Підсумкова контрольна робота

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
18 запитань
Запитання 1

1. Знайдіть складне речення:


варіанти відповідей

А) Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю

Б) Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.


В) Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.

Г) Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.


Запитання 2

2. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:


варіанти відповідей

  А) у простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну подій;


  Б) друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення;


В) у складносурядному реченні є спільний другорядний член, що стосується обох простих речень;


Г) прості речення з’єднані підрядними сполучниками.


Запитання 3

3.Знайдіть складносурядне речення:

варіанти відповідей

  А) Двері тихо скрипнули й розчинилися, хоч він і не штовхнув їх.


  Б) Грали два водевілі – один російський, другий український.


  В) Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском

Г) ) Я бреду далі серед високих кущів, напоєних дощем, і вони зрошують мене все знову й знову.

Запитання 4

4. Укажіть правильний варіант вживання великої літери та розділових знаків:


варіанти відповідей

  А) „ Ти знаєш цей вірш? Запитав Віталій”.


Б) „ Ти знаєш цей вірш?”- запитав Віталій.


  В) „ Ти знаєш цей вірш?- запитав Віталій”.


  Г) „ Ти знаєш цей вірш?” запитав Віталій.


Запитання 5

5.Головна думка тексту – це:


варіанти відповідей

А)мета тексту, заради якої його створено;      

Б) зміст  тексту;

В) мікротема тексту;                        

  Г) тема тексту.

                  

Запитання 6

6. Які є види опису?


варіанти відповідей

  А) повідомлення, заява, оголошення;


  Б) індуктивний та дедуктивний;


В) пейзаж, портрет, інтер’єр

  Г) аналітичний і синтетичний.


Запитання 7

7.. Тема тексту – це:


варіанти відповідей

А) мета тексту, заради якої його створено;    

Б) ) те, про що йдеться в тексті, його зміст

 В) сукупність виражальних засобів;          

Г) стилістичні засоби.


Запитання 8

8.Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:


варіанти відповідей

  А) антоніми;    

Б) синоніми;


  В) омоніми;     

Г) пароніми

Запитання 9

9.Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення синтаксису.

варіанти відповідей

А.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень.


Б.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення речень

В Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень та речень.

Г.Розділ науки про мову, який вивчає частини мови.


Запитання 10

10.Укажіть рядок, у якому мовознавчі терміни безпосередньо стосуються синтаксису.


варіанти відповідей

А.Означення, абревіація, складносурядне речення, узгодження.

Б.Речення, прилягання, обставина, дієвідміна, період.

В.Додаток, період, словосполучення, підрядний зв’язок.


  Г.Прикладка, складне речення, недоконаний вид, керування.


Запитання 11

11.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення (розділові знаки пропущено)

     Ось уже коні беруть на другу вулицю  ось уже востаннє промайнули голови молодят а ми ще дивимося і дивимося і на дальні приімлені весною поля  і на сонце і  вітряк  оту селянську птицю-казку  що все збирається злетіти в небо  та не може  розлучитися із землею (М.Стельмах).


варіанти відповідей

   А. […], […], а […], (що…), та […].


  Б. […], […], а […], (що…), та (…).


В. […], […], а […], (що…).


   Г. Немає правильної відповіді.


Запитання 12

12.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.

   Данило любив, як, вигинаючись, б’ючи на сполох, аж до самого неба половіли ниви, і мав радість, коли червень клав сивину на жито, а золотінь на пшеницю; він любив, коли вдосвіта липень клепав коси, коли серпень цілими днями тиховійно сіяв у рахманну землю зерно й надії і вересень стишував напівсонну пісню джмеля

 ( М. Стельмах).


варіанти відповідей

А.[…, (як…) ,..], (коли…), а (…); […], (коли…), (коли…) і (…).


  Б. […, (як…) ,..], (коли…), […], (коли…), (коли…) і […].


   В. […], (як…), і […], (коли…), а (…); […], (коли…), (коли…) і […].


   Г. Немає правильної відповіді.


Запитання 13

13.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.

   Колись світ завойовували тучі безжальних залізних вершників, і дикі орди розповзалися по землі, як весняна вода по луках, а тепер так само розповзаються по планеті ці виплоди хворобливої торгашеської уяви, перед якою безсилі кордони, уряди і навіть голоси почуттів, які завжди переважали усе на світі (П.Загребельний).


варіанти відповідей

А. […], і […], (як…), а […], (перед якою…), (які…).


   Б. […], і […], а […], ( перед якою…), (які…).


   В. […], і […], (як…), а […], (які…).


   Г. […], і […], (як…), а […].


Запитання 14

14.Укажіть речення з сурядним і підрядним зв’язками.

варіанти відповідей

А. Ти забув, що пес, який хоче вкусити, зубів не вишкірює…(Р. Іваничук).


Б. Я пробував заперечити, але візир показав мені листа, писаного твоєю рукою

        (Р. Іваничук).


В.Задумувалась не раз Марія, чому такий добрий для неї цей ледь похилий рудовусий  чоловік, та догадатись було неважко (Р. Іваничук).


Г.Тільки запам’ятай: той не любить своєї батьківщини, хто хоче нагороди за любов до неї (Р. Іваничук).


Запитання 15

15.Укажіть речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язками.

варіанти відповідей

   А. Вона заговорила тією чистою, не зіпсованою татаризною мовою, яку чув ще в дитинстві (Р. Іваничук).


Б.Умерла пісня, що гомоніла в селі вечорами, адже мусульмани не виходять із хат після заходу сонця; почала стихати українська мова на вулиці – розмовляти нею стало незручно перед татарами; татарки вороже дивилися на дівчат і молодиць, що ходили з відкритими обличчями, тож, ідучи в Бахчисарай на базар, українки закутувалися в чадри, щоб не дратувати правовірних (Р. Іваничук).


   В. Азем-паша приклав руку до грудей, прощаючись з Омаром, і вийшов із селямлика


   Г. Пригорнув скитальників, пригостив, та й відмолодів якось Стратон, наче свою рідну сім’ю знайшов на вигнанні (Р. Іваничук).

Запитання 16

16.. Складнопідрядне речення з підрядним умови:

варіанти відповідей

А.Татко, навпаки, взяв відпустку, як тільки все зрозумів (Л.Тараненко).         


Б.Всю дорогу спокійно і врівноважено розповідав цікаві бувальщини, що трапля-лися з ним під час плавання (Л.Тараненко).


В.Я боялася повтору, як показало життя, не без підстав (Л.Тараненко).


Г. Павлові не сказала навіть, щоб не тривожити зайве, не додавати муки (Л.Тараненко).


Запитання 17

17. Тире в безсполучниковому реченні слід поставити:

варіанти відповідей

А.Я ж кажу вашмосьці потрібна ще одна баталія і ще одна ханська зрада (Р. Іваничук).


Б.Подалися назад загони розвідників Іслам-Гірей звернув коня і залишаючи свій намет сам почвалав попереду…(Р. Іваничук).


В.. Порозсідавшись навколо котла вони їли  і крадькома запивали вином збоку на килимі за тацею вивершеною помаранчами і ананасами сидів Алім і теж пив вино (Р. Іваничук).                          


Г.Перші краплі крихітними копитцями  пробігли по затоці починався дощ (В. Дрозд).           


Запитання 18

18.Складнопідрядне з  підрядним допустовим.      

варіанти відповідей

А.Захотілося стукнути по ньому,  щоб посипалися друзки (Л.Тараненко).      


Б.Вдень я погоджувалася з татком, що Вадим вродливий…(Л.Тараненко)        


В.. Хоч і лягла в постіль, не могла  заснути (Л.Тараненко).


Г. Вадим, звиклий до поклоніння,  не звертав ні на кого і ні на що уваги ( Л. Тараненко )


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест