Підсумкова контрольна робота за ІІ семест з української мови.12 клас

Тест виконано: 30 разів
22 запитання
Запитання 1

Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А синоніми

Б займенники

В прислівники

Г омоніми

Запитання 2

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень та речень

Б оцінка предмета чи явища

В його зміст, те, про що в ньому розповідається

Г «відоме» і «нове»

Запитання 3

Види міжфразового зв'язку в тексті

варіанти відповідей

А Послідовний, ланцюговий

Б паралельний, перпендикулярний

В послідовний, зворотній

Г послідовний, паралельний

Запитання 4

Який вид зв'язку наявний у тексті : "…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

А паралельний

Б послідовний

В неоднорідний

Г однорідний

Запитання 5

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні: З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

А лексичні повтори

Б займенник

В синоніми

Г вставні слова

Запитання 6

З погляду актуального членування в тексті можна виділити ...


варіанти відповідей

а) другорядні члени речення

б) вступ, головну частину, закінчення

в) "дане" і "нове"

г) тезу, аргумент і висновок

Запитання 7

 Прочитайте речення.

Було вже надвечір. Сонце світило стиха. І любо було поглянути, як воно розливалось по зелених вітах (П.Куліш).

Засобами міжфразового зв'язку між реченнями є (виберіть усі варіанти):

варіанти відповідей

А сполучник

Б займенник

В часові форми дієслів-присудків

Г синоніми

Запитання 8

Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

А … кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

Б … у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.

В … час пробудження природи від тривалого зимового сну.

Г ... ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

Запитання 9

Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати

варіанти відповідей

А якось журливо ставало на душі.

Б неначе занурюючи все в темряву.

В однак на ґанку ще точилася розмова.

Г так що все птаство затихло. 

Запитання 10

Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні  (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

а) Удосвіта знов загули на морозі сосни і закричали півні на горищах.

б) Тут кажуть уночі горять вогні болотні чи світяться корчі зотлілі до трухи.

в) Зрідка тут пробіжить заєць або спиниться на кручі вовк.

г) На сизих луках скошено траву і  літо буйне в береги ввійшло.

Запитання 11

НЕПРАВИЛЬНО замінено речення з прямою мовою на непряму «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа у варіанті:

 

варіанти відповідей

а) На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

б) Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

в) Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

г) Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

Запитання 12

Правильно оформлено цитату в реченні:


варіанти відповідей

а) Поет змальовує всенародний визвольний рух, коли: «жінки навіть з рогачами пішли в гайдамаки».

б) Потім філософ здивував його такими словами, скажіть матінці-цариці, що мені моя сопілка й вівця дорожчі царського вінця.

в) Як зазначає В. дон Герибольдт: Мова — це дух народу.

г) З болем пише Т. Шевченко про українське село: «Чорніше чорної землі блукають люде».

Запитання 13

Визначте речення з прямою мовою (роздiловi знаки вилучено)

варіанти відповідей

А Диктор повiдомив про вiдкриття в мiстi нового стадiону.

Б Диктор повiдомив що в мiстi вiдкривсяновий стадiон.

В Диктор повiдомив у мiстi вiдкрився новий стадiон.

Г За повiдомленням диктора в мiстi вiдкрився новий стадiон

Запитання 14

Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: «П, – а, – п» (роздiловi знаки вилучено)


варіанти відповідей

А Канiкули будуть цiкавими сказав Марко бо я вiдпочиватиму в Буковелi.

Б Марко сказав канiкули будуть цiкавими бо я вiдпочиватиму в Буковелi.

В Канiкули будуть цiкавими бо я вiдпочиватиму в Буковелi сказав Марко.

Г Марко сказав що канiкули будуть цiкавими бо вiн вiдпочиватиме в Буковелi.

Запитання 15

Прочитайте уривок тексту і визначте, до якого типу мовлення він належить:

Стиснуте з боків тіло козулі має завдовжки півтора метри і заввишки 87 см. Притулена голова з великими рухливими заокругленими вухами сидить на довгій шиї. Самці мають малогіллясті роги, на кінці вилчасті.



варіанти відповідей

а) опис

б) розповідь

в) роздум

г) оцінка предмета або явища

Запитання 16

Скласти план означає


варіанти відповідей

а) поділити текст на абзаци

б) зазначити послідовність розташування думок

в) визначити мікротеми, чітко й стисло їх сформулювати

г) вказати, як пов`язані речення між собою у тексті

Запитання 17

Потребують редагування речення (виберіть усі варіанти):


варіанти відповідей

а) Нараду провели відповідно до визначеного регламенту

б) Зустрічаємося завтра без чветі десять

в) Ці помилки зустрічаються дуже часто

г) Потрібно написати свою автобіографію

д) Ходімо в редакцію, там є вакансія

Запитання 18

Визначте паралельний міжфразовий зв'язок


варіанти відповідей

а) З дитинства люблю казки! Вони допомагають поринути у казковий світ. А також навчають нас жити.

б) Несподівано вискочила лисичка. Вона мала довгий пухнастий хвостик. Хутро в неї було блискуче і руде.

в) Із-за рогу з'явилася постать солдата. Помітно було,що він хвилювався. Мабуть, соромився.

г) Наша школа має багато цікавих і незвичних для шкіл місць. Медблок допомагає нам не хворіти. Спальний корпус - місце, де ми відпочиваємо і займаємося улюбленими справами.

Запитання 19

Установіть, який розділовий знак необхідно поставити замість цифри

«О великий та мудрий фараоне Гаменхотеп (1) звiв руки до сонця Стьопа. - Ти завоював багато земель, ти пiдкорив багато народiв, ти вписав своє iм’я в iсторiю вiкiв стародавнього свiту!»

варіанти відповідей

а) кома

б) знак оклику

в) крапка й тире

г) знак оклику й тире

Запитання 20

У якому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?


варіанти відповідей

а) «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

б) Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.

в) «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

г) «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати.

Запитання 21

У якому рядку записано речення з прямою мовою? (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

а) У народі говорили, що хліб – всьому голова.

б) Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

в) Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.

г) Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

Запитання 22

Неправильно побудовано речення


варіанти відповідей

 А Портретисти прагнуть відтворити настрій і почуття людини.

 Б Музика здатна пробудити в нас і веселі, і похмурі емоції.

 В Дякуємо вас за гарні слова.

 Г Актриса майстерно перевтілювалась у свою героїню й ніби жила її життям

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест