Тест "Відокремлені означення, прикладки, обставини"

Про матеріал
Тести для самоконтролю за якістю отриманих знань (відокремлені обставини, означення, прикладки)
Перегляд файлу

Самоконтроль за якістю отриманих знань 

(відокремлені обставини, означення, прикладки)

Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише

ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

 

Прочитайте текст і виконайте завдання 1-3.  

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не заламувати мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями.  

1. Відокремленим означенням ускладнено речення (0,5 бала).

А. Перше

Б. Друге

В. Третє

Г. Четверте

4. Відокремленою обставиною ускладнено речення (0,5 бала).

А. Перше

Б. Друге

В. Третє

Г. Четверте

3.   Пунктуаційну помилку допущено в реченні (0,5 бала).

А. Першому

Б. Другому

В. Третьому

Г. Четвертому

 

4.   Укажіть речення, в якому відокремлена обставина, виражена одиничним дієприслівником (0,5 бала).

А. Поклавши на похідний столик люльку, Петро Колодуб  трохи почекав, поки стало зовсім тихо.

Б. Ми стали прощатися з дідами, поспішаючи у лози

В. Величні, німі, зловісні блискавиці горобиної ночі палахкотіли, не вгасаючи, між шарами хмар.

Г. Починаючи з першого квітня, діють нові тарифи на опалення.

5.   Укажіть речення, в якому відокремлена обставина виражена дієприслівниковим зворотом (0,5 бала).

А. Усі бійці і командири, а їх було в землянці чоловік тридцять, раптом заворушились і, розташувавшись для довгого приємного слухання, притихли. Б. Прощаючись, діти розійшлися по домівках.

В. Поспішаючи, Андрій Іванович перебіг дорогу на червоне світло.

Г. Вогні палають, розростаючись, од них йде тепло і зогріває Остапа, розпалює йому кров.

6.   Укажіть речення, в якому обставину потрібно відокремити комами (розділові знаки пропущено) (0,5 бала). А. І він тікав п'ятами накиваючи.

Б. Діти довго сиділи в тиші руки поскладавши.

В. Шептало зупинився замислившись.

Г. Сорока блиснула хитрим оком, широко розкрила дзьоба і перелетівши через усю кімнату сіла Стефкові на плече.

7.   Укажіть речення, в якому обставина не відокремлюється (розділові знаки пропущено) (0,5 бала).

А. Спохмура позираючи собі під ноги хлопець ішов поволі мовби й не помічав снігу бо шапку так і не вдягнув.

Б. Лілі стояла недбало хмикаючи доки вони виходили а потім жалібно схлипнула сіла за парту і затулившись мокрим холодним рукавом довго плакала в порожньому класі…

В. Стояла Катря заломивши руки.

Г. Вихід із становища знайшли  Лілі стоятиме біля самої завіси старанно ворушачи губами а за завісою буде співати дівчинка Ліда.

8.   Граматичну помилку допущено в реченні (0,5 бала).

А.  Чому турист, оплативши квитки, не може їх роздрукувати?

Б.  Бронюючи номер у готелі, я можу поговорити з менеджером?

В.  Побувавши в різних країнах, де вам сподобалося найбільше?

Г.  Як він може подорожувати, не маючи навіть паспорта?

 

Завдання 9-11 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

 

9.   Установіть відповідність між відокремленими членами і прикладами речень, в  яких вони вжиті (2 бали).

1.     Відокремлене означення

2.     Відокремлена прикладка

3.     Відокремлений додаток

4.     Відокремлена обставина 

А. Українське поспільство, поборене у класовій боротьбі, з ярмом панщизняної неволі на шиї, тягло свою долю з глухим ремством. 

Б. Старше покоління, свідок іншого життя, показувало на долонях мозолі від шаблі. 

В. Чого він міг сподіватися дома, зокрема від пана?. 

Г. Він ішов у ярмі, скорившись силі, хоч часом із гніву очі йому наливалися кров'ю.

Д. От хоч би там, за Дунаєм, недобитки січової руїни звили собі гніздо в

Туреччині.

 

 

 

10. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою (2 бали).

1.   Власники душ, повернених у робоче бидло, записаних у робочий інвентар дідича разом із волами й кіньми, найбільше боялися  того неспокійного, вільнолюбного духу народного.

2.   Веди мені зараз отого бунтаря – Остапа Мандрику! 

3.   На усіяному зорями нічному небі виткнулась ставна парубоча постать й зникла по хвилі в густих бур'янах по той бік тину.

4.   Пан смакував перемогу, пильно обороняючи свої права на живий робочий інвентар – хлопа.

А. Просте, ускладнене відокремленим означенням.

Б. Просте, ускладнене відокремленою прикладкою.

В. Просте з невідокремленим поширеним означенням.

Г.Просте,    ускладнене відокремленою    обставиною          та      відокремленою  прикладкою.

 

11. Установіть відповідність між реченням та його характеристикою (2 бали).

1.   Обернувшись назад і глянувши на небо, Соломія побачила червоні, як грань, хмари.

2.   Ярами, лісовими нетрями, ховаючись,  тікало од пана і панщини все, що заплісніло в неволі.

3.   Незважаючи на дощ, команда юних натуралістів рушила в похід.

4.   Хлоп тікав на вільні землі рятуючись.

А. Просте з відокремленою обставиною, вираженою двома однорідними дієприслівниковими зворотами.

Б.      Речення      з        відокремленою    обставиною,         вираженою одиничним дієприслівником.

В. Просте з відокремленою обставиною, вираженою прийменником з іменником.

Г.       Просте        з        невідокремленою          обставиною,         вираженою одиничним дієприслівником.

 

Завдання 12 передбачає КОРОТКУ ПИСЬМОВУ ВІДПОВІДЬ 

 

12. Відредагуйте речення (2 бали).

Відпочивши у святкові дні, мене знову відвідало натхнення.

Відвідавши виставку сучасного мистецтва, мені й самому схотілося щось створити.

 

 

 

pdf
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
18730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку