12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Односкладні речення

Додано: 3 травня 2020
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 326 разів
13 запитань
Запитання 1

Позначте складне речення, частини якого є односкладними


варіанти відповідей

Як тільки зайшло сонце, заспівали пташки. (П. Панч)

Чого навчився, того за плечима не носити (Нар. творч.)

Коли вишні цвітуть пишно, то й жито квітнутиме добре. (Нар. творч.)

Дощ пройшов — і Київ зеленіє. (М. Рильський)

Запитання 2

Укажіть односкладне речення.

варіанти відповідей

Я сам хочу співати, своє щось, окреме… (М. Коцюбинський)

Кравчина бачить уже свій дім і сяє від радості. (О. Гончар)

Як парость виноградної лози, плекайте мову. (М. Рильський)

Не всю силу його забирало навчання. (І. Сенченко)

Запитання 3

Укажіть неозначено-особове речення.


варіанти відповідей

Продають фіалки, сині, наче очі. (В. Сосюра)

З вогнем не жартуй! (Нар. творч.)

За добро добром платять. (Нар. творч.)

Люби свій край! (В. Сосюра)

Запитання 4

Укажіть тип односкладного речення.

Завіяло, заговорило снігом у полі.

варіанти відповідей

Означено-особове

Безособове

Неозначено-особове

Узагальнено-особове

Запитання 5

Укажіть означено-особове речення


варіанти відповідей

Звідси ніби бачиш увесь світ. (В. Гаман)

 За селом сіють жито й овес, садять картоплю та квасолю в межряддя. (Ю. Станинцев)

Поживемо — побачимо. (Нар. творч.)

Так хороше і моторошно так. (В. Стус).

Запитання 6

Укажіть тип односкладного речення.

Утворення на острові Мала Хортиця Запорозької Січі пов’язують з ім’ям Дмитра Вишневецького. (З підручника «Історія України»)


варіанти відповідей

Означено-особове

Безособове

Узагальнено-особове

Неозначено-особове

Запитання 7

Вкажіть означено-особові речення

варіанти відповідей

Дивлюсь і думаю про вірші. (Л. Костенко)

Настав сірий, морозний ранок. (О. Довженко)

Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)

Пливу човником… (О. Копиленко)

 

Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)

Запитання 8

Вкажіть безособові речення


варіанти відповідей

Хати хитало течією. (О. Довженко)

 

Гримнуло ближче, загуркотіло й покотилось у небі. (С. Васильченко)

Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)

Вчителя й дерево пізнають з плодів. (Нар. творч.)

Поспішиш — людей насмішиш. (Нар. творч.)

Запитання 9

Вкажіть неозначено-особові речення

варіанти відповідей

З гармат по горобцях не стріляють.

Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати.

 Кругом гомоніли, вешталися, лагодилися до чогось.


Буду хлібом і цвітом ділитись, відчиняти ворота гінцям. 

Таких чекають все життя заради миті.

Запитання 10

Вкажіть називні речення

варіанти відповідей

Криштальний промінь сміливого сонця.

Мовчанка мудрості довкола.

Заморосило осінь у сльозу.

 Темна, беззоряна ніч.

Яку ще хочем більшу славу укласти в блідість власних слів?

Запитання 11

Вкажіть види поданих односкладних речеь.

Пахло чебрецем і свіжою травою.

Люблю буковинську природу — весною, влітку, восени.

варіанти відповідей

неозначено-особове; узагальнено-особове;

безособове; означено-особове;

безособове; називне;

узагальнено-особове; означено-особове.

Запитання 12

Прочитайте текст. Позначте односкладні речення.

(1) Весною в селі встають рано. (2) Ще темно.(3) А вже по хатах засвічують каганці і розвішують по тинах золоту бахрому. (4) Чути брязкання відер об цямрину, скрип журавля. (5) Ось лагідно обізвався до худоби господар хрипким, заспаним голосом. (6) Підводою підвезли молоко на сепараторний пункт. (За Гр. Тютюнником)

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

Запитання 13

Прочитайте текст. Позначте односкладні речення.

(1) Квітень. (2) Весна гомонить навколо. (3) Вода гурчить струмочками по ярах і пагорбах, розливається на всю широчінь. (4) Степова весняна ніч. (5) Коні чвалають по калюжах. (6) Десь співають пісню.(7) Раптом спалахує розмова. (8) Тоді прислухаєшся до неї і не наважуєшся втрутитися.

(За О. Іваненко)

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

8

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест