Контрольна робота № 4 за темою "Складнопідрядне речення. Складнопідрядне речення з підрядним означальним та займенниково-означальним

Додано: 20 грудня 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

1.     Укажіть складнопідрядне речення. Розділові знаки пропущено.   

варіанти відповідей

А. Слова  полова але огонь в одежі слова безсмертна чудотворна фея правдива іскра Прометея.

  

 

 

Б.  Тут багато важить художньо – політичний образ рідного слова втілений у конкретних мовних знаках української культури.

 В. Освіта наука мистецтво театр побутова культура пов’язані з мовним вихованням.

 Г. Обмеження сфер де використовується національна мова приводить до знекровлення культури.

Запитання 2

2.Виділене слово є сполучником у реченні:

варіанти відповідей


Справжня людина, що хоче бути господарем життя і своєї долі, мусить триматися ближче до природи, жити простіше й щоденно гартувати і навіть випробувати свій організм і свою волю.

 

 

 

 Засипав сніг стежку, що миша протоптала.

 Є такі гірські вершини, що сягають аж до гір.

 Сьогодні я такий веселий, що молодіти хочу знов.

Запитання 3

3. Виділіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

варіанти відповідей

А. Життя зриває дні мої, неначе вітер зриває листя.

 

  

  

 Б. Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

В. Перед очима замигтіли великі зорі, що займалися в небі.

Г. От і прощай, літо, бо зима одразу впала на голову.

Запитання 4

4.Визначте речення, у якому підрядна частина стоїть перед головною:

варіанти відповідей

Я люблю тишину, коли море так дише і зітхає у сні до холодних і темних глибин. (В. Сосюра)

  

  

 

 Коли мені підхлібник руку тисне, тікаю геть від нього, сам не свій. (Д. Павличко)

Ота весняна золота бджілка вкинула в хату щось таке, від чого білі стіни під низькою стелею осміхнулися. (М. Коцюбинський)

 Виспівує та щебече, поки місяць зійде. (Т. Шевченко)

Запитання 5

5.Позначте складнопідрядне речення з підрядним означальним:

варіанти відповідей


Він розуміє, що ця байдужість страшніша за стогони й сльози. (М. Стельмах)


Струмками, що рвалися з - під снігових підошов, бринів березень. (П. Інгульський)


Та Гейко вже знав, що ніяка сила не поверне його назад, у море. (Д. Ткач)


Артем розповідав, що ночували на острівці, верст за десять од Славгорода. (А. Головко)

Запитання 6

6.Складнопідрядне означальне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати

варіанти відповідей


які розсипала ніч - чарівниця..

але сонце вже осяяло виднокрай.

ранок холодить оксамитові трави.

бо тільки займається на день.

Запитання 7

7.Складне речення з підрядним займенниково- означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення З дороги видно було... вибрати:

варіанти відповідей

як вився у низині кривульками глибокий та каламутний Прут.

 

 

 

 вікно, яке блимало світлом каганця.

 все, що їхало й йшло до нашого села.

 так що всі намагалися йти тихіше.

Запитання 8

8.Оберіть правильну схему даного речення : Біля ставка, де ми прощалися, нам випало зустрітися після довгої розлуки.

варіанти відповідей

[ , ( де), ].

[ ], (де).

[ ], ( нам).

[, де ( ), ]

Запитання 9

9.Визначте вид підрядного речення: Щасливий той,хто бачив мрію й руками не торкнувся.

варіанти відповідей

означальне

займенниково- означальне

з"ясувальне

обставинне

Запитання 10

10. Якому реченню відповідає дана схема [ ,( яка), ]. ?

варіанти відповідей

Я живу в країні, яка нікуди мене не відпустить.

Людина, яка не вміє мовчати, не вміє і говорити.

Я бачив силу, яка загрожувала мені, перешкоджаючи моїм думкам.

Запитання 11

11.Яке з поданих речень підрядне означальне?

варіанти відповідей

Повернуся, коли прийде дощ.

Не знаю, коли прийде весна.

Був час, коли я захотів залишити спорт.

Запитання 12

12.В якому із поданих речень підрядне речення стоїть після головного?

варіанти відповідей

Щоб рибу їсти,треба в воду лізти.

Щоб робота йшла на лад, треба вчасно її почати.

Як боїшся горобців,то не сій проса.

Кота не треба вчити, як кота ловити.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест