Контрольна робота "Лінгвістика тексту"

Додано: 28 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 927 разів
13 запитань
Запитання 1

Текст – це

варіанти відповідей

група речень, об’єднаних спільною темою

група речень, об’єднаних спільною темою та ідеєю

група речень, об’єднаних спільною темою, ідеєю та граматично

висловлення певної особи , передане дослівно, без змін

Запитання 2

Тема тексту – це

варіанти відповідей

комунікативна мета тексту, заради якої його створено

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 3

Ідея тексту – це

варіанти відповідей

те, до чого текст закликає, чого навчає тощо

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 4

Види (типи) зв'язку речень у тексті виділяють такі

варіанти відповідей

сурядний, підрядний, безсполучниковий

паралельний, ланцюговий, змішаний

повтор слів, займенники, сполучники, вставні слова, співвідношення видо-часових форм дієслів

Запитання 5

Засоби зв'язку речень у тексті виділяють такі

варіанти відповідей

повтор слів, займенники, сполучники, синоніми, вставні слова, співвідношення видо-часових форм дієслів

паралельний, послідовний, ланцюговий

сурядний, підрядний, безсполучниковий

Запитання 6

Мікротема – це

варіанти відповідей

частина тексту, що містить головну думку висловлення

уривок тексту, обмежений абзацом

вступна частина тексту

частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку; частина загальної теми тексту

Запитання 7

Прочитайте текст. Темою тексту є твердження:

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М.Вінграновським)

варіанти відповідей

Роль колискової в житті дитини.

Образ матері-українки.

Пісня в житті людини.

Доля українських жінок.

Запитання 8

Ідею тексту передають усі твердження ОКРІМ

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

Автор закликає дослухатися до материної пісні, бо без колискової нема дитинства.

Автор утверджує, що саме мати, її колискова є запорукою майбутнього народу.

Автор висловлює повагу до матері за її постійну важку працю.

Автор викриває тяжке життя українських матерів.

Запитання 9

Визначте стиль тексту

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

художній

публіцистичний

науковий

розмовний

Запитання 10

Визначте тип мовлення зазначеного тексту

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

опис з елементами роздуму

розповідь з елементами роздуму

розповідь з елементами опису

Запитання 11

Засобами зв’язку між виділеними реченнями є (дві правильні відповіді)

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. 

варіанти відповідей

лексичний повтор

займенник

сполучник

вставне слово

Запитання 12

Укажіть тип зв’язку між абзацами тексту

    Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно звершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським) 

варіанти відповідей

паралельний 

ланцюжковий (послідовний)

Запитання 13

Тематичним реченням називають

варіанти відповідей

речення, яке визначає загальну тему тексту

головне речення абзацу, що передає окрему мікротему

речення на певну тему

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест