Узагальнення знань ЗНО

Додано: 7 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: повторення до ЗНО
Тест виконано: 541 раз
40 запитань
Запитання 1

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

варіанти відповідей

криниця, собор, історія

багатіти, діяти, пальці

щебечуть, вмиваєшся, рясно

філолог, їхати, весна

день, колос, крило

Запитання 2

Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

варіанти відповідей

джерело [д͡жеиреилó], просьба [прóз'ба] 


принісши [приен'íсши], ллється [л':éц':á]


кігті [к'íгт'і], знання [знан':á]


ясний [йаснѝй], молотьба [молот'бá]


Запитання 3

Усі слова написані правильно в рядку

варіанти відповідей

тюркський, свідотство, соняшник


визначник, дорішка, молодецтво


карпатський, дорожчати, робітництво


надзьобок, ткацтво, близький


агенство, областний, ніццький


Запитання 4

Усі слова в рядку мають перший склад наголошений

варіанти відповідей

вірші, дочка, дрова

кишка, люстро, котрий

свердло, слина, статуя

течія. фартух, читання

піала, обруч, ніздря

Запитання 5

«Людина велична (1) своїх крайнощах: (2) мистецтві, коханні, самопожертві, (3) відданості і (4) егоїзмі. (5)се ж світу найчастіше не вистачає саме золотої середини».

Літеру «у» слід писати на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

4

2

5

3

1

Запитання 6

Правильним є тлумачення фразеологізму

варіанти відповідей

Слово честі - запевнення у правдивості, істинності висловленого


Слово честі - не відступати від обіцяного, від прийнятого рішення


Слово честі - безпідставно не висловлювати категоричних думок


Слово честі - за всіх обставин прагнути висловити свою думку


Слово честі - бути чесним, до кінця відданим кому-, чому-небудь


Запитання 7

Фразеологічний зворот ужито в реченні

варіанти відповідей

За Дніпром небо ясно палало всіма кольорами веселки


Собака лежав на сінові.


Буду я навчатись мови золотої у трави-веснянки, у гори крутої


Минає день, тиждень, місяць і півроку збігло за водою.


Запитання 8

Помилково утворено слово

варіанти відповідей

виконавиця

спортсменка

міністерка

кравчиня

гардеробщиця

Запитання 9

Неправильно утворено слово

варіанти відповідей

мебельний


терміновий


роздрібний


критичний

Запитання 10

Усі слова записані в рядку правильно, ОКРІМ

варіанти відповідей

нехворощю, Керчю, кутя

скриня, молодістю, юннат

жовчю, мудрістю, обличчя

безлічю, статтей, воз"єднання

Запитання 11

Граматичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

високі коноплі


запалення легень


смачною водою


притягальну силу


гіркою полинню


Запитання 12

Граматичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

видатним явищем


прозорий тюль

пухнасте кошеня

незручних туфель

легкою біллю

Запитання 13

До одного роду належать обидва іменники рядка

варіанти відповідей

гризлі, фланель


кір, фугу


собака, інженю


конферансьє, дріб


сажень, філігрань


Запитання 14

Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

біг, Париж, Байкал


роман, трактор, вівторок


супутник, пасажир, коледж


портфель, гопак, кілометр


аналіз, очерет, Донець


Запитання 15

Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

варіанти відповідей

добріший, найменш удалий


коротший, щонайкращий


ближчий, більш гарячіший


вужчий, найменш потрібний


цікавіший, якнайдорожчий


Запитання 16

Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова

варіанти відповідей

нафта

нафталін

емаль

пісок

текст

Запитання 17

Правильно поєднано іменник з числівником у рядку

варіанти відповідей

обидва хлопця


чотири поверхи

два випускники

сто два клена

три десятих метри

Запитання 18

Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку

варіанти відповідей

Ор. в. трьомастами п’ятдесятьма шістьма


Зн. в. триста п’ятдесят шість


Р. в. трьохсот п’ятдесяти шести


Д. в. трьомстам п’ятдесяти шести


М. в. (на) трьохсот п’ятдесяти шести


Запитання 19

Словосполучення на позначення часу побудовано правильно, ОКРІМ

варіанти відповідей

за десять хвилин шоста

о десятій сорок сім

п'ятнадцять хвилин десятого 



за чверть одинадцята

о пів на першу

Запитання 20

Помилку в написанні особових закінчень дієслів допущено в рядку

варіанти відповідей

розгорнемо, клеєте


скажемо, напишемо


булькочете, колишете

хочете, стоїте

кричите, носимо

Запитання 21

Окремо в реченнях пишеться сполука слів

 (1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов'ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту не/ймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля і (...) її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від/тогопрокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту не/звідану глибінь. (8) Від/нині знав, що там живе вічна й свята таїна.

варіанти відповідей

Гілля яблунь по садках уже голе-голісіньке, та по/де/куди,на пізніх сортах, іще біліють та рожевіють плоди.


Ні/де немає літа!


не/ймовірну 


За сизим небом горить ніким не/бачена зоря.


Запитання 22

Правильно написано всі займенники в рядку

варіанти відповідей

будь-що, якийсь, аби-хто, що-небудь


нічий, хто-небудь, де-який, будь-чий


ніщо, будь-який, де-котрий, ніскільки


дехто, ніякий, скільки-небудь, абищо


будь-хто, якийсь, ніякий, хто-зна-що


Запитання 23

Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку

варіанти відповідей

зрадівший, усміхаючийся, виораний, пожовклий


спитий, зів’явший, розкрившийся, нагороджен


накреслений, зшитий, роблячий, побачений


намальований, прибулий, списаний, працюючий 


зморений, пожвавівший, придуманий, в’янучий


Запитання 24

Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»

варіанти відповідей

згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.


мене відразу захопив п'янкий аромат олеандрів.


усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь


дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.


Запитання 25

Орфографічну помилку допущено в слові

(1) Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2) Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3) Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освіт­лює найтемніші закутки лісових хащ. (4) Душа від того яскравого суцвіття напо­внюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5) Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточ­ках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.

варіанти відповідей

догори

до схочу

довкола

щороку

Запитання 26

Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку

варіанти відповідей

мало/помалу, віч/на/віч, по/третє, по/латині


мало/помалу, віч/на/віч, по/третє, по/латині



десь/то, як/раз, по/сучасному, будь/коли


з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи


по/нашому, в/нічию, ледве/ледве, сяк/так


Запитання 27

Неправильно вжито прийменник у реченні

варіанти відповідей

Студенти повинні володіти навичками складання конспектів


Виконати складне завдання по всіх правилах досить важко.


Поле виявилося непридатним для гри.


Гетьман за старим звичаєм повертається на всі сторони світу, козаки віддають йому честь.


Він пішов до криниці по воду.


Запитання 28

Кому перед «як» треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А жанр твору «І мертвим, і живим...» Тарас Шевченко визначив як послання.


А на словах як на цимбалах грає.


Катерина цікава, язик у неї гострий як бритва.


Праця на землі як духовна потреба людини.


Веселість як рукою зняло.


Запитання 29

Безособовим є речення

варіанти відповідей

Мої любі, до мене ходіть!


Покромсали життя моє на частки, на тьмяну січку слів і суєти.


Назриваю в гаю запашного зілля, запашного зілля, вибуялих трав.



Взимку та повесні курінь відчинено з ранку до вечора і цілу ніч.


Запитання 30

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення обрати

варіанти відповідей

Уранці землю притрусив легкий сніжок... → лишивши на землі неприкриті плями.


Вітру на морі не було... → штиль радував матерів із дітьми.


Здійнявся вітер... → піднялася курява.



Зранку ми почали непокоїтися... → й обговорювати можливі перешкоди.


Здійнявся вітер... → і пішов дощ.


Запитання 31

Кома перед і ставиться в реченні (коми пропущено)

варіанти відповідей

Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.


Застебнутий на всі ґудзики він стояв справді як соняшник у цвіту і тішив мені очі.


Крім того він був командирований до вищої школи і мав право на підтримку в першу чергу


А він з прекрасним голосом і абсолютним слухом став інженером-геологом.


Часом насниться синій барвінок, сивий полин і сум чебрецевий.


Запитання 32

Прочитайте речення. Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

Надходить пора переміщення барв (1) а сині верховіття дерев на рожевому тлі неба ще розгойдують у собі блакитно-сизі відтінки (2) і відчуваєш (3) скрізь причаїлися невидимі полохливі тіні (4) тому стало і повніше навколо (5) і більш тривожно на серці

варіанти відповідей

2

4

3

5

1

Запитання 33

Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

варіанти відповідей

Від одного чеха, що будучи полоненим, працював під час окупації на заводі, добули дані. 


 І раптом якось несподівано ліс озивається гортанними звуками.


Уже тільки згодом один із них, добре намотузувавшись, зауважив, що годують тут, мовляв, не гірше, ніж у заводськім профілакторії.


У природі ніч існує для того, щоб у тиші росло усяке зілля, і відпочивала людина.


У центрі Києва, на Софійському майдані понад дев’ять сторіч височить пам’ятка давньоруського мистецтва – славетний Софійський собор.


Запитання 34

Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.


Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.


Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.


Дощ пройшов Київ зеленіє.


Запитання 35

Неправильно вжито тире в реченні

варіанти відповідей

Привчав мене батько трудитись до поту, а мати - любити пісні.


Збагачуйте життя своєю щедрістю - тоді добрим словом вас згадуватимуть люди


Писати просто - це найбільша майстерність і якість справжнього таланту.


Ясна річ - пісні Марусі Чурай співали не тільки дівчата, а й козаки


Запитання 36

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

А якийсь учень – крихітний, з тоненьким голоском – «Навіщо кита брати? Він і сам попливе!»


«Ой, важу я на цю дівчину вражу, та не знаю, чи буде вона моєю: в'ється, як в'юн у руках, та коли б не вислизнула з рук», – подумав Карпо та й пішов у хату.


«Ну, Саво – кажу, – маєш зілля від ворожки?»



Або оцю, або ту, або оту, котру схочете, беріть, вони всі добрі ґаздині і чемні діти, і всі дістануть однакове віно», приговорював.


Тато не раз казав, що: «Як не кинеш Рахіру, то не дістанеш ані грудки землі!»


Запитання 37

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

«Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».


Український письменник В. Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».


«Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».


«Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: «Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».


Мати Тереза знала силу посмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: «Усе могло бути набагато гірше» і посміхніться».


Запитання 38

Літеру И на місці одного з пропусків треба писати в слові

варіанти відповідей

м..д..цина


пр..т..ндент


м..т..орит


л..йт..нант


Запитання 39

Апостроф пишеться у всіх словах у рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

черв..як, дит...ясла. транс...європейський

підв..ялений, трьох...ярусний, верб..я

бур..ян, возз...єднання, верф..ю

медв..яний, торф..яний, ін...єкція

ад...ютант, розм...якнути, Лук...янівка

Запитання 40

Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

За/те, що так вірно вона полюбила козацькії очі?


Вибач мені, брате, за/те, що спізнився з допомогою.


Як/би там не було, а комусь належало це перевірити. 


Та пітьма не так уже мучила Соломію, про/те вогкий холод проймав її наскрізь


Ми не розлучимось з тобою, що/б не сталось.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест