Контрольна робота"Складне речення з різними видами зв'язку. Текст як одиниця мовлення"

Додано: 17 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 4151 раз
24 запитання
Запитання 1

У складних реченнях з різними видами зв'язку можуть бути поєднані види зв'язку

варіанти відповідей

сурядний зв'язком

безсполучниковий і сполучниковий

безсполучниковий і сурядний

підрядний та безсполучниковий

Запитання 2

 Складні речення з різними видами зв'язку складаються

варіанти відповідей

з трьох і більше частин, які можуть бути поєднані різними видами зв'язку: сурядним і підрядним, сполучниковим і безсполучниковим.  

з трьох і більше частин, які можуть бути поєднані різними видами зв'язку: сурядним і підрядним 

з двох простих речень

з трьох і більше частин, які поєднані безсполучниковим зв'язком

Запитання 3

Оберіть серед зазначених нижче речення із різними видами зв'язку:

варіанти відповідей

Пахне сонцем квітка, хмелем б'ють меди, достигають дині.

А правду каже приказка стара: тоді є щастя- втіха, коли своя у тебе стріха, а під чужою не шукай добра

Ти не дивуйся, що гаснуть зорі, як зійде ранок золотий

Косили сіно лугове, і пахла м'ята

Запитання 4

Частини речення: За лозами темні ліси, а над річкою й над лісами вечоріє небо, якого я ніколи ще не бачив- поєднані

варіанти відповідей

сурядним і безсполучниковим зв'язком

підрядним і безсполучниковим зв'язком

сурядним, підрядним і безсполучниковим зв'язком

сурядним і підрядним зв'язком

Запитання 5

 Складними із сполучниковим сурядним і безсполучниковим зв'язком є речення в рядках

варіанти відповідей

Коли людині є що сказати, вона виллє з глибини власної душі все, що вона має, на папір чи на полотно.

Грає листя на веснянім сонці,а в душі печаль, як небеса; він росте й співає яворонці,і згорає від сльози роса.

З вікна відкривається чудовий краєвид, бо сніг укрив землю блискучим сріблом.

Плинув вітер, і в тісній хатині він про весняну волю заспівав

Запитання 6

Складними зі сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв'язком є речення в рядках



варіанти відповідей

Коли вона прокинулась,на столі вже горіла свічка,в кімнаті нікого не було, у чорні смолисті вікна дріботів дощ.

Над притомленим степом стояла така тиша,що було чути,як знизу дихає колос, як згори випадають роси.

А встане сонце із огнистих плес,заллє проміння землю світанкову,й зірки додолу спустяться з небес.

Струмок дзюрчить, роса блищить, і вогнище палає, і ліс гілками верховіть у небесах витає

Запитання 7

І хоч світить сонце, але його промені не можуть пробитися крізь зелену гущавину, і тому під ярусами дерев навіть удень одвічний сутінок - це складне речення із

варіанти відповідей

сурядним і підрядним зв'язком

підрядним зв'язком

сурядним зв'язком

сполучниковим і безсполучниковим зв'язком

Запитання 8

Серед наведених речень оберіть складне речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком (розділові знаки опущені)

варіанти відповідей

Рожевий пил спадав синіло все кругом і коси золоті зоря вплітала в трави.

В час гарячий полудневий виглядаю у віконце ясне небо ясне море ясні хмарки ясне сонце.

Улянці здавалось що вона чує навіть як розкриваються з тихим лускотом бруньки як пробиває торішнє листя ряст і вилазить з трави.

Дмитро дарма що став ширшим у плечах і наче побільшав на зріст легко зіскочив на цю пругку землю.

Запитання 9

Якщо частини з'єднані одиничним сполучником і, й, та (=і), або, чи і мають спільну підрядну частину, то

варіанти відповідей

між цими частинами треба ставити тире

між цими частинами не треба ставити кому

між цими частинами обов'язково треба ставити кому

між цими частинами обов'язково треба ставити двокрапку

Запитання 10

Оберіть речення, у яких правильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

Багряним маком дотлівав захід, сиза ніч м'яко стелила свої шати, а од самої річки, з-під яворів долинав спів.

Скрізь по обидва боки Раставиці на покаті стеляться чудові городи, жовтіють тисячі соняшників, що ніби поспинались та заглядають поверх бадилля кукурудзи на річку: там набігли на річку високі коноплі і залили берег своїм гострим важким духом.

Мовчали закурені поля - німувала насічена рубцями-переметами дорога: тільки діброва до якої він саме дійшов пересварювалася з хуртовиною і вітром.

І пригадалося йому дитинство, над водами хиляться лози лелека пливе на висоті.

І широке море і простір без кінця; і морське повітря розворушує душу - веселить серце.

Запитання 11

До складної синтаксичної конструкції з сурядним і підрядним зв’язком належить складне речення (розділові знаки відсутні)

варіанти відповідей

Соломія не знала як і коли це сталося втома і шум комишу приспали її.

Остап подавсь на розвідки і скоро вернувся, щоб заспокоїти Соломію скрізь тихо спокійно днина тепла й ясна.

Остап ішов тепер прудко вимахуючи ціпком мов усю силу свою молодечу вкладав і в ту ходу і в рухи а думки одна за одною летіли всевперед.

Кілька разів Остап ускакував у воду мало не по пояс часто Соломія з розгону натикалася на кущ верболозу, але кожен раз вони давали собі раду і знову мчали вперед добуваючи останні сили.

Запитання 12

Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції(розділові знаки відсутні)

варіанти відповідей

Признаюсь заздрю планетам вони мають свої орбіти і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

Пропасниця тіпала гарячка палила вогнем а в грудях так кололо що Остап на превелику силу діставав собі воду.

Удень я здригався коли чув за собою тінь від людини і з огидою слухав ревучі потоки людського життя що мчали назустріч як дикі коні.

Сон раптом щезає як змитий водою і баба чує своє маленьке тіло якому твердо і зимно лежати долі на тоненькій ряднині у вогкім кутку.

Запитання 13

До складної синтаксичної конструкції: “Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися” (розділові знаки пропущено) - входить.

варіанти відповідей

три частини.

чотири частини 

п’ять частин

шість частин

Запитання 14

Правильно вжито розділові знаки в складній синтаксичній конструкції

варіанти відповідей

Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу - і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка. лісу.

Покірливо дав я себе забрати і поки залізо тряслось, та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.


Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній. 

 У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

Запитання 15

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:

варіанти відповідей

сурядний і підрядний зв’язок.

 безсполучниковий і підрядний зв’язок

 безсполучниковий і сурядний зв’язок

безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 16

Текст - це

варіанти відповідей

висловлювання, яке складається з кількох речень і має змістову й структурну завершеність

сукупність загальноприйнятих правил, якими користуються мовці

розмова двох або більше осіб

сукупність мовних засобів, що використовується мовцем за певних умов спілкування

Запитання 17

Основними ознаками тексту є всі названі, ОКРІМ

варіанти відповідей

пов'язаність речень за змістом

наявність одного і більше речень

граматичний зв'язок між реченнями

послідовність та завершеність викладу 

Запитання 18

З яких частин складається текст?

варіанти відповідей

 вступу (зачину), теми, мікротеми, кінцівки

вступу (зачину), основної частини, кінцівки

теми, основної думки, мікротеми, абзацу

абзацу, теми, основної частини

Запитання 19

 Абзац - це

варіанти відповідей

виділена в тексті окрема, відносно закінчена думка

сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема

речення, що визначає в ньому предмет мовлення й окреслює межі теми

слова, яким належить визначальна роль у тексті

Запитання 20

Визначте правильне твердження.

варіанти відповідей

засобом міжфразового зв'язку може бути тільки займенник

за паралельного зв'язку кожне наступне речення поєднується з попереднім

мікротемою називають речення, що визначає в ньому предмет мовлення

речення можуть поєднуватися двома видами зв'язку - послідовним і паралельним

Запитання 21

 Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

тип мовлення

тему або головну думку тексту

“відоме” та “нове”

стиль мовлення

Запитання 22

Головою думкою тексту не може бути :

варіанти відповідей

те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує

 його зміст, те, про що в ньому розповідається

висновок, що робить автор

головна мікротема

Запитання 23

Позначте правильні твердження

варіанти відповідей

Ключовими називають слова, яким належить визначальна роль у тексті.

Чітко й стисло сформульована мікротема- це пункт простого тексту плану

Речення в тексті стоять у певній послідовності, яка забезпечує логіку викладу думки

Мікротема - це підтекст, який досвідчений читач має "побачити" між рядками тексту

Запитання 24

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

(1)Ці пташки визбирують різних шкідливих комах у парках, садах, скверах, лісах. (2)Прив'яжіть на гілку дощечку з маленьки­ми бортиками зверху, на стійці прибийте дашок, і пташина їдальня готова. (3) Серед пташок, що зимують у нас, є багато друзів зелених насаджень.(4)  Підраховано, що більшість усіх гнізд шкідливої гусені знищують ці пташки. (5) Кожний може влаштувати в себе на подвір'ї біля вікна їдальню для голодуючих пташок.(6) Залишається тільки насипати в неї насіння соняшника, гар­буза, коноплі — його дуже полюбляють синички. (7) Синиці охоче здзьобують несолоне м'ясо, різний жир. (8)Потурбуйтесь про пташок зимою, і вони вам віддячать тим, що збережуть багато плодів від шкідливих комах.

варіанти відповідей

34628715

76421358

31526478

86542713

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест