Орфографія+синтаксис

Додано: 24 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 621 раз
18 запитань
Запитання 1

Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

мистец..кий, учител..ство, камін..чик

малесен..кий, одягаєт..ся, мен..ший


жмен..ці, винос..те, виріз..блений

він..чати, запоріз..кий, жен..шень

Запитання 2

Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей


передгроз..я, суверен..ий, числен..ий

шален..ий, військ..омат, в..ічливість

спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий

роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення

Запитання 3

Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ




варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 4

Правильно оформлено пряму мову в реченні



варіанти відповідей

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

Запитання 5

Тире між підметом і присудком в рядку


варіанти відповідей

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Запитання 6

Тире в безсполучниковому складному реченні


варіанти відповідей

Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 7

Тире на місці пропущеного члена речення


варіанти відповідей

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 8

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка




варіанти відповідей


пр..важкий, пр..дбати


пр..бережний, пр..вілля

пр..буття, пр..довгий

пр..здоровий, пр..морозити

Запитання 9

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка




варіанти відповідей

водич..нька, добр..во, страхов..сько, пал..во

русалч..н, кринич..нька, парканч..к, згар..ще

плет..во, порадн..ця, посміхов..сько, доньч..н

кот..чок, печ..во, виховат..ль, вогн..ще

вар..во, вул..чка, вовч..ня, схов..ще

Запитання 10

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка



варіанти відповідей

розм..якнути, бур..як, Лук..ян, різнобарв..я

рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, кан..йон

св..ято, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі

солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний

Запитання 11

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка



варіанти відповідей

артис..ці, захис..ний, безчес..ний

пес..ливий, пристрас..ний, буревіс..ник

тиж..невий, шіс..надцять, швидкіс..ний

радіс..ний, перехрес..ний, заздріс..ний

сер..цевий, проїз..ний, аген..ський

Запитання 12

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні



варіанти відповідей

Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав

Надвечір ожили яскраві квіти, що прив’яли за день на сонці.

До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Запитання 13

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку



варіанти відповідей

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — між частинами складносурядного речення

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

коми 6 і 7 — при вставному слові

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 14

Прочитайте діалог.

– Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.

– На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.

Точно передає зміст діалогу речення

варіанти відповідей

Мама не вважає репетиції Назара важливою справою, тому просить його все-таки забрати сестру з дитсадка.

Мати настійливо просила Назара забрати сестру з дитсадка, але він відмовився, бо пропустив багато репетицій.

Матері дуже не сподобалося те, що Назар відмовився забрати сестру з дитсадка.

Назар поскаржився, мовляв, пропустив багато репетицій через те, що мама постійно доручала йому забирати сестру з дитсадка.

Назар знову відмовився забирати сестру з дитсадка, хоч мати вчергове просила про це.

Запитання 15

Назавжди в пам’яті день, коли …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 16

Коли їхали автострадою, …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 17

Із розкладу учні дізналися, коли …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 18

Коли хочеш поваги до себе, …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

з’ясувальна

обставинна причини

означальна

обставинна умови


обставинна часу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест