Пряма мова

Додано: 27 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1755 разів
12 запитань
Запитання 1

Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує.

С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 2

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 3

1. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.

Точно переданий уривок будь-якого висловлювання чи письмового твору, що наводиться для підтвердження абопоясненнясвої думок, називається…

варіанти відповідей

а) прямою мовою;             

б) непрямою мовою;

в) діалогом;   

 г) цитатою.

Запитання 4

2. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

варіанти відповідей

а) Боже яка краса! Обізвалася, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена.

 (М. Олійник)

б)Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? ( В.Сухомлинський).

В) Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).

Г) Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Степанові, чи не думають вони заводити садок… (В. Собко).

Запитання 5

3. Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

а) Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

б) Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує.

в) С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

г) Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 6

4. Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

а) Яка ти розкішна земле думала Маланка.

Б) Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

В) Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени.

Г) Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Запитання 7

5. У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

а) «П, - а , - П».

б) «П, - а: - П».

в) «П, - а , - п».

г) «П! – а: - П».

Запитання 8

6. Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові.

варіанти відповідей

а) Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»

б) «Не проводжайте мене.» - Попросила дівчина рідних.

в) «Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян. - Підійдидо мене…»


г) Казав пан: «Кожух дам», та слово його тепле.

Запитання 9

7. У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:

варіанти відповідей

а) Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

б) Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

в) Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

г) Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Запитання 10

8. Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі:

варіанти відповідей

а) –Що тихочеш від життя?

    – Небагато. Просто жити, працювати, як усі…

    – Так от і працюй, хлопче, а не розкатуй по степу.

б) «Сідай за книжки. Зубри!» - «Мамо, епоха зубрінь минула».

     – «Це щось нове, хлопче. Зубрити не хочеш. Може і вчитися не хочеш?» –  «Вчитись хочу, але по-справжньому».

в) – Не святий і він! До всіх добрими не будеш. – Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найпростіше. – Правильно, нам пора про своє подумати.

г) – доброго ранку! – каже Лукія, уповільнюючи крок.

– Доброго ранку, Лукіє.

– В область їду… Може, доручення буде яке?

Запитання 11

Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено).

Легенда про зозулю

1)Про зозулю складено багато пісень та легенд. (2) Розповідають, що жила дівчина, яка називалась Зозуля, розумна, вродлива, тільки лінива дуже. (3) Якось послала мати свою Зозулю брати льон під лісом, а та льон не брала, вилізла на дуба, сіла на гілку крислату і до хлопців: Ку-ку, Ку-ку. (4) А мати зварила обід та й теж пішла в поле дочці допомагати. (5) А кувала б ти, дочко, доки світу й сонця закляла мати, коли побачила, щоїї Зозуля на дубі сидить. (6) Як почула дівчина, що в неї від прокльону материного крила почали рости, заплакала й полетіла. (7) Але і птахою Зозуля залишилася ледачою: гнізда не в’є, дітей не годує, лишень літає лісами, роки людям рахує, сміється, дівчатам каже, коли вони заміж підуть.

Завданнядо тексту

10. Позначте речення, у якому допущено орфографічну помилку.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Запитання 12

10. Позначте речення, яке відповідає схемі «П!» — а.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

6

7

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест