Складні речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв'язку.

Додано: 24 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 238 разів
12 запитань
Запитання 1

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Призвичаєні до землі переселенці бралися за плуга і вирощували хліб. Вони годували і випасали худобу, полювали на хижого звіра, займалися рибальством, бджільництвом. Праця цих роботящих людей давала плоди" (О. Опанович).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 2

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Саме інженери примусили вчених подумати, як втрутитися в найглибші тайники кристалів, перетворити графіт на алмаз. Інколи вони вкраплені в метеоритах, що прилітають з космосу на землю. Очевидно, створюють їх височенні температури, надвисокі тиснення удару при падінні на землю" (В. Собко).


варіанти відповідей

паралельний

 послідовний (ланцюжковий)

 поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 3

Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ




варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 4

Правильно оформлено пряму мову в реченні



варіанти відповідей

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».

«Багато величного є на Землі, але немає нічого більшого, як людина» – переконував славетний драматург Софокл.

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

Запитання 5

Тире між підметом і присудком в рядку


варіанти відповідей

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Запитання 6

Тире в безсполучниковому складному реченні


варіанти відповідей

Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 7

Тире на місці пропущеного члена речення


варіанти відповідей

Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий

Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

Запитання 8

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку



варіанти відповідей

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — між частинами складносурядного речення

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

коми 6 і 7 — при вставному слові

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 9

Назавжди в пам’яті день, коли …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 10

Коли їхали автострадою, …

Вкажи вид підрядної частини:

варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 11

Із розкладу учні дізналися, коли …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

обставинна часу

обставинна умови

з’ясувальна

означальна

обставинна причини

Запитання 12

Коли хочеш поваги до себе, …

Вкажи вид підрядної частини:


варіанти відповідей

з’ясувальна

обставинна причини

означальна

обставинна умови


обставинна часу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест