9 клас. Пряма і непряма мова. Цитата. Діалог

Додано: 9 жовтня
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 2

Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Іван сказав, що, йому як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

Український письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: “Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: “Усе могло бути набагато гірше” і посміхніться”.

“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

“Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.

Запитання 4

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 5

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».

«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Запитання 6

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».

«Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».

«Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.

Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

«Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

Запитання 7

Помилку при використанні цитати допущено у варіанті

варіанти відповідей

 Правильно твердять, що «слід ставитися до інших так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе».

 В. Сухомлинський пи­сав: «Століттями мова народу була тією повноводою рікою, яку ми називаємо поезією. Поетична грань жила в слові, і слово було немислиме без неї, як немислима ріка без води, повноводність — без глибини».

 «...Історія нашого промислового Дон­басу почалася з будівництва заводів і шахт, але згодом цей регіон України постає культурною освоєною землею...»,— пи­сав В. Олефіренко.

 зоряне небо — як споминів рій..."

В. Сосюра

Запитання 8

Укажіть варіанти, де правильно оформлено цитату

варіанти відповідей

Панас Мирний писав, що «головна функція мови – комунікативна».

Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі.

В. Криценко поставив дуже важливе питання: «Хто ми в світі без рідного слова?»

«Кожній освіченій людині треба вдумливо ставитися до слова, - писала Є.Чак»

Запитання 9

Дослівний уривок будь-якого висловлювання чи твору, що наводиться для підтвердження або пояснення певних думок, називається

варіанти відповідей

прямою мовою

діалогом

непрямою мовою

цитатою

Запитання 10

Дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки, - це...

варіанти відповідей

А діалог

Б полілог

В цитата

Г пряма мова

Д непряма мова

Запитання 11

Дідусь запитав (1)

(2) Чи далеко ти зібрався, Михайлику?

(3) У ліс по ягоди (4) відповів онук.


На місці цифр потрібно поставити такі розділові знаки:

варіанти відповідей

1 двокрапка

2 тире

3 тире

4 кома, тире

1 тире

2 тире

3 тире

4 кома, тире

1 двокрапка

2 двокрапка

3 двокрапка

4 крапка, тире

1 двокрапка

2 тире

3 тире

4 двокрапка, тире

Запитання 12

Знайдіть помилки при оформленні цитати.

варіанти відповідей

 Ідеалом людського існування Котляревський вважає - «Згоду в сімействі».

 Як казав Вільям Шекспір, «ми знаємо, хто ми є, але не знаємо, ким ми можемо бути».

Іван Огієнко писав "У який бік життя не поглянемо, скрізь побачимо, як оригінально, своєрідно складав свою культуру народ український".

"А й правда, крилатим ґрунту не треба.

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари". (Л. Костенко).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест