продовжують грабувати, як це робили турки-татари;

в) намагаються захистити її від приниження москалями;

г) оспівують у піснях і описують у літописах.

9. У чому полягає справедливість, на яку сподівався Т. Шевченко в творі «Стоїть в селі Суботові…»  ? У тому, що:

а) воскресне воля і падуть кайдани;

б) світ правди засвітить;

в) зрадники і грабіжники рідного краю понесуть тяжке покарання;

г) козацтво прокинеться від глибокого сну.

10. Пріся з твору ,,Великий льох "ще дитиною виростала з:

а) Ю. Хмельницьким;

б) П. Дорошенком;

в) П. Сагайдачним;

г) С. Наливайком.

11. Народне свято у творі ,Великий льох", під час якого дівчина перейшла гетьману шлях з повними відрами:

а) Вербна неділя; б) Покрова; в) Пилипівка; г) Водохреща.

12. Місце «злочину» другої душі з твору ,,Великий льох":

а) Москва; б) Батурин; в) Полтава; г) Переяслав.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

5 варіант

1. Антіп Головатий у творі «До Основ’яненка» — запорозький:

а) хорунжий; б) писар; в) кошовий отаман; г) сотенний.

2. За жанровою особливістю «До Основ’яненка» — це вірш-...:

а) медитація; б) прохання; в) трагедія; г) послання.

3. Художній прийом, який використав поет, починаючи свій твір«Лілея»:

а) гіпербола; б) риторичне запитання; в) звертання; г) анафора.

4. У панських палатах Лілею з однойменного твору  вітали і називали:

а) святою квіткою; б) цвітом краси і духмяності; в) королівною; г) царівною.

5. Сюжет балади «Причинна» містить:

а) один ліричний відступ; б) пролог та епілог; в) два прологи; г) постпозицію.

6. Через що русалки з  балади «Причинна» були небезпечними для людей? Бо ці істоти могли їх:

а) оповити марою; б) налякати; в) перетворити молодь на старців; г) залоскотати до смерті.

7. У чому полягав злочин другої білої пташки з твору ,,Великий льох" ? Вона:

а) спалила поселення;

б) наворожила на мешканців Полтави невиліковну хворобу;

в) напоїла московського коня;

г) отруїла І. Мазепу.

8. Душа другої дівчини з твору ,,Великий льох"  літала над козацькими:

а) ярами і степами; б) могилами; в) поселеннями Січі; г) порогами.

9. Коли цариця Катерина з князями і воєводами їхала Дніпром, мати з дитиною (,,Великий льох"):

а) прогулювалися вздовж берега річки;

б) випасали панську худобу на галявині;

в) перебували на горі в діброві;

г) пили воду біля криниці.

10. Т. Шевченко у творі ,,Великий льох"   називає царицю:

а) небезпечним елементом;

б) лютим ворогом українців;

в) страшною гієною;

г) грішною душею.

11. Перша ворона звинуватила Богдана у творі ,,Великий льох"    у тому, що він:

а) емігрував у Париж;

б) продав викрадений крам злодіям у Києві;

в) сприяв винищенню Батурина;

г) уклав угоду із Росією.

12. Яка прикмета свідчить про те, що «ворони понадувалися»? Бути(,,Великий льох"):

а) рясному дощу; б) неврожаю; в) морозу; г) ранній осені.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

6 варіант

1. Кого мали на увазі очерети у творі «До Основ’яненка», запитуючи у Дніпра про зникнення дітей?

а) Селян-заробітчан; б) козаків; в) сиріт; г) жебраків і кобзарів.

2. На безлюдному степу у творі «До Основ’яненка» можна було побачити тільки:

а) напівзруйновані курені; б) заржавілу зброю; в) могили; г) кістки загиблих.

3. Поезія «Думка» («Нащо мені чорні брови...») написана Т. Шевченком у період, коли він:

а) був пастухом у дядька Павла;

б) навчався в Академії мистецтв;

в) служив козачком у пана Енгельгардта;

г) куховарив в управителя панських маєтків.

4. Страждання молодиці у поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...»)  посилюються через:

а) людську байдужість; б) зневагу батьків до неї; в) зимову негоду; г) солов’їне тьохкання.

5. «Братиком» у баладі «Лілея», якому героїня розповідає про трагедію власного життя, є:

а) могутній дуб; б) розкішний бузок; в) королевий цвіт; г) місячний промінь.

6. Мати героїні з балади «Лілея» до пана виявляла:

а) повагу і чемність;

б) стриманість і байдужість;

в) ненависть і презирство;

г) полум’яну любов і щирість.

7. Описуючи гори Кавказу(,,Кавказ") , поет звертає увагу читача на те, що вони:

а) надто високі; б) засіяні горем; в) дуже старі; г) дивують своєю красою.

8. З питанням «Коли вона прокинеться?» письменник звертається у творі ,,Кавказ"  до:

а) справедливості; б) долі людської; в) свідомості кавказців; г) совісті гнобителів.

9. Народ уславлюватиме бога у творі ,,Кавказ"  у разі, якщо він його:

а) духовно збагачуватиме;

б) захистить і заспокоїть;

в) звільнить від поневолення;

г) шануватиме і прославлятиме у своїх молитвах.

10. Війна — це не тільки смерть «людей муштрованих», але й(,,Кавказ"):

а) голод; б) сльози; в) хвороба; г) розчарування.

11. Поет у творі ,,Кавказ" возвеличує не тільки «лицарів великих», але й:

а) гори Кавказу; б) Бога святого; в) батьків загиблих; г) тогочасну історичну епоху.

12. Характеризуючи правду, Т. Шевченко у творі ,,Кавказ" обурено проголосив, що вона:

а) закута в кайдани; б) кров’ю полита; в) п’яна; г) химерна і підступна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

,,Гайдамаки"

7 варіант

1. Стародавнє місто, яке згадує Т. Шевченко, розпочинаючи поему( розділ «Передмова») :

а) Єгипет; б) Стамбул; в) Вавілон; г) Кафа.

2. Свій твір письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва( розділ «Передмова») :

а) В. Григоровичу; б) К. Брюллову; в) В. Жуковському; г) І. Сошенку.

3. Якої роботи не виконував Ярема у пана?(розділ  «Галайда»)

а) прибирав у хаті; б) косив траву для худоби; в) носив воду; г) годував свійських птахів.

4. Поет, характеризуючи наймита, зазначив, що герой хоч і сирота, але (розділ  «Галайда»):

а) розумний; б) кмітливий і винахідливий; в) багатий; г) має неабиякий талант складати вірші.

5. Жид запевняв конфедератів, що він багатий на( розділ  «Конфедерати»):

а) власну ласку;

б) вміння розвеселити шановне товариство;

в) доброзичливість і шану;

г) фантазію.

6. Лейба порадив ляхам здобути грошей у( розділ  «Конфедерати»):

а) коморі гетьмана; б) костьолі титаря; в) чоловічому монастирі; г) гаю під старим дубом.

7. Прізвище «Галайда», яке було надано М. Залізняком Яремі,  означало:

а) бездомний бурлака; б) байстрюк;  в) щирий розбійник; г) нещасливець.

8. Якої пісні виконував Волох козакам, супроводжуючи їх у військових походах?

а) «А мій батько орендар, чоботар»;

б) «Ой гоп, гопака!»;

в) «Од села до села...»;

г) «Гайдамаки, гайдамаки, Залізняк гуляє».

9. У ватазі козаків під керівництвом М. Залізняка Ярему найбільше вразила:

а) страшна пожежа під час бою;

б) гостинність і повага гайдамаків до нього;

в) звістка про викрадення ляхами Оксани;

г) думка отамана про ймовірну поразку гайдамаків під Черкасами.

10. Ховаючись у лісі, конфедерати(розділ  «Гупалівщина»):

а) намагалися протистояти козакам;

б) охороняли скарб;

в) утримували в полоні Оксану і багатьох слов’ян;

г) дрижали від жаху.

11. Гупалівщина — це(розділ  «Гупалівщина»):

а) село Будища, недалеко від Кирилівки;

б) ставок у яру;

в) невеликий ліс біля озера;

г) давня споруда з каменю.

12. Якої пісні попросив виконати М. Залізняк Волоха? Про (розділ «Бенкет у Лисянці») :

а) минувшину;

б) лихо, що панувало на Вкраїні;

в) мужність і героїзм козаків;

г) вдовицю-молодицю, як вона журилась.

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

,,Гайдамаки"

8 варіант

1. Ліричний герой поеми буде «Білолицему» ( розділ «Передмова») :

а) розповідати цікаві пригоди з власного життя;

б) сповідувати власні гріхи;

в) писати твори про героїчне минуле;

г) співати думу.

2. Митець не може визначити меж для( розділ «Передмова») :

а) творчих здібностей кобзарів;

б) краю;

в) світла;

г) духовного збагачення кожної віруючої людини.

3. «Вернися до мене, до моєї хати, або хоч приснися... не хочеться спать»,— так спрямоване звернення Яреми, до(розділ  «Галайда»):

а) власної долі; б) чорнобривої красуні; в) щасливої зіроньки; г) любої матінки.

4. За наказом жида, Галайда вирушив(розділ  «Галайда»):

а) у ліс по дрова;

б) ремонтувати човни на узбережжі річки;

в) на поле жито жати;

г) у Вільшану.

5. Про що співав Ярема, перебуваючи ввечері «попід гаєм» (розділ  «Титар»)?

а) Красу зоряного неба;

б) нещасливе власне життя;

в) свою невимовну любов до коханої;

г) ймовірність перемоги козаків у боротьбі з ляхами.

6. Визначте художні засоби в уривку: Зорі сяють серед неба, / Горить білолиций, / Верба слуха соловейка, / Дивиться в криницю:

а) анафора і гіпербола; б) порівняння і метонімія; в) синекдоха й оксиморон; г) метафора й епітет.

7. Перебуваючи у неволі, героїня( розділ «Лебедин»):

а) ладна була погубити себе;

б) повсякчас протистояла жорстокості і приниженню;

в) згадувала власне минуле;

г) вимолювала свої гріхи.

8. Після вінчання з Оксаною, Ярема залишив кохану, бо( розділ «Лебедин»):

а) необхідно було негайно надати допомогу хворому Волоху;

б) ляхи знову оточили Лисянку;

в) вирушив у похід на Уманщину;

г) на цьому наполягав І. Гонта.

9. Щирою дитиною Ярема є для(розділ «Гонта в Умані»):

а) всього козацтва; б) матінки-України; в) І. Гонти; г) М. Залізняка.

10. Хто з героїв твору запропонував І. Гонті зарізати своїх дітей(розділ «Гонта в Умані»):

а) гайдамаки; б) Лейба; в) ксьондз-єзуїт; г) дружина ватажка.

11. До кого звертався поет із запитанням: Коли-то у вас буде / Того добра, що маєте  (розділ «Гонта в Умані»)?

а) Пращурів; б) людей; в) осиротілих дітей; г) козаків.

12. Те, що трапилося в Умані, Т. Шевченко ототожнив з подіями в(розділ «Гонта в Умані»):

а) Москві; б) Вавілоні; в) Трої; г) Чигирині.

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

,,Гайдамаки"

9  варіант

1. Звертаючись до гайдамаків, поет пропонує їм( розділ«Передмова») :

а) вирушити на пошуки долі;

б) згадати славне минуле;

в) осмислити власну життєву мету;

г) згадати козацькі літописи.

2. Про кого Т. Шевченко зазначив, що вони на бенкеті, наче на раді( розділ«Передмова») :

а) гетьманів; б) сотників; в) панів; г) отаманів.

3. Хазяїн Галайди завідував(розділ  «Галайда»):

а) корчмою; б) хлібопекарнею; в) продуктовою лавкою; г) театром.

4. Зустрівшись на побаченні з Оксаною, Галайда мріяв, як він з коханою (розділ  «Титар»):

а) буде щасливо жити;

б) не наймитуватимуть у панів;

в) вирушать у подорож славетними шляхами гайдамаччини;

г) ніколи не горюватимуть.

5. Народний ватажок, про якого Ярема згадував у пісні(розділ  «Титар»):

а) П. Конашевич-Сагайдачний; б) С. Зборовський; в) І. Підкова; г) С. Наливайко.

6. Уперше зустрівшись із козацьким отаманом, сирота стояв перед ним, мов перед:

а) Богом; б) суддею; в) польським королем; г) паном.

7. За мужність Яреми під час битви козацький ватажок схвально промовив герою: «Будеш...»:

 а) справжнім отаманом;

б) «зватися сином України»;

в) «в раю есаулом»;

г) «увіковічений славою нашим майбутнім».

8. Яку посаду отримав малий гайдамака від М. Залізняка(розділ  «Гупалівщина») ?

а) дозвіл на перебування з дорослим козацтвом;

б) шаблю з дамаської сталі;

в) дукачик;

г) вороного коня.

9. З чим порівнювали козаки ляхів, коли побачили ворога у лісі(розділ  «Гупалівщина»):

а) зграєю вовків; б) гнилобокими грушами; в) тухлою рибою; г) отруйними грибами.

10. Хто є виконавцем пісні «На городі пастернак, пастернак» (розділ «Бенкет у Лисянці»)?

а) І. Гонта; б) М. Залізняк; в) Волох; г) Ярема.

11. Петелькою свинячою І. Гонта називав(розділ «Бенкет у Лисянці»):

а) ляха-зрадника; б) хворого козака; в) Лейбу; г) найстарішого гайдамаку.

12. На думку Оксани, бог її карав за те, що ( розділ «Лебедин») :

а) вона зрадила вірі християнській;

б) прагнула вийти заміж за Ярему-багатія, а не «голого»;

в) полюбила сироту і молилася не за страченого батька, а за коханого;

г) упродовж тривалого часу не відвідувала службу в церкві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Самостійна робота

,,Гайдамаки"

10  варіант

1. Ляхи у поемі порівнюються із(розділ  «Інтродукція»):

а) жорстокими псами; б) вельможною панею; в) чорними воронами; г) смердючим болотом.

2. Король Польщі, який хотів шляхтичам добра, «як дітям мати» (розділ  «Інтродукція»):

а) Сигізмунд-Август; б) Генріх Валуа; в) Станіслав Понятовський; г) Стефан Баторій.

3. Потрапивши до жида через зламані двері, конфедерати наполегливо розпитували його про( розділ  «Конфедерати»):

а) дочку; б) Ярему; в) шлях до Умані; г) тих, хто цурався католицької віри.

4. Добре підпивши, ляхи примусили Лейбу ( розділ  «Конфедерати»):

а) танцювати гопака; б) співати літаню; в) організувати музикантів; г) декламувати вірша.

5. На думку Т. Шевченка, Чигирин будували( розділ  «Свято в Чигирині»):

а) солдати царської армії; б) полонені турки і татари; в) гетьмани; г) люди різних національностей.

6. Кого козаки так характеризують: «Мудра голова сидить собі в хуторі, ніби не знає нічого, а дивишся — скрізь...» ( розділ  «Свято в Чигирині»)?

а) Б. Хмельницького; б) М. Залізняка; в) І. Гонту; г) А. Головатого.

7. Назва пісні, яку виконував Волох гайдамакам перед повстанням( розділ  «Свято в Чигирині»):

а) «Ой Дніпре, мій, Дніпре...»;

б) «Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали»;

в) «Літа орел, літа сизий»;

г) «У гаю, гаю вітру немає».

8. Насправді ж війська І. Гонти і М. Залізняка з’єдналися не у Лисянці, а під(розділ «Бенкет у Лисянці»):

а) Черкасами; б) Уманню; в) Будищами; г) Жовтими Водами.

9. Визволивши Оксану з неволі, Ярема відвіз її до Лебедина, бо там (розділ «Бенкет у Лисянці»):

а) був жіночий монастир;

б) жили родичі коханої;

в) вона мала можливість і працювати, і відпочивати; 

г) він здобув нове помешкання.

10. «Ісая, ликуй!» — це пісня, яка виконувалася( розділ «Лебедин»):

а) з нагоди великого християнського свята;

б) козаками, коли ті вирушали у військовий похід;

в) черницею над хворою Оксаною;

г) під час вінчання.

11. До кого звертався поет із запитанням: Коли-то у вас буде / Того добра, що маєте  (розділ «Гонта в Умані»)?

а) Пращурів; б) людей; в) осиротілих дітей; г) козаків.

12. Те, що трапилося в Умані, Т. Шевченко ототожнив з подіями в(розділ «Гонта в Умані»):

а) Москві; б) Вавілоні; в) Трої; г) Чигирині.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

а

в

б

в

в

а

в

в

а

в

б

а

2

б

в

б

в

б

а

г

в

б

в

а

б

3

г

в

в

г

в

б

в

г

в

в

б

б

4

в

а

б

а

а

г

б

а

б

а

в

б

5

в

г

б

г

б

г

в

а

в

б

б

в

6

б

в

б

а

в

в

б

а

в

б

а

в

7

в

а

б

в

а

б

а

г

в

б

в

г

8

г

б

а

г

в

г

а

в

г

в

б

в

9

а

г

а

а

г

г

в

в

б

в

в

в

10

б

в

а

в

в

г

в

б

а

г

б

в

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ніколенко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. kobrin Igor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2018
Переглядів
18855
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку