З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
…От ми йдемо. Йдемо (1) удвох із ним.
(2) Шепоче ліс: – Жива із кам’яним!
– Дива, дива! – дивується (3) трава. –
Він (4) кам’яний, а з ним іде жива.
А іменник
Б прислівник
В прикметник
Г дієслово
Дчислівник
Укажіть рядок, в якому нявні тільки прислівники
У якому рядку визначення прийменника правильне?
В якому з поданих словосполучень виділене слово є прикметником?
Службовими частинами мови є
З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово
Я хочу, щоб цвіла край шляху квітка, і гула над нею працьовита бджола, і жайворон співав у високій блакиті.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово
Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком одинокий на світі, є добрі люди, що дбають про тебе.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово
Є дуже багато людей, які читають лише для того, щоб не думати.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово
Якщо свою землю ти любитимеш, жар душі віддавши їй сповна, якщо в праці щирим серцем грітимеш, то тебе пригріє і вона.
За значенням і функціями розрізняють частини мови:
.
1.Тільки іменники записано в рядку
Частку вжито в реченні
У якій схемі відтворено будову слова «незастелений»?
Через дефіс пишуться всі прийменники в рядку
Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова Внизу (1) буває, (2) що літати складно, (3) вгорі ж (4) не знають, де подіти крила.
А займенник
Б дієслово
В прислівник
Г сполучник
Д частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
А треба жити. (1) Якось треба жити.
Це зветься (2) досвід, витримка і гарт.
(3) І наперед не треба ворожити,
і (4) за минулим плакати не варт.
А займенник
Б іменник
В сполучник
Г прийменник
ґ прислівник
Д частка
З'ясуйте, якою частиною мови є виділене слово в реченні:
Для мене зустріч з птахом на цій океанський палубі особлива ще й тим, що якийсь там відрізок часу повертає в далекі літа дитинства.
Іменником є виділене слово в реченні
Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
(1) Старесенька, іде (2) чиясь бабуся,
і навіть (3) хтозна, як її ім’я.
А я дивлюся у вікно, дивлюся,
Щоб (4) думати, що може то моя.
А частка
Б дієслово
В прикметник
Г прислівник
Дзайменник
На запитання Котра година? правильною є відповідь
Усі виділені слова є прийменниками в рядку
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
Був (1) сірий день. І сірий був сусід.
І сірий стіл. І сірі були (2) двері.
І (3) раптом нявкнув кольоровий кіт.
(4) Залив чорнилом вирок на папері.
А іменник
Б прислівник
В прикметник
Г форма дієслова (дієприкметник)
Д дієслово
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
(1) О, як натхненно вміє він не грати!
Як (2) мимоволі творить він красу!
Бур’ян глушив жоржини (3) біля хати,
і в генах (4) щось взялося за косу.
А прийменник
Б прислівник
В вигук
Г частка
Д займенник
Е іменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
(1) Подаруй мені, доле, у вікнах березу.
(2)Хай спочине душа в оберегах беріз.
Я прийшла у (3) цей світ, щоб пройти обережно,
не (4) завдавши нікому ні смутків, ні сліз.
А займенник
Б форма дієслова (дієприслівник)
В прикметник
Г частка
Ґ форма дієслова (дієприкметник)
Д дієслово
З’ясуйте, скільки підметів у поданих рядках (розділові знаки пропущено)
Пекучий день… лісів солодка млява...
смага стежок… сонливиці левад…
Іде гроза дзвінка і кучерява
садам замлілі руки цілувать.
З’ясуйте, скільки граматичних основ є у віршованих рядках
Подаруй мені, доле, у вікнах березу.
Хай спочине душа в оберегах беріз.
Я прийшла у цей світ, щоб пройти обережно,
не завдавши нікому ні смутків, ні сліз.
З’ясуйте, скільки займенників у віршованих рядках
А через півжиття, коли ти вже здорожений,
ця нереальна мить - як сон серед садів!
Ця тиша, це вікно, цей погляд заворожений,
і навіть той їжак, що в листі шарудів.
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
(1) І минатиме час, (2) нанизавши
(3) сотні вражень, імен і країн, –
на сьогодні, на завтра, (4) назавше! –
ти (5) залишишся в серці моїм.
А дієслово
Б числівник
В іменник
Г прислівник
Ґ частка
Д форма дієслова (дієприслівник)
Е сполучник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова у віршованих рядках (цифра позначає наступне слово)
Ставить осінь на землю (1) свою золоту жирандоль
І, ковтаючи сльози, (2) одягши на плечі сукману,
(3) перемотує літо на чорні котушки тополь,
шиє голим полям (4) нескінченну сорочку з туману.
А прикметник
Б займенник
В форма дієслова (дієприслівник)
Г форма дієслова (дієприкметник)
Д дієслово
З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова у віршованих рядках
А ти забудь. Страждати – некрасиво.
Будь оптимістом, он як наш Тарас.
Десь міцно спали (4) прогресивні сили,
Не врятували жодного із вас.
З’ясуйте,скільки підметів у віршованих рядках
Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші.
Поезія – це завжди неповторність,
якийсь безсмертний дотик до душі.
З’ясуйте, скільки часток у віршованих рядках
Якісь були ж і подруги у мене,
і хтось таки ж співав мої пісні…
І тільки груша листя ще зелене
чомусь хитнула раптом при стіні.
З’ясуйте, скільки займенників вжито у віршованих рядках
Така в людей вже доля чудернацька,
Усе часів чекають золотих.
Коли ж накрила хвиля їх зненацька,
ніхто і здивуватися не встиг.
З’ясуйте, що являють собою виділені слова у віршованих рядках
Життя ішло, минуло той перон.
Гукала тиша рупором вокзальним.
Багато слів написано пером,
Несказане лишилось несказанним.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома