Складносурядним реченням, у якому частини пов’язані єднальним сполучником, є речення
Речення
Пригріта молодим весняним сонцем земля парує — дихає на мене прілим торішнім зіллям і картоплинням, а я принюхуюся до тих пахощів, наче до яблуневого цвіту (О. Аврамчук)
відповідає характеристиці
Складносурядним реченням, у якому частини пов’язані єднальним сполучником, є речення
Перед сполучником і кома не ставиться між частинами складносурядного речення (розділові знаки випущено)
Друга частина складносурядного речення виражає наслідок (висновок) того, про що йдеться в першій частині (розділові знаки випущено)
[1] Ліс був дуже великий. [2] Зразу росли кущі ліщини, тернини, дикої рожі і малиннику, а далі стояли великі столітні дерева. [3] Тут було спокійно і всі відчували себе затишно. [4] То птиці на верху дерев співали, то дятел стукав у тіні дерев, видзьобуючи поживу. [5] Інколи показувалася білка, що скакала з одної гілки на другу. [6] Хлопці були дуже раді і тішилися, що під вечір розпалять вогонь. [7] На те вони збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало. [8]Розтаборилися під розлогим старим дубом і розвели вогонь. [9] Тут, у холодному лісі, не відчували спраги але голод їм таки добре докучав (За А. Чайковським).
Спільний другорядний член наявний у складносурядному реченні
[1] Ліс був дуже великий. [2] Зразу росли кущі ліщини, тернини, дикої рожі і малиннику, а далі стояли великі столітні дерева. [3] Тут було спокійно і всі відчували себе затишно. [4] То птиці на верху дерев співали, то дятел стукав у тіні дерев, видзьобуючи поживу. [5] Інколи показувалася білка, що скакала з одної гілки на другу. [6] Хлопці були дуже раді і тішилися, що під вечір розпалять вогонь. [7] На те вони збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало. [8]Розтаборилися під розлогим старим дубом і розвели вогонь. [9] Тут, у холодному лісі, не відчували спраги але голод їм таки добре докучав (За А. Чайковським).
Пунктуаційну помилку допущено в складносурядному реченні
[1] Ліс був дуже великий. [2] Зразу росли кущі ліщини, тернини, дикої рожі і малиннику, а далі стояли великі столітні дерева. [3] Тут було спокійно і всі відчували себе затишно. [4] То птиці на верху дерев співали, то дятел стукав у тіні дерев, видзьобуючи поживу. [5] Інколи показувалася білка, що скакала з одної гілки на другу. [6] Хлопці були дуже раді і тішилися, що під вечір розпалять вогонь. [7] На те вони збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало. [8]Розтаборилися під розлогим старим дубом і розвели вогонь. [9] Тут, у холодному лісі, не відчували спраги але голод їм таки добре докучав (За А. Чайковським).
Розділовим сполучником з’єднано частини складносурядного речення
Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: А: «П?».. (роздiловi знаки вилучено)
Пряма мова – це:
Тире ставиться у складносурядному реченні (розділові знаки випущено)
Схемі [ ], а [ ] і [ ]. відповідає речення
Позначте розділовий знак, який потрібно поставили в реченні на місці пропуску
Річка широка та глибока, а вода синя та чиста ? і котиться вона, виблискуючи та шумуючи (Марко Вовчок).
Позначте складносурядне речення, у якому НЕ потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено)
Крапку з комою потрібно поставити у складносурядному реченні (розділові знаки пропущено)
Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
Указати правильне твердження
Указати правильне твердження
Павильний синтаксичний розбір речення
Дощик перестав - і все навколо запахло, посвіжішало.
наведено в ряку
Речення
Пригріта молодим весняним сонцем земля парує — дихає на мене прілим торішнім зіллям і картоплинням, а я принюхуюся до тих пахощів, наче до яблуневого цвіту (О. Аврамчук)
відповідає характеристиці
Двоскладними реченнями називаються речення:
Граматично незалежний член двоскладного речення, що означає предмет, про який говориться в реченні, називається:
Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.
Укажіть речення зі складним іменним присудком.
Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс (розділові знаки пропущено).
Укажіть речення, у якому вжито прямий додаток.
Просте речення — це:
Порядок слів у реченні може бути:
Укажіть речення зі складним дієслівним присудком.
Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові знаки пропущено).
Укажіть речення, у якому вжито неузгоджене означення.
Обставини - це другорядні члени речення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома