Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)
Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)
Оберіть рядок, у якому схема відповідає реченню
Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні
Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові
Прочитайте діалог.
– Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.
– На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.
Точно передає зміст діалогу речення
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Як добре, що люди не забули прекрасного звичаю. (2) Як не стануть писанок писати та й на Юрія класти вогнища то згине світ їм каже мені писанкарка Анна Коб’юк. (3) Сидить вона в чистій хаті, убрана у вишиту сорочку, з писачком у руках, з молитвою на вустах. (4) «Мама мені наказували, що писанку треба писати з побожними думками, відганяючи од себе злість і нечисть», - стиха мовила Анна. (5) Слухала Анниця маминого слова, слухався Анницю писачок…
Розділові знаки при прямій мові треба поставити в реченні
Установіть відповідність
Схеми речень
1 «П», - а.
2 «П, - а. – П».
3 А: «П!».
4 «П,- а,- п».
Приклад із прямою мовою
А «Українська мова, - писав І. Срезневський, - може рівнятися з освіченими мовами гнучкістю й багатством синтаксису».
Б «Краще слухати, ніж говорити», - наполягав ще стародавній філософ Епіктет.
В Моя мама, учителька, каже: «Школа вимагає від людини всього життя».
Г З чайки, на якій перебував кошовий, передано наказ: «Виплисти у відкрите море і прямувати просто на південь!»
Д «Це все від сонця, - подумав юнак.- Від утоми, від поганого харчування».
Правильно вжито розділові знаки при прямій мові в реченні...
Правильно вжито розділові знаки при прямій мові в реченні...
Позначити речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено).
Позначити речення, в якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові
Позначити речення, в якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові
Позначити речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)
Визначити, якій схемі відповідає подане речення.
Роби добро мені казала мати і чисту совість не віддай за шмат!
Прочитайте речення.
Колись давно мені казала мати: "Роби добро і чисту совість не віддай за шмати".
Правильно замінено пряму мову непрямою в рядку
Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
Правильно поставлено розділові знаки в реченні
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте діалог.
(1) У крамницю господарчих товарів заходить хлопчик і запитує: У вас є таке мило, щоб з нього була біла піна?
(2) Продавчиня поглянула на нього здивовано:
(3) - Так будь-яке можеш узяти.
(4) - Та ні... Я вже купляв мило і зелене, і жовте, рожеве, відповідає хлопець і додає: А піна завжди була... брудна.
Помилку допущен в частині діалогу, позначеній цифрою
Прочитайте діалог.
(1) Першокласник Сергійко, повернувшись зі школи, сказав:
(2) - Я до школи не піду.
(3) - "Чому?" - здивувалася бабуся.
(4) - Бо там треба писати й читати, а я не вмію, а розмовляти я вмію, так на уроках не дозволяють.
Правильно оформлено всі частини діалогу, ОКРІМ позначеної цифрою
НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками (розділові знаки пропущено)
1 речення із звертанням
2 речення з однорідними підметами
3 речення із вставним словом
4 речення з однорідними додатками
А Дурний язик на жаль голові не приятель.
Б Природа, час і терпеливість — найкращі лікарі.
В Осінній вечір заховав під крило і голову, і ноги.
Г Був гарний день, і все навколишнє здавалось прекрасним.
Д У радості й у горі йду до тебе, матінко моя.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома