Пряма і непряма мова

Додано: 21 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Копія з тесту: Пряма і непряма мова
Тест виконано: 104 рази
12 запитань
Запитання 1

У якому реченні є пунктуаційна помилка?

варіанти відповідей

Дідусь запитав: "Коли ж розтане сніг?"

Вітер шепотів:"Я скоро повернуся".

Зажурений клен тихенько співав - "Прийшла весна".

“Мамо, — питаю, — то льони цвітуть?”

Запитання 2

Чи можна речення з прямою мовою «Це Кармелюк! Де він? Ось він!» — пронеслось у натовпі. перебудувати в речення з непрямою мовою?

варіанти відповідей

так

ні

потрібно декілька речень, щоб передати зміст

потрібно створити діалог.

Запитання 3

Укажіть речення (окремі розділові знаки пропущені) із прямою мовою.

варіанти відповідей

 Робота і ще раз робота над собою! 

 

 Ньютон говорив Уся моя геніальність у тому, що я можу більше за інших висидіти за роботою.

  Еміль Золя, щоб писати, ранком прив'язував себе до стільця.

Вчений Томас Едісон стверджував, що брак сну ніколи не шкодить.

Запитання 4

 Якщо слова автора стоять після прямої мови, то перед ними ставимо

варіанти відповідей

дві крапки або тире

тире

дві крапки

кому

Запитання 5

У якому варіанті неправильно оформлено пряму мову?

варіанти відповідей

«Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ», - писав К. Ушинський.

Правильно говорять, що "хліб — усьому голова".

Василь Симоненко у своєму вірші писав:  «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».

Сократ писав, що заговори, щоб я тебе побачив.

Запитання 6

У якому варіанті правильно замінено пряму мову на непряму? «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа.

варіанти відповідей

Іван Цюпа: доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.

Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе, Іван Цюпа.

Запитання 7

У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою в реченні: «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.

варіанти відповідей

Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.

Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.

Рая у свою чергу спитала про щастя.

Запитання 8

Реченню (розділові знаки пропущено): Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є говориться в народній пісні відповідає хема:

варіанти відповідей

А: «П (?!)».

«П!», — а.

«П (,?!)» — а.

«П», — а, — «П».

Запитання 9

У якому реченні правильно пряму мову замінено на непряму?

варіанти відповідей

Батько гукнув з подвірʼя, Васильку йди сюди.

Голубчику, рятуй, тут простогнала Щука.

Вона спитала тихо, чого він журиться.

Ніщо так не красить людину, як натхнення, подумала Ярослава.

Запитання 10

У якому реченні припущено помилки в уживанні розділових знаків?

варіанти відповідей

«Чи бачили таке, — сказав батько і, помовчавши, додав: — Готовий хлібороб, одним словом».

«Ото воно там якраз і було, — сказав мій візник, — отам, де стовп».

«Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка. – Весело засівати тебе хлібом».

«Денисе, відтепер кажи: пройшов Крим, Рим і будапештські труби» — не втримався Хаєцький.

Запитання 11

Правильно поставлені розділові знаки в рядку:

варіанти відповідей

«Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива, — Ти думав, що я забуду родину?»

«Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива: — Ти думав, що я забуду родину?»

«Прощай, Самсоне!» — крикнула зрадлива. — «Ти думав, що я забуду родину?»

«Прощай, Самсоне! — крикнула зрадлива. — Ти думав, що я забуду родину?»

Запитання 12

    1. Слова автора — це:

варіанти відповідей

речення, що вказує, кому належить пряма мова;

речення, що вказує на манеру вести розмову;

речення, що вказує, кому належить пряма мова, за яких обставин висловлена, яка манера вести розмову в людини та інше;

речення, що вказує на опис ситуацій мовлення.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест