1. Знайдіть складне речення:
2. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:
3.Знайдіть складносурядне речення:
4. Укажіть правильний варіант вживання великої літери та розділових знаків:
5.Головна думка тексту – це:
6. Які є види опису?
7.. Тема тексту – це:
8.Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:
9.Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення синтаксису.
10.Укажіть рядок, у якому мовознавчі терміни безпосередньо стосуються синтаксису.
11.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення (розділові знаки пропущено)
Ось уже коні беруть на другу вулицю ось уже востаннє промайнули голови молодят а ми ще дивимося і дивимося і на дальні приімлені весною поля і на сонце і вітряк оту селянську птицю-казку що все збирається злетіти в небо та не може розлучитися із землею (М.Стельмах).
12.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.
Данило любив, як, вигинаючись, б’ючи на сполох, аж до самого неба половіли ниви, і мав радість, коли червень клав сивину на жито, а золотінь на пшеницю; він любив, коли вдосвіта липень клепав коси, коли серпень цілими днями тиховійно сіяв у рахманну землю зерно й надії і вересень стишував напівсонну пісню джмеля
( М. Стельмах).
13.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.
Колись світ завойовували тучі безжальних залізних вершників, і дикі орди розповзалися по землі, як весняна вода по луках, а тепер так само розповзаються по планеті ці виплоди хворобливої торгашеської уяви, перед якою безсилі кордони, уряди і навіть голоси почуттів, які завжди переважали усе на світі (П.Загребельний).
14.Укажіть речення з сурядним і підрядним зв’язками.
15.Укажіть речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язками.
16.. Складнопідрядне речення з підрядним умови:
17. Тире в безсполучниковому реченні слід поставити:
18.Складнопідрядне з підрядним допустовим.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома