Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв’язку. Лінгвістика тексту.

Додано: 15 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 303 рази
18 запитань
Запитання 1

1. Складним є речення:

варіанти відповідей

А.  Не минає мене листопад, нагортає на серце зажуру.

Б.  Мої милі чорнобривці, щирі, добрі українці, зичу щастя вам…

В.  Прощаються з літом ліси, верхів'ям гудуть і гудуть.

Г.  То заблищить самотня зірка, то сріблястим сяйвом вкриються контури сизуватої хмари.

Запитання 2

2. У реченні:

Усе було дивовижним: чисте небо, море блакиті, м'яке сонячне світло, а перша зелень на деревах, ще недавно похмурих і кострубатих, була схожа на хмари зеленого диму; і не хотілося сідати ні в автобус, ні в тролейбус, і він пішов пішки, відчуваючи в собі велику й легку пустку. 

– простих речень:

варіанти відповідей

А.  три

Б.  чотири

В.  п’ять

Г.  шість

Запитання 3

3. Складносурядним є речення:

варіанти відповідей

А.  Шелестить пожовкле листя; гуляють хмари, сонце спить, ніде не чути людської мови.

Б.  Коли ми минаємо липовий шлях і опиняємось у долинці, нас оточує воркування струмків.

В.  Дружба має різні прояви, але закон у неї один.

Г.  Сонце сховалося сьогодні між мереживом гілок і листям яблунь, груш і черешень.

Запитання 4

4. Складнопідрядним є речення:

варіанти відповідей

А.  І заблудився я в пущі темній, і нема їй початку й кінця…

Б.  Моя біографія, друзі, сягає в далекі дні, коли мене бусол на лузі підкинув батькам навесні.

В.  Село лежало в зеленому вибалку; по горбах чорніли поля.

Г.  Умирають майстри, залишаючи спогад, як рану.

Запитання 5

5. Безсполучниковим складним є речення:

варіанти відповідей

А.  Старий підводиться і, навіть не прощаючись, зникає десь внизу за курганом.

Б.  Бувають дивні на землі діла – серед зими черешня розцвіла.

В.  Увечері, коли западає сонце і надходить тінь, розливається над селом лагідний дзвін.

Г.  Шматка землі немає під ногами, в яку ще б міг упертися Антей.

Запитання 6

6. Складним реченням з різними видами зв’язку є речення:

варіанти відповідей

А.  Людина пізнає себе тільки в тій мірі, у якій вона пізнає світ.

Б.  Час – найлютіший кат якраз тому, що він – найгуманніший лікар.

В.  Коли невірний друг тихенько зрадить, коли немає ради і розради, коли усі вже спалено мости, я вистою, бо є у мене ти.

Г.  Ранні квіти біліють, як клаптики снігу, а пізні тільки вилазять, і на листочках у них мокра земля, яку вони ледве пробили.

Запитання 7

7. Складним реченням з різними видами зв’язку є речення:

варіанти відповідей

А.  У житті відбуваються речі часом дивовижні: найшвидше збивається з пуття той, кого непутящим починають звати. 

Б.  Вже вся планета – п’єдестал для танцю, де сходять вальси з голубих орбіт.

В.  Небо прорізали вогняні стріли, ударив грім, на пильних дорогах знявся вихор, закрутився клубком і зник у житах.

Г.  Коли я у Київ приїду і вийду на кручі Дніпра, поллється в запилені груди цілюща ранкова пора.

Запитання 8

8. Текст - це:

варіанти відповідей

А.  висловлювання, яке складається із групи речень, які мають змістову й структурну завершеність.

Б.   сукупність мовних засобів, що використовується мовцем за певних умов спілкування.

В.   сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці.

Г.   розмова двох або більше осіб.

Запитання 9

9. Які є тексти за типом мовлення:

варіанти відповідей

А. наукові, публіцистичні

Б.  розмовні, художні, публіцистичні

В. офіційно-ділові, конфесійні

Г.  розповідь, опис, роздум

Запитання 10

10. З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

А. зачин, основна частина, кінцівка

Б.  експозиція, кульмінація, розв’язка

В. пролог, епілог

Г.  зав’язка, основна частина, кінцівка

Запитання 11

11. Тема тексту - це:

варіанти відповідей

А.  те, про що в ньому йдеться, його зміст

Б.   комунікативна мета висловлювання (те, заради чого створено текст)

В.   частина тексту, що містить його головну думку

Г.   сукупність виражальних засобів мови, використаних у певному тексті

Запитання 12

12. Абзац – це:

варіанти відповідей

А.  стійке сполучення слів, яке за значенням відповідає одному слову

Б.   фрагмент тексту від нового до нового рядка або до кінця тексту

В.   фрагмент тексту, в якому стисло й чітко сформульована підтема тексту

Г.   уривок тексту, який дає змогу точно визначити смисл окремого слова або виразу, що входять до його складу

Запитання 13

13. Слова, найбільш значимі у змісті тексту (абзацу), називаються:

варіанти відповідей

А.  однорідними членами речення

Б.   вставними словами

В.   ключовими словами

Г.   фразеологізмами

Запитання 14

14.  Речення поєднуються в тексті за допомогою кількох видів міжфразного зв’язку. Вкажіть їх:

варіанти відповідей

А. морфологічні та синтаксичні засоби

Б.  лексичні, морфологічні, синтаксичні засоби

В. неповні речення, вставні слова, словосполучення і речення

Г.  ланцюговий, паралельний зв'язок

Запитання 15

15.  Розгортання думки відбувається послідовно: кожне наступне речення доповнює попереднє. Найбільш самостійним є перше речення. Усі наступні пояснюють та доповнюють його зміст. Про який вид міжфразового зв’язку йдеться:

варіанти відповідей

А.  ланцюговий

Б.   паралельний

В.   граматичний

Г.   синтаксичний

Запитання 16

16    Речення відносно самостійні й усі однаковою мірою стосуються першого речення. Про який вид міжфразового зв’язку йдеться:

варіанти відповідей

А.  ланцюговий

Б.   паралельний

В.   граматичний

Г.   синтаксичний

Запитання 17

17.   Було пів на дев’яту, і до гімназичних дверей прямувала сила народу. Гімназисти йшли на перехідні екзамени. Малих хлопчиків, отаких, як Юра, в матросках, сорочках, матері й батьки вели на вступні. Серце Юрине затремтіло  (Ю. Смолич).


Вкажіть вид зв’язку речень у тексті:

варіанти відповідей

А. ланцюговий

Б.  паралельний

В. граматичний

Г.  синтаксичний

Запитання 18

18.    Леся Українка — одна з найоригінальніших поетес світу. Багатогранний талант Леся Українка  успадкувала від своєї матері, Ольги Косач, що виступала 

під літературним псевдонімом Олена Пчілка. Від своєї 

матері Леся Українка перейняла і літературний хист, і замилування до фольклору та етнографії (Л. Костенко).


Вкажіть вид зв’язку речень у тексті:

варіанти відповідей

А. ланцюговий

Б.  паралельний

В. граматичний

Г.  синтаксичний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест