Виберіть правильне продовження визначення:
Складнопідрядне речення допустове – це речення, підрядна частина якого
Визначте вид складнопідрядного речення.
Про що я зможу повісти, як стрінемось при зустрічі при нашій.(В. Стус).
Визначте вид складнопідрядного речення.
Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко).
Вкажіть безсполучникове складне речення:
Яке складне безсполучникове речення виражає одночасність дій, явищ:
Визначте, який розділовий знак пропущено в поданому безсполучниковому складному реченні:
Пам’ятайте серцем наша мова – пісня. (Л. Кисельов).
Виберіть складнопідрядні речення, частини яких з'єднані за допомогою сполучних слів. (Оберіть 2 відповіді)
Виберіть складнопідрядні речення, частини яких з’єднані за допомогою сполучника. (Оберіть 2 відповіді)
Укажіть правильне визначення виду підрядності в складнопірядному реченні з кількома підрядними.
Неоднорідна підрядність -
Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.
1 мети 2 наслідкове 3 причини 4 умови
А Намалюй мені ніч, коли падають зорі (М. Петренко).
Б Поет не боїться від ворога смерті, бо вільная пісня не може мерти (Леся Українка).
В Якби його воля, кожному заліз би в душу, пробудив би совість (Є.Гуцало).
Г Край неба на сході помітно блідне, так що в нього вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар (В. Кучер).
Ґ І виходить русалонька в поле виглядати, щоб побачити милого (Леся Українка).
Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.
А) з підрядним умови Б ) з підрядним способу дії
В) з підрядним наслідковим Г) з підрядним часу
Ґ) з підрядним причини
1 Коли ти мрієш добре, працюєш добре теж (Нар. творч.)
2 Як сяду при тобі я в час вечірній, багато спогадів тоді встає (Леся Українка)
3 Сніг блищав так, що Дмитрик не міг на нього дивитися (М. Коцюбинський)
4 Мабуть, тому, що село коло річки близько, таке все свіже, зелене… (Марко Вовчок)
Установити відповідність між безсполучниковими складними реченнями та схемами-моделями їх (розділові знаки випущено).
1 [ ], [ ]. послідовність 2 [ ] — [наслідок]. 3 [ ]: [пояснення].
4 [ ] — [ ]. зіставлення 5 [ ]: [причина]. 6 [ ]; [ ]. одночасність
А. Усе минеться одна праця залишиться (Нар. творчість).
Б. Світило сонце парувала земля (Петро Панч).
В. Весною сій восени збереш (Нар. творчість).
Г. Щастя не кінь прямої дороги не визнає (Нар. творчість).
Д. Пора до двора сходять місяць і зоря (Нар. творчість).
Е. Лягло сонце за горою зірки засіяли ( Т. Шевченко).
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома