Діалог. Розділові знаки при діалозі

Додано: 10 жовтня
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

1. Діалог – це ...

варіанти відповідей

різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб

зв’язне висловлювання однієї особи

слова, що вказують, кому належить пряма мова

невласне пряма мова

Запитання 2

2. Позначте правильну схему цього діалогу

(подано без розділових знаків) :

Марійка прошепотіла

Як я чекаю літа Це моя улюблена пора року

А я не хочу щоб весна закінчувалась Люблю коли все розквітає продовжила розмову Софійка.

варіанти відповідей

 а) А —

— П.

— П.

— а.

 б) А :

— П.

— П, — а.

в) А :

— П.

— П : а.

  г) А —

— П —

— П — а.

Запитання 3

3. Розмова декількох осіб одночасно без вказівки на автора це – …

варіанти відповідей

 а) полілог

 б) діалог

 в) монолог

Запитання 4

4. Яка із поданих схем відповідає реченню

(розділові знаки опущено):

Мамо чи кожна пташина у вирій на зиму літає

в неньки спитала дитина

варіанти відповідей

А : "П?"

 "П" , — а.

"П?", — а.

 "П?" — а.

Запитання 5

5. Репліка – це:

варіанти відповідей

 а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові

  б) фраза (слова) кожного учасника діалогу

в) прикінцеві слова кожного з учасників діалогу

Запитання 6

6. Перед реплікою обов'язково ставиться … 

варіанти відповідей

а) тире

б) лапки

в) трикрапка

Запитання 7

7. Записуючи речення, потрібно брати в лапки

варіанти відповідей

 слова автора

 репліку діалогу

пряму мову

непряму мову

Запитання 8

8. Визначте діалог, у якому допущено пунктуаційні помилки:

варіанти відповідей

Хлопчик запитує дідуся:

-        Що у світі найкрасивіше?

-        Найкрасивіше – це праця людська - каже дідусь.

-        А що ж найпотворніше?

-        Те, що пускає працю на вітер - продовжує старенький.

 -        Доброго ранку, синочку! Ти вже встав?

-        Встав, встав. А тобі що?

-        Як тобі спалося? Що снилося?

-        Ну чого причепилася з самого ранку?

-        Та я ж нічого, мій хороший! Іди ж, синочку, снідати.

-        Дай спокій! Я ще маю час. Не спішу.

 Були собі два Івани. Два мрійники. Хотіли для людей добро зробити, щоб їх героями назвали.

  Ось перший Іван каже:

-        Вийду на високу гору, сяду на камінь.

-        Для чого? – питає другий Іван.

-        Щоб було видно, коли люди покличуть мене на подвиг, - відповідає перший Іван.

-        А я піду до людей, - сказав другий, - посаджу сад, викопаю криницю, допоможу будинки будувати.

Запитання 9

9. Скільки реплік у даному діалозі?

-Сергію, знайди, будь ласка, дієслово у реченні «Хлопчик відпочиває».

-Тут немає дієслова.

-Чому?Поясни.

-Дієслово відповідає на питання «Що робити?», а хлопчик нічого не робить.

варіанти відповідей

три

чотири

п'ять

багато

Запитання 10

10. Прочитайте діалог.

- Оксано, жовті тюльпани – гарний подарунок для моєї дівчини? – запитав Андрій.

-  Жовті тюльпани – символ розлуки, тому раджу купити білі троянди, - відповіла сестра.

Точно передає зміст діалогу речення:

варіанти відповідей

а) Оксана наполягає на тому, що білі квіти красивіші за жовті.

б) Оксана радить купити інші квіти, бо не любить жовті тюльпани.

в) Оксана радить купити інші квіти через негативну символіку жовтих тюльпанів.

Запитання 11

11. Пунктуаційні помилки допущено в діалозі:

варіанти відповідей

 - Доброго ранку, мамусю!

- Доброго ранку, синочку!

- Ти моя рання пташко, чим це так смачно пахне?

- Вгадай!

- Невже млинці з вишнями?

- Так, твої улюблені.

- Ти, справді, найкраща в світі мама!

- Бабусенько, що у нас сьогодні на обід?

- Борщ, картопля з котлетою та компот.

- От і добре. Я дуже люблю ваш борщ і котлети. Таких смачних я ніде не їв.

- Це тому що я їх готую з спеціальною приправою.

- А з якою?

- З любов’ю.

Добридень бабусечко!

– Добридень, онучко! Як успіхи в школі?

– Дуже добре! Отримала сьогодні «одинадцять» з української мови!

– А що ви сьогодні вивчали?

– Ми читали текст про природу, робили за ним вправи. Там розповідалося про ліс звірів гриби та ягоди.

Запитання 12

12. Пунктуаційну помилку допущено у варіанті:

варіанти відповідей

– Принеси лишень три карбованці, а ні, піду у волость, - обізвалась Мелашка. – тебе позивати.

– Ще й та обзивається! Мовчала б уже та не гавкала, - кричала Мотря до Мелашки.

– Ще й вона піде у волость! Втри передніше віскривого носа та тоді підеш у волость, - кричала Мотря.

– То ваш кінь гнилий та червивий, а не наш кабан, - кричала Мелашка з-за бабиних плечей.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест