Тестові завдання з української мови для 9 класу допоможуть перевірити, як учні засвоїли творчість Т.Г.Шевченка.Завдання вчитель може використовувати під час проведення уроків для навчального тестування,тематичних контрольних робіт, а також для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час
9 клас
Самостійна робота
1 варіант
1. Поезія «На вічну пам’ять Котляревському» починається описом:
а) краси природи рідного краю;
б) святкування Великодня;
в) портрета І. Котляревського;
г) петербурзького ранку.
2. Пташиний спів у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» на калині залюбки слухали:
а) молодята, що кохалися ввечері біля річки;
б) селяни, які йшли на панщину;
в) багаті люди;
г) розбійники.
3. На початку твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...») поет описав:
а) страждання дівчини;
б) портрет героїні;
в) зовнішність чорнявого;
г) повсякденну роботу молодиці.
4. Героїня твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...») «нудиться світом», як:
а) людина, що втратила фізичне здоров’я;
б) особистість, яку не сприйняло суспільство;
в) пташка без волі;
г) жебрак серед багатіїв.
5. Лілея з однойменної балади воскресла після смерті і тим самим:
а) довела, що є сильною істотою;
б) прагнула підтвердити свою зверхність над злом і жорстокістю;
в) розвеселила гай;
г) відродила віру, надію і любов.
6. З яким питанням наприкінці балади ,,Лілея" звернулася квітка до «братика»?
а) «Для чого мені веселити людей, які завдали мені багато шкоди?»;
б) «Чи маю я право бути пошанованою після стількох принижень і знущань?»;
в) «Чому милосердний, святий Боже, не захистив мене і мою матінку?»;
г) «Як мені жити далі, залишившись самою-самісенькою сиротою?».
7. Дівчина з балади ,,Причинна" «сумує, воркує, білим світом нудить», наче:
а) ластівка; б) синичка; в) голубка; г) солов’їха.
8. Русалки балади,,Причинна" знову поверталися до води, коли:
а) загавкав собака;
б) піднявся вітер і розпочався дощ;
в) закукурікали півні;
г) закувала зозуленька.
9. Які тропи використано в цьому уривку Широкий Дніпр не гомонить, / Розбивши вітер чорні хмари, / Ліг біля моря одпочить?
а) Епітет і метафору;
б) метафору та алегорію;
в) алегорію та порівняння;
г) порівняння та гіперболу.
10. Три пташки з твору ,,Великий льох" летіли, минаючи:
а) Черкаси; б) Умань; в) Суботів; г) Чигирин.
11. За яких умов душі людські могли потрапити до раю у творі ,,Великий льох"? Коли:
а) їх Бог простить;
б) москаль розкопає льох і все з нього забере;
в) вони не чинитимуть лихої справи;
г) позбавляться шкідливих звичок.
12. Поет сумує у поезії «Чигрине, Чигрине» через те, що у Чигирина гине його:
а) слава святая;
б) традиції і віра;
в) квітуча земля;
г) талановиті сини й дочки.
9 клас
Самостійна робота
2 варіант
1. Т. Шевченко у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» співчуває:
а) дівчині, яка втратила коханого;
б) сироті, який вдосвіта підводився працювати;
в) всім тим, хто постраждав від зазіхань злодія;
г) напівголодним солдатам.
2. Солов’їне тьохкання у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» «дрібне та рівне», наче:
а) гармонія в душі знедоленого; б) гімн коханню; в) благання до Бога; г) музика життя.
3. Молодиці твору «Думка» («Нащо мені чорні брови...») не потрібна її краса, бо вона вважає, що втратила:
а) можливість виявити себе у мистецтві;
б) власну долю;
в) все, що було в житті;
г) віру, надію і любов.
4. Т. Шевченко у творі «Думка» («Нащо мені чорні брови...») порівнює дівчину з:
а) жайворонком; б) соловейком; в) голубкою; г) самотньою берізкою серед поля широкого.
5. Якої шкоди завдали люди багатію з балади ,,Лілея", коли той «поїхав десь далеко»? Вони йому:
а) припинили сплачувати податки і постійно грабувати його маєток;
б) спалили будинок;
в) покалічили худобу;
г) знищили озимину на панських землях;
6. Як познущалися селяни з балади ,,Лілея" з панської сироти? Вони:
а) над нею вчинили самосуд;
б) зацькували її прокльонами;
в) примусили привселюдно вибачатися;
г) ледве не втопили дівчину в річці.
7. «Причинна» споріднюється з фантастикою фольклорною, народною, яку так майстерно ще до Т. Шевченка використав у своїй творчості:
а) Г. Квітка-Основ’яненко; б) П. Гулак-Артемовський; в) М. Шашкевич; г) М. Гоголь.
8. За народною уявою, русалки — це дівчата або жінки, які:
а) не дотримувалися заповідей Бога;
б) були прокляті матерями;
в) під час купання втопилися;
г) зрадили чоловіків.
9. Міфічні істоти вилізали вночі з Дніпра не берег у баладі «Причинна» , щоб:
а) згадати своє життя, коли вони були людьми;
б) погрітися під місячним сяйвом;
в) зустрітися з ворожкою;
г) побачити і залоскотати козака.
10. Старцем малосилим Т. Шевченко у творі «Чигрине, Чигрине» називає:
а) Дніпро; б) Чигирин; в) кобзаря; г) холодного вітра.
11. З яким ворогом боролися українці у творі «Чигрине, Чигрине»?
а) Ляхами; б) татарами; в) половцями; г) німцями.
12. Козацтво у творі «Чигрине, Чигрине» , виявляючи неабияку мужність, «шаблями скородили»:
а) Дніпро, що поступово висихав;
б) ниви, де відбувалася боротьба з ворогом;
в) землі турецько-татарські;
г) Чорне море.
9 клас
Самостійна робота
3 варіант
1. Яку кару обіцяє поет у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» злодію?
а) Це буде селянський самосуд;
б) його знищить козацтво;
в) справедливу, що чинить Всевишній;
г) самопозбавлення життя.
2. Ватагою пройдисвітів у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» Тарас Григорович називає:
а) рутульців; б) богів; в) троянців; г) карфагенців.
3. Народ поважає Основ’яненка у творі «До Основ’яненка» за те, що він:
а) міг яскраво відтворити картини природи рідного краю;
б) надавав матеріальну допомогу бідноті;
в) мав співучий голос;
г) із захопленням розповідав цікаві пригоди і бувальщини.
4. Художні засоби, використані поетом у реченні Слава не поляже, / Не поляже, а розкаже, / Що діялось в світі.
а) епітет і анафора; б) повтор і метонімія; в) метафора і гіпербола; г) повтор і метафора.
5. Що є спорідненим у долях поета і його героїні з поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...») ?
а) прагнення стати людиною творчою і мислячою;
б) талановитість у малярстві;
в) сирітство;
г) мрія про повалення самодержавства.
6. Додає жалю дівчини з поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...») те, що вона:
а) не отримала на шлюб батьківського благословення;
б) серед своїх людей була як чужа;
в) втратила голос для співу;
г) не виявляла бажання виконувати будь-яку роботу по господарству.
7. Для чого дівчина з балади ,,Причинна" звернулася до ворожки?
а) Намагалася протистояти русалкам;
б) хотіла бути причинною;
в) щоб швидше дочекатися милого;
г) прагнула помститися людям, що ображали її.
8. «За що ж ти караєш її молоду?» — з цим питанням звертається автор у творі ,,Причинна" до:
а) ворожки; б) матінки-русалки; в) чорнобрового молодця; г) Бога.
9. Богданова церква в творі «Стоїть в селі Суботові…» знаходилася:
а) неподалік від центральної площі;
б) біля школи;
в) на високій горі;
г) вздовж шляху на Київ.
10. Москалі в творі «Стоїть в селі Суботові…», розкопуючи льохи Б. Хмельницького, намагалися віднайти:
а) музичні інструменти бандуристів;
б) гетьманські клейноди;
в) гроші;
г) його старовинні сімейні реліквії.
11 . Україну в творі «Стоїть в селі Суботові…» поет у творі називає:
а) Богдановою; б) сиротою; в) знесиленою від пограбувань; г) святою.
12. Період творчості Т. Шевченка, до якого належить поема «Кавказ»:
а) ранньої; б) «Трьох літ»; в) останніх років; г) «У казематі».
9 клас
Самостійна робота
4 варіант
1. І. Котляревського у поезії «На вічну пам’ять Котляревському» названо:
а) сонцепоклонником; б) вільним вітром; в) батьком; г) тим, хто відродив Трою.
2. На думку Кобзаря, у поезії «На вічну пам’ять Котляревському», видатний полтавчанин увічнив:
а) славу козацьку;
б) звичаї та обряди українців;
в) красу пісень рідного краю;
г) стиль літературного письма.
3. Славу України, на думку Т. Шевченка у творі «До Основ’яненка», містять:
а) кургани; б) пісні українські; в) літописні трактати; г) твори політичного спрямування.
4. Голосною, правдивою, без хитрої мови називає поет у творі «До Основ’яненка»:
а) пісню; б) історію рідного краю; в) козацьку традицію; г) Московщину.
5. Як реагував Королевий цвіт на розповідь Лілеї з балади ,,Лілея" про свої страждання?
а) схилив свою головоньку до личенька квітки;
б) плакав і співчував сестрі;
в) не виявляв будь-яких емоцій;
г) цілував їй рученьки.
6. Чим у сюжеті балади,,Лілея" є цей уривок: А мене пан / Взяв догодувати. / Я виросла, викохалась / У білих палатах. / Я не знала, що байстря я, / Що його дитина?
а) Ліричним відступом; б) епілогом; в) прологом; г) зав’язкою.
7. Укажіть троп, яскраво виражений в уривку:А весною, мов на диво, / На мене дивились:
а) гіпербола; б) порівняння; в) метафора; г) алегорія.
8. Що чинять сторонні люди в творі «Стоїть в селі Суботові…» до України?
а) сміються над нею;
б) продовжують грабувати, як це робили турки-татари;
в) намагаються захистити її від приниження москалями;
г) оспівують у піснях і описують у літописах.
9. У чому полягає справедливість, на яку сподівався Т. Шевченко в творі «Стоїть в селі Суботові…» ? У тому, що:
а) воскресне воля і падуть кайдани;
б) світ правди засвітить;
в) зрадники і грабіжники рідного краю понесуть тяжке покарання;
г) козацтво прокинеться від глибокого сну.
10. Пріся з твору ,,Великий льох "ще дитиною виростала з:
а) Ю. Хмельницьким;
б) П. Дорошенком;
в) П. Сагайдачним;
г) С. Наливайком.
11. Народне свято у творі ,Великий льох", під час якого дівчина перейшла гетьману шлях з повними відрами:
а) Вербна неділя; б) Покрова; в) Пилипівка; г) Водохреща.
12. Місце «злочину» другої душі з твору ,,Великий льох":
а) Москва; б) Батурин; в) Полтава; г) Переяслав.
9 клас
Самостійна робота
5 варіант
1. Антіп Головатий у творі «До Основ’яненка» — запорозький:
а) хорунжий; б) писар; в) кошовий отаман; г) сотенний.
2. За жанровою особливістю «До Основ’яненка» — це вірш-...:
а) медитація; б) прохання; в) трагедія; г) послання.
3. Художній прийом, який використав поет, починаючи свій твір«Лілея»:
а) гіпербола; б) риторичне запитання; в) звертання; г) анафора.
4. У панських палатах Лілею з однойменного твору вітали і називали:
а) святою квіткою; б) цвітом краси і духмяності; в) королівною; г) царівною.
5. Сюжет балади «Причинна» містить:
а) один ліричний відступ; б) пролог та епілог; в) два прологи; г) постпозицію.
6. Через що русалки з балади «Причинна» були небезпечними для людей? Бо ці істоти могли їх:
а) оповити марою; б) налякати; в) перетворити молодь на старців; г) залоскотати до смерті.
7. У чому полягав злочин другої білої пташки з твору ,,Великий льох" ? Вона:
а) спалила поселення;
б) наворожила на мешканців Полтави невиліковну хворобу;
в) напоїла московського коня;
г) отруїла І. Мазепу.
8. Душа другої дівчини з твору ,,Великий льох" літала над козацькими:
а) ярами і степами; б) могилами; в) поселеннями Січі; г) порогами.
9. Коли цариця Катерина з князями і воєводами їхала Дніпром, мати з дитиною (,,Великий льох"):
а) прогулювалися вздовж берега річки;
б) випасали панську худобу на галявині;
в) перебували на горі в діброві;
г) пили воду біля криниці.
10. Т. Шевченко у творі ,,Великий льох" називає царицю:
а) небезпечним елементом;
б) лютим ворогом українців;
в) страшною гієною;
г) грішною душею.
11. Перша ворона звинуватила Богдана у творі ,,Великий льох" у тому, що він:
а) емігрував у Париж;
б) продав викрадений крам злодіям у Києві;
в) сприяв винищенню Батурина;
г) уклав угоду із Росією.
12. Яка прикмета свідчить про те, що «ворони понадувалися»? Бути(,,Великий льох"):
а) рясному дощу; б) неврожаю; в) морозу; г) ранній осені.
9 клас
Самостійна робота
6 варіант
1. Кого мали на увазі очерети у творі «До Основ’яненка», запитуючи у Дніпра про зникнення дітей?
а) Селян-заробітчан; б) козаків; в) сиріт; г) жебраків і кобзарів.
2. На безлюдному степу у творі «До Основ’яненка» можна було побачити тільки:
а) напівзруйновані курені; б) заржавілу зброю; в) могили; г) кістки загиблих.
3. Поезія «Думка» («Нащо мені чорні брови...») написана Т. Шевченком у період, коли він:
а) був пастухом у дядька Павла;
б) навчався в Академії мистецтв;
в) служив козачком у пана Енгельгардта;
г) куховарив в управителя панських маєтків.
4. Страждання молодиці у поезії «Думка» («Нащо мені чорні брови...») посилюються через:
а) людську байдужість; б) зневагу батьків до неї; в) зимову негоду; г) солов’їне тьохкання.
5. «Братиком» у баладі «Лілея», якому героїня розповідає про трагедію власного життя, є:
а) могутній дуб; б) розкішний бузок; в) королевий цвіт; г) місячний промінь.
6. Мати героїні з балади «Лілея» до пана виявляла:
а) повагу і чемність;
б) стриманість і байдужість;
в) ненависть і презирство;
г) полум’яну любов і щирість.
7. Описуючи гори Кавказу(,,Кавказ") , поет звертає увагу читача на те, що вони:
а) надто високі; б) засіяні горем; в) дуже старі; г) дивують своєю красою.
8. З питанням «Коли вона прокинеться?» письменник звертається у творі ,,Кавказ" до:
а) справедливості; б) долі людської; в) свідомості кавказців; г) совісті гнобителів.
9. Народ уславлюватиме бога у творі ,,Кавказ" у разі, якщо він його:
а) духовно збагачуватиме;
б) захистить і заспокоїть;
в) звільнить від поневолення;
г) шануватиме і прославлятиме у своїх молитвах.
10. Війна — це не тільки смерть «людей муштрованих», але й(,,Кавказ"):
а) голод; б) сльози; в) хвороба; г) розчарування.
11. Поет у творі ,,Кавказ" возвеличує не тільки «лицарів великих», але й:
а) гори Кавказу; б) Бога святого; в) батьків загиблих; г) тогочасну історичну епоху.
12. Характеризуючи правду, Т. Шевченко у творі ,,Кавказ" обурено проголосив, що вона:
а) закута в кайдани; б) кров’ю полита; в) п’яна; г) химерна і підступна.
9 клас
Самостійна робота
,,Гайдамаки"
7 варіант
1. Стародавнє місто, яке згадує Т. Шевченко, розпочинаючи поему( розділ «Передмова») :
а) Єгипет; б) Стамбул; в) Вавілон; г) Кафа.
2. Свій твір письменник присвятив людині, яка безпосередньо брала участь у його викупі з кріпацтва( розділ «Передмова») :
а) В. Григоровичу; б) К. Брюллову; в) В. Жуковському; г) І. Сошенку.
3. Якої роботи не виконував Ярема у пана?(розділ «Галайда»)
а) прибирав у хаті; б) косив траву для худоби; в) носив воду; г) годував свійських птахів.
4. Поет, характеризуючи наймита, зазначив, що герой хоч і сирота, але (розділ «Галайда»):
а) розумний; б) кмітливий і винахідливий; в) багатий; г) має неабиякий талант складати вірші.
5. Жид запевняв конфедератів, що він багатий на( розділ «Конфедерати»):
а) власну ласку;
б) вміння розвеселити шановне товариство;
в) доброзичливість і шану;
г) фантазію.
6. Лейба порадив ляхам здобути грошей у( розділ «Конфедерати»):
а) коморі гетьмана; б) костьолі титаря; в) чоловічому монастирі; г) гаю під старим дубом.
7. Прізвище «Галайда», яке було надано М. Залізняком Яремі, означало:
а) бездомний бурлака; б) байстрюк; в) щирий розбійник; г) нещасливець.
8. Якої пісні виконував Волох козакам, супроводжуючи їх у військових походах?
а) «А мій батько орендар, чоботар»;
б) «Ой гоп, гопака!»;
в) «Од села до села...»;
г) «Гайдамаки, гайдамаки, Залізняк гуляє».
9. У ватазі козаків під керівництвом М. Залізняка Ярему найбільше вразила:
а) страшна пожежа під час бою;
б) гостинність і повага гайдамаків до нього;
в) звістка про викрадення ляхами Оксани;
г) думка отамана про ймовірну поразку гайдамаків під Черкасами.
10. Ховаючись у лісі, конфедерати(розділ «Гупалівщина»):
а) намагалися протистояти козакам;
б) охороняли скарб;
в) утримували в полоні Оксану і багатьох слов’ян;
г) дрижали від жаху.
11. Гупалівщина — це(розділ «Гупалівщина»):
а) село Будища, недалеко від Кирилівки;
б) ставок у яру;
в) невеликий ліс біля озера;
г) давня споруда з каменю.
12. Якої пісні попросив виконати М. Залізняк Волоха? Про (розділ «Бенкет у Лисянці») :
а) минувшину;
б) лихо, що панувало на Вкраїні;
в) мужність і героїзм козаків;
г) вдовицю-молодицю, як вона журилась.
9 клас
Самостійна робота
,,Гайдамаки"
8 варіант
1. Ліричний герой поеми буде «Білолицему» ( розділ «Передмова») :
а) розповідати цікаві пригоди з власного життя;
б) сповідувати власні гріхи;
в) писати твори про героїчне минуле;
г) співати думу.
2. Митець не може визначити меж для( розділ «Передмова») :
а) творчих здібностей кобзарів;
б) краю;
в) світла;
г) духовного збагачення кожної віруючої людини.
3. «Вернися до мене, до моєї хати, або хоч приснися... не хочеться спать»,— так спрямоване звернення Яреми, до(розділ «Галайда»):
а) власної долі; б) чорнобривої красуні; в) щасливої зіроньки; г) любої матінки.
4. За наказом жида, Галайда вирушив(розділ «Галайда»):
а) у ліс по дрова;
б) ремонтувати човни на узбережжі річки;
в) на поле жито жати;
г) у Вільшану.
5. Про що співав Ярема, перебуваючи ввечері «попід гаєм» (розділ «Титар»)?
а) Красу зоряного неба;
б) нещасливе власне життя;
в) свою невимовну любов до коханої;
г) ймовірність перемоги козаків у боротьбі з ляхами.
6. Визначте художні засоби в уривку: Зорі сяють серед неба, / Горить білолиций, / Верба слуха соловейка, / Дивиться в криницю:
а) анафора і гіпербола; б) порівняння і метонімія; в) синекдоха й оксиморон; г) метафора й епітет.
7. Перебуваючи у неволі, героїня( розділ «Лебедин»):
а) ладна була погубити себе;
б) повсякчас протистояла жорстокості і приниженню;
в) згадувала власне минуле;
г) вимолювала свої гріхи.
8. Після вінчання з Оксаною, Ярема залишив кохану, бо( розділ «Лебедин»):
а) необхідно було негайно надати допомогу хворому Волоху;
б) ляхи знову оточили Лисянку;
в) вирушив у похід на Уманщину;
г) на цьому наполягав І. Гонта.
9. Щирою дитиною Ярема є для(розділ «Гонта в Умані»):
а) всього козацтва; б) матінки-України; в) І. Гонти; г) М. Залізняка.
10. Хто з героїв твору запропонував І. Гонті зарізати своїх дітей(розділ «Гонта в Умані»):
а) гайдамаки; б) Лейба; в) ксьондз-єзуїт; г) дружина ватажка.
11. До кого звертався поет із запитанням: Коли-то у вас буде / Того добра, що маєте (розділ «Гонта в Умані»)?
а) Пращурів; б) людей; в) осиротілих дітей; г) козаків.
12. Те, що трапилося в Умані, Т. Шевченко ототожнив з подіями в(розділ «Гонта в Умані»):
а) Москві; б) Вавілоні; в) Трої; г) Чигирині.
9 клас
Самостійна робота
,,Гайдамаки"
9 варіант
1. Звертаючись до гайдамаків, поет пропонує їм( розділ«Передмова») :
а) вирушити на пошуки долі;
б) згадати славне минуле;
в) осмислити власну життєву мету;
г) згадати козацькі літописи.
2. Про кого Т. Шевченко зазначив, що вони на бенкеті, наче на раді( розділ«Передмова») :
а) гетьманів; б) сотників; в) панів; г) отаманів.
3. Хазяїн Галайди завідував(розділ «Галайда»):
а) корчмою; б) хлібопекарнею; в) продуктовою лавкою; г) театром.
4. Зустрівшись на побаченні з Оксаною, Галайда мріяв, як він з коханою (розділ «Титар»):
а) буде щасливо жити;
б) не наймитуватимуть у панів;
в) вирушать у подорож славетними шляхами гайдамаччини;
г) ніколи не горюватимуть.
5. Народний ватажок, про якого Ярема згадував у пісні(розділ «Титар»):
а) П. Конашевич-Сагайдачний; б) С. Зборовський; в) І. Підкова; г) С. Наливайко.
6. Уперше зустрівшись із козацьким отаманом, сирота стояв перед ним, мов перед:
а) Богом; б) суддею; в) польським королем; г) паном.
7. За мужність Яреми під час битви козацький ватажок схвально промовив герою: «Будеш...»:
а) справжнім отаманом;
б) «зватися сином України»;
в) «в раю есаулом»;
г) «увіковічений славою нашим майбутнім».
8. Яку посаду отримав малий гайдамака від М. Залізняка(розділ «Гупалівщина») ?
а) дозвіл на перебування з дорослим козацтвом;
б) шаблю з дамаської сталі;
в) дукачик;
г) вороного коня.
9. З чим порівнювали козаки ляхів, коли побачили ворога у лісі(розділ «Гупалівщина»):
а) зграєю вовків; б) гнилобокими грушами; в) тухлою рибою; г) отруйними грибами.
10. Хто є виконавцем пісні «На городі пастернак, пастернак» (розділ «Бенкет у Лисянці»)?
а) І. Гонта; б) М. Залізняк; в) Волох; г) Ярема.
11. Петелькою свинячою І. Гонта називав(розділ «Бенкет у Лисянці»):
а) ляха-зрадника; б) хворого козака; в) Лейбу; г) найстарішого гайдамаку.
12. На думку Оксани, бог її карав за те, що ( розділ «Лебедин») :
а) вона зрадила вірі християнській;
б) прагнула вийти заміж за Ярему-багатія, а не «голого»;
в) полюбила сироту і молилася не за страченого батька, а за коханого;
г) упродовж тривалого часу не відвідувала службу в церкві.
9 клас
Самостійна робота
,,Гайдамаки"
10 варіант
1. Ляхи у поемі порівнюються із(розділ «Інтродукція»):
а) жорстокими псами; б) вельможною панею; в) чорними воронами; г) смердючим болотом.
2. Король Польщі, який хотів шляхтичам добра, «як дітям мати» (розділ «Інтродукція»):
а) Сигізмунд-Август; б) Генріх Валуа; в) Станіслав Понятовський; г) Стефан Баторій.
3. Потрапивши до жида через зламані двері, конфедерати наполегливо розпитували його про( розділ «Конфедерати»):
а) дочку; б) Ярему; в) шлях до Умані; г) тих, хто цурався католицької віри.
4. Добре підпивши, ляхи примусили Лейбу ( розділ «Конфедерати»):
а) танцювати гопака; б) співати літаню; в) організувати музикантів; г) декламувати вірша.
5. На думку Т. Шевченка, Чигирин будували( розділ «Свято в Чигирині»):
а) солдати царської армії; б) полонені турки і татари; в) гетьмани; г) люди різних національностей.
6. Кого козаки так характеризують: «Мудра голова сидить собі в хуторі, ніби не знає нічого, а дивишся — скрізь...» ( розділ «Свято в Чигирині»)?
а) Б. Хмельницького; б) М. Залізняка; в) І. Гонту; г) А. Головатого.
7. Назва пісні, яку виконував Волох гайдамакам перед повстанням( розділ «Свято в Чигирині»):
а) «Ой Дніпре, мій, Дніпре...»;
б) «Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали»;
в) «Літа орел, літа сизий»;
г) «У гаю, гаю вітру немає».
8. Насправді ж війська І. Гонти і М. Залізняка з’єдналися не у Лисянці, а під(розділ «Бенкет у Лисянці»):
а) Черкасами; б) Уманню; в) Будищами; г) Жовтими Водами.
9. Визволивши Оксану з неволі, Ярема відвіз її до Лебедина, бо там (розділ «Бенкет у Лисянці»):
а) був жіночий монастир;
б) жили родичі коханої;
в) вона мала можливість і працювати, і відпочивати;
г) він здобув нове помешкання.
10. «Ісая, ликуй!» — це пісня, яка виконувалася( розділ «Лебедин»):
а) з нагоди великого християнського свята;
б) козаками, коли ті вирушали у військовий похід;
в) черницею над хворою Оксаною;
г) під час вінчання.
11. До кого звертався поет із запитанням: Коли-то у вас буде / Того добра, що маєте (розділ «Гонта в Умані»)?
а) Пращурів; б) людей; в) осиротілих дітей; г) козаків.
12. Те, що трапилося в Умані, Т. Шевченко ототожнив з подіями в(розділ «Гонта в Умані»):
а) Москві; б) Вавілоні; в) Трої; г) Чигирині.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
а |
в |
б |
в |
в |
а |
в |
в |
а |
в |
б |
а |
2 |
б |
в |
б |
в |
б |
а |
г |
в |
б |
в |
а |
б |
3 |
г |
в |
в |
г |
в |
б |
в |
г |
в |
в |
б |
б |
4 |
в |
а |
б |
а |
а |
г |
б |
а |
б |
а |
в |
б |
5 |
в |
г |
б |
г |
б |
г |
в |
а |
в |
б |
б |
в |
6 |
б |
в |
б |
а |
в |
в |
б |
а |
в |
б |
а |
в |
7 |
в |
а |
б |
в |
а |
б |
а |
г |
в |
б |
в |
г |
8 |
г |
б |
а |
г |
в |
г |
а |
в |
г |
в |
б |
в |
9 |
а |
г |
а |
а |
г |
г |
в |
в |
б |
в |
в |
в |
10 |
б |
в |
а |
в |
в |
г |
в |
б |
а |
г |
б |
в |